Toon posts:

Klantenregister!!

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet een van jullie misschien hoe ik voor mn winkel een overzichtelijk klantenregister kan aanmaken... Ik wil in dit register kunnen zien wanneer telefoonabonnementen aflopen etc. Zijn hier speciale programma's voor of heeft iemand een idee hoe ik dat in bijv excel kan doen.

Alvast bedankt steven van der aart

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet een database op in MSaccess ofzo, daarmee kun je wel regelen wat jij wilt doen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Pruts een php scriptje in elkaar en hang er een database aan via MySQL oid? Dit kan met elk simpel database systeem, en volgens mij had je dat ook prima zelf kunnen verzinnen :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, of inderdaad gewoon een MySQL database op een webserver met een PHP webpagina eraan.

Of simpeler... Acces ....

Het is zelfs mogelijk om vanuit acces "application pages" te maken van forms zodat je via een browser kan invullen :-)

[ Voor 35% gewijzigd door swampy op 13-11-2003 19:17 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik snap eigenlijk niet waarom ik nog systeemontwikkelaar ben, als ik de reactie's zo lees hier op GoT, kan iedereen met access/ php-mysql vanalles inelkaar prutsen. En dit ook nog 's zakelijk gebruiken.

@Stevie: Omschrijving van de benodigde functionaliteiten is nog al kort, ik neem aan dat je meer wilt dan een overzichtje van abonnementen. Heb je ook al een budget in gedachten om een pakket hiervoor te kopen?
Over hoeveel klanten/abonnementen hebben we het ongeveer?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:18:
Ik snap eigenlijk niet waarom ik nog systeemontwikkelaar ben, als ik de reactie's zo lees hier op GoT, kan iedereen met access/ php-mysql vanalles inelkaar prutsen. En dit ook nog 's zakelijk gebruiken.
als de TS niet zegt wat het doel is voor zijn database, en wat ie allemaal moet aankunnen, is php + mysql prima een oplossing volgens mij hoor. Ik zeg niet daarmee dat ik systemen afkraak, integendeel, een fatsoenlijk systeem voor klantgegevens is imho altijd beter dan een php scriptje. Echter, als je zo de vraag poneert, concludeer ik dat je er niet al te vele moeite, tijd en geld in wil steken. En dan is een simpele php oplossing weldegelijk handig imo.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat als de door mij afgesloten abonnementen aflopen dat ik per dag kan kijken of ik met klanten contact op kan nemen om het contract te verlengen. Hierbij is het ook makkelijk dat ik kan zien wie de klant is dat ik alle gegevens bijdehand heb om de contracten te verlengen. Mijn grootste vereiste is dat ik in dit register kan zoeken op bijv naam, soort abonnemnt en contractsduur.

btw. Ik ben helemaal niet thuis in php scripts etc. Ik hoop dat jullie mij dan nog steeds willen helpen. Ik kan dus zelf amper progameren. Ik wil er best wat voor doen maar ik hoop dat ik t snap :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 19:49 ]

Pagina: 1