Help, schokkerig beeld bij spelletjes.

Pagina: 1
Acties:

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem waarvan ik niet zekerweet of het nu aan de hardware of videokaart ligt.

Zodra ik een spelletje speel als Quake-3 of half life of welke dan ook die gebruik maakt van OpenGl of DirectX dan heb ik te maken met regelmatige posen waarin het beeld even vertraagt. Dus als volgt: soepel beeld .. 2 seconden .. eventjes schokkerig .. soepel beeld .. 2 seconden later weer even schokkerig en zo gaat het continu.

Systeem: P-III 450, Asus P3V4X moederb, 256MB intern (2x 128 van verschillende fabrikanten), Diamond V770 Ultra.

Wat ik al geprobeerd heb (en niet werkte):
- 3 OS'en (w2k, win-me en win98se)
- alle kaarten uit mijn pc geschoeft zodat alleen nog de videokaart erin zat
- alle drivers die er zijn voor de videokaart geprobeerd
- irq's proberen aan te passen in zowel BIOS als onder Windows (gaat trouwens niet onder Windows)
- diverse bios instellingen: geheugen trager laten lopen, overklokken etc. etc. etc.

Ik ben nu ten einde raad, wie kan er nog wat tips geven waar het aan zou kunnen liggen??
Kan het combinatie moederbord - videokaart zijn, of de videokaart zelf die het niet meer goed doet?????

Eraserhead

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
heb je al geprobeerd om "kaal" te spelen?

(zonder geluidskaart, netwerkkaart, vul-zelf-maar-in-kaart)

of anders AGP uit zetten... AGP is nog altijd langzamer dan onboard geheugen

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Wat dacht je van videokaart drivers.. welke Detonator-versie heb je... ??

Jaap

Verwijderd

Zelfde probleem!

Hercules GeForce2 64MB
Asus CUBX mobo
128mb ram pc100
sblive! value
win2k pro retail

WTF!

Ik snap er ook niks van :?

Ik heb een van de laatste detonators.
Ik denk dat het aan die K*T drivers ligt maar ik kan geen oudere drivers meer vinden :(

Verwijderd

Yup, ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan alleen bij Q3. Wat bij mij een beetje hielp was om de lichteffecten in Q3 van lightmap naar vertex(?) te zetten. Echter, dit zorgde er alleen voor dat het minder vaak voorkwam, het loste het probleem niet helemaal op. Ik ben benieuwd of iemand hier de oplossing voor weet.

Verwijderd

Ik heb maar 96 MB ram, een 500mhz athlon, K7M. Toch speel ik de spellekes vlekkeloos op mijn systeem met mijn AGP Diamond V770 Ultra. Bij online spelen krijg ik alleen gepoep als mijn lag slecht is, (ping). Diamond installeerd oook een apart menuutje voor de VK bij de installatie, klok de VK over tot het maxium. en zet alle opties uti waardoor hij sloom wordt, zou het probleem misschien kunnen oplossen. Ik heb ook welis probz gehad met de VK maar dit kwam omdat ik detanator drivers had geinstalleerd ipv de bijgeleverde drivers. op de bijgeleverde drivers doet alles het perfect. :D

• gumkop
Ja, ik heb al geprobeerd te spelen terwijl ik echt alle kaarten eruit gesloopt had.

Zelfs in de bios geprobeerd de geheugensnelheid langzamer te maken.

Ook AGP 4x instellen maakt niets uit.

Ik heb de hele serie detonator 3 al geprobeerd.

Maar ik ben heel erg benieuwd wat voor moederbord degenen hebben waarbij het wel goed loopt.

Zou het aan de Via chipset kunnen liggen??

Tevens kan ik nog toevoegen dat het geluid dan ook hapert, zodra het beeld hapert.

Verwijderd

Heb er ook iets van gehoord.

In de bios de AGP die optie met het geheugen formaat kleiner zetten 4, 8 of hoger.

moet zo beter gaan. Succes

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Moet je maar een AMD kopen...

• gumkop
helaas ik had een kapot moederbord en een intel P-III 450, dus maar een nieuw moederbord gekocht

maar ik heb wel een site gevonden waarop de nvidia drivers van versie 1 t/m 7 gedownload kunnen worden: http://zoiah.m3dzone.com/

Pagina: 1