Ik heb sinds een tijdje een xp 2600 aangeschaft om de nieuwe generatie games een beetje fatsoenlijk te draaien.
Uiteraard heb ik gelijk daarna 3DMark03 gedownload en mijn systeem grondig getest.
Er kwam een score van rond de 5000 uit. Niks aan de hand zou je zeggen (M'n pc is dan ook erg stabiel). Tot ik mijn systeem ging vergelijken met andere systemen. En daaruit bleek dat mijn cpu score opvallend laag is. Er kwam ongeveer 300 uit, terwijl vrijwel elk ander vergelijkbaar systeem met dezelfde processor minstens 500 haalde. Dit, en het feit dat ik behoorlijk slechte framerates haal bij het spelen van bijvoorbeeld Halo en Republic the Revolution, verontrustte mij nogal. Misschien ook handig om erbij te zeggen dat bij veel benchmark en analyseerprogramma's mijn systeem niet correct weergegeven wordt. Bij bijvoorbeeld PCMark02 staat er (letterlijk) bij:
Motherboard Manufacturer: ¶Ùdöe ,bij:
Motherboard Model: ................ (niks dus
) en bij:
Processor: AMD <unknown> @ 2.02 GHz
(Dit programma werkt dan ook niet)
Ik heb m'n moederbord drivers geupdate, zonder succes. En als het mogelijk is wil ik het oplossen zonder windows opnieuw te moeten installeren.
Ik hoop dat er wat suggesties komen, thnx
Mijn systeem:
Asus A7V8X (VIA KT400 chipset) met AwardBIOS v1012
AMD Athlon xp 2600
ATI Radeon 9700 pro 128 mb
1x 512 MB DDR SDRAM (pc 2700)
Maxtor Harddisk (7200 rpm, 40 GB)
Maxtor Harddisk (5600 rpm, 20 GB)
Uiteraard heb ik gelijk daarna 3DMark03 gedownload en mijn systeem grondig getest.
Er kwam een score van rond de 5000 uit. Niks aan de hand zou je zeggen (M'n pc is dan ook erg stabiel). Tot ik mijn systeem ging vergelijken met andere systemen. En daaruit bleek dat mijn cpu score opvallend laag is. Er kwam ongeveer 300 uit, terwijl vrijwel elk ander vergelijkbaar systeem met dezelfde processor minstens 500 haalde. Dit, en het feit dat ik behoorlijk slechte framerates haal bij het spelen van bijvoorbeeld Halo en Republic the Revolution, verontrustte mij nogal. Misschien ook handig om erbij te zeggen dat bij veel benchmark en analyseerprogramma's mijn systeem niet correct weergegeven wordt. Bij bijvoorbeeld PCMark02 staat er (letterlijk) bij:
Motherboard Manufacturer: ¶Ùdöe ,bij:
Motherboard Model: ................ (niks dus
Processor: AMD <unknown> @ 2.02 GHz
(Dit programma werkt dan ook niet)
Ik heb m'n moederbord drivers geupdate, zonder succes. En als het mogelijk is wil ik het oplossen zonder windows opnieuw te moeten installeren.
Ik hoop dat er wat suggesties komen, thnx
Mijn systeem:
Asus A7V8X (VIA KT400 chipset) met AwardBIOS v1012
AMD Athlon xp 2600
ATI Radeon 9700 pro 128 mb
1x 512 MB DDR SDRAM (pc 2700)
Maxtor Harddisk (7200 rpm, 40 GB)
Maxtor Harddisk (5600 rpm, 20 GB)
[ Voor 3% gewijzigd door AsusEDje op 13-11-2003 17:36 ]