Toon posts:

DNS Demon bridged ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje;

Ik heb een demon internet verbinding (ADSL) waarmee ik via een Draytek 2600 router meerdere PC's wil aansluiten. Nu kom ik wel het internet op als ik mijn PC op DHCP zet en publieke DNS-adressen invul. Maar het gaat om een dusdanige hoeveelheid PC's dat ik niet overal een DNS adres wil gaan invullen.

Normaal gesprokken moet de router het DNS-adres ontvangen van de provider. Helaas kan ik geen enkele site benaderen behalve demon.nl

Heeft iemand hier ervaringen mee? Dan deel ze met mij.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Heb je het MAC adres wel geregistreerd? Want anders kun je inderdaad alleen de demon pagina benaderen...

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 13 november 2003 @ 18:20:
Heb je het MAC adres wel geregistreerd? Want anders kun je inderdaad alleen de demon pagina benaderen...
ALs het goed is wel ja. Ik kan ook gewoon andere sites benaderen maar dan moet ik DNS adressen op alle PC's invoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 19:59 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

In de 2600 kan je een DNS adres neerzetten die door de DHCP wordt over genomen.

Zie hier waar je het in moet vullen.
http://www.draytek.nl/hel...600&fw=2.1a&show=enet.sht

[ Voor 46% gewijzigd door we_are_borg op 13-11-2003 20:09 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Waarom zet je je PC op dhcp en vul je dan DNS-adressen in? Met DHCP worden die adressen meegegeven vanaf de router. Check dus eerst de instellingen van je router of die allemaal goed staan. Dus ook de router op DHCP vanaf internet. Dan pas kan die ook automatisch DNS-gegevens ontvangen. Vervolgens kun je DHCP instellen.

Wat betreft MAC-adres registreren ALS het goed is betekend niet dat het goed is. Ik gok van wel maar check ook dat voor de zekerheid.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 13 november 2003 @ 20:03:
In de 2600 kan je een DNS adres neerzetten die door de DHCP wordt over genomen.

Zie hier waar je het in moet vullen.
http://www.draytek.nl/hel...600&fw=2.1a&show=enet.sht
Tja, het vreemde is dat als ik het DNS adres ingeef bij de DHCP en LAN-instellingen, dat deze adressen automatisch weer gewijzigd worden.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:08

Pimmuz

Roar

Is mischien een heel stom zegje maar uhm je zet dhcp aan in de router stelt hem in en bewaar je die instellingen dan ook?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 09:40:
[...]

Tja, het vreemde is dat als ik het DNS adres ingeef bij de DHCP en LAN-instellingen, dat deze adressen automatisch weer gewijzigd worden.
dat is idd vreemd maar ik hoop wel dat je OK gebruikt om terug te gaan als je je dns heb ingesteld.

Ook een firmware upgrade kan helpen, heb ik ook moeten doen voor dat DMZ weer werkte. Let wel op wat je doet met een FW upgrade.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1