NEC 1300 icm Nashua DVD-R Spindel werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Ik heb vandaag een spindel, 50 stuks DVD-R gekocht van het merk Nashua.

Bij het branden op mijn NEC 1300 met firmware 1.08 geeft Nero een foutmelding weer; "illegal medium".

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik had gelezen in andere threads dat je ze terug kan sturen naar Nashua voor vergoeding? Geldt dat ook als ze helemaal niet gebrand kunnen worden? Of is het alleen als hij niet goed uitleesbaar is na een branding?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

het is bekend dat de nashua dvd-r niet goed werken met de nec 1300.
zie ook: [rml]Steffie in "[ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-..."[/rml]

misschien dat ze daar weten wat je nu kan doen..

dat deze schijfjes niet werken is al een tijd bekend:
kijk hier: [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]

[rml]VIsje in "[ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit"[/rml]

er wordt aardig wat troep verkocht op de dvd media markt.
jammer dat je er zo achter moet komen. :(

[ Voor 42% gewijzigd door job op 13-11-2003 17:29 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Er is een semi-legale firmware die heel veel aan kan.

En anders terugsturen die hap.

'The professional's choice' :? (Of zoiets was de slogan toch?)

Senile! Senile Oekaki

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:28

DDX

gewoon even bellen/mailen
als je nieuwste firmware hebt en je blijft probleem houdenmag je ze gewoon terugsturen
maargoed dit staat al in genoeg andere topics eigenlijk ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• The Conman
wie kan ik hier op aanspreken?

NEC omdat ze product leveren wat zelfs niet met de nieuwste firmware geschikt is voor sommige DVD's?

of Nashua omdat ze non-compatible dvd-r's leveren?

• DDX

DDX

The Conman schreef op 13 november 2003 @ 17:48:
wie kan ik hier op aanspreken?

NEC omdat ze product leveren wat zelfs niet met de nieuwste firmware geschikt is voor sommige DVD's?

of Nashua omdat ze non-compatible dvd-r's leveren?
nashua is het makkelijkst
die geven 100% kwaliteits garantie

en die reageren ook gewoon op mail/telefoon en zitten in nederland

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

DDX schreef op 13 november 2003 @ 17:50:
[...]

nashua is het makkelijkst
die geven 100% kwaliteits garantie

en die reageren ook gewoon op mail/telefoon en zitten in nederland
Heb je mijn 107v4 al geprobeerd? Die heeft veel meer support dan de 1.08 van NEC!

webOS all the way!

Verwijderd

ik heb vandaag die dvd-r gekocht en ze zijn echt dramatisch Ten eerste ze branden maar op 1 x inplaats van de 2x die ze beloven en ze draaien nergens op dus ook niet op mijn gloednieuwe liteon 411s met FS0B firmware. Ik heb mycom meteen gebeld en ze zeggen dat ik maandag met die dingen terug moet gaan . Geef mijn dan maar de nashua dvd+r die doen het tenminste wel !!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
En ze leken zo goedkoop in dat krantje zeker.... ;)

Verwijderd

ja man shit goedkope zooi |:(

• Hermanvh

Hermanvh

* Hermanvh geeft de voorkeur aan Mitsui MAM-E 1-4x :) Kosten ook maar € 65,- de 50 ofzo :)

webOS all the way!

• stylezzz
Mik ze bij dat nac stadion door het raam en ga vervolgens naar de dijklaan en haal daar een paar spindletjes princo of traxdata. Werkt perfect en nog voor een goeje prijs ook.... :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Hermanvh schreef op 13 november 2003 @ 21:02:
[...]

* Hermanvh geeft de voorkeur aan Mitsui MAM-E 1-4x :) Kosten ook maar € 65,- de 50 ofzo :)
* AaroN agrees, heb er zelf 25 voor 33 gekocht.

Hier heb ik wel een nashua +r gebrand op de 2 speed die de cover aangaf met nec 1.08 au

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Heb je zeker ook nog +/- een voor in de rij gestaan bij het NAC("Mycom")-Stadion??

Je kan beter gewoon naar CD-romland op de dijklaan gaan ja...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
dominator schreef op 13 november 2003 @ 20:39:
En ze leken zo goedkoop in dat krantje zeker.... ;)
Net als m'n Kruidvat-Nashu-CDr's. :(
Die sporen ook voor geen meter. Zelfs met een aansteker erbij branden ze niet. :P

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

ja eerst maar geld terug van mycom of nashua of omruilen voor de dvd+r's van nashua die werken wel perfect

Verwijderd

iemand traxdata geprobeerd

• Hermanvh

Hermanvh

Slechte resultaten hier :( Kwaliteit van het gebrande schijfje valt erg tegen :'( (Hoge errorrate :'( )

[ Voor 7% gewijzigd door Hermanvh op 13-11-2003 23:40 ]

webOS all the way!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Hermanvh schreef op 13 november 2003 @ 21:02:
[...]

is dat plus of min?

ik zoek namelijk nog goede goedkope dvd-r schijfjes.
plus heb ik al genoeg van ingeslagen?
en waar koop je die trouwens.. das heel goedkoop 1.30 per schijfje.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 13-11-2003 23:44 ]

Verwijderd

die dure philips werkt die wel normaal ofnie

Verwijderd

Gewoon je Nashua's terug sturen naar:

Nashua Nederland
t.a.v. Klantenservice
Musicalstraat 9
1323 VR Almere

Ik kreeg, na een weekje of zo, voor m'n retour gestuurde aantal DVD's keurig nieuwe DVD's vergoed met een extra DVD en een DVD-RW.

Deze doen het overigens voortreffelijk in mijn NEC 1100 :)

• The Conman
Ik had ze idd vandaag bij MyCom gekocht voor 49 euro voor 50 stuks. Half uur in de rij gestaan omdat het erg druk was bij de uitverkoop.

Later MyCom gebeld, ik denk niet dat zij er wat aan kunnen doen. Geld terug krijgen lukt niet. Ze verkopen goed werkend product, het is alleen dat ze niet met aantal DVD+-writers werken. Volgens MyCom kan je het beste contact opnemen met de fabrikant van je DVDwriter...
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 23:46:
Gewoon je Nashua's terug sturen naar:

Nashua Nederland
t.a.v. Klantenservice
Musicalstraat 9
1323 VR Almere

Ik kreeg, na een weekje of zo, voor m'n retour gestuurde aantal DVD's keurig nieuwe DVD's vergoed met een extra DVD en een DVD-RW.

Deze doen het overigens voortreffelijk in mijn NEC 1100 :)
Heb jij dan leesfouten op de gebrande DVD's?
Ik denk niet dat ze lege DVD's aannemen en weer lege DVD's terugsturen, daarmee bereik ik in ieder geval niks mee, zit ik weer met brakke dingen.

Denk je dat ik ook gewoon terug kan sturen naar Nashua met melding dat ie niet werkt i.c.m. mijn NEC1300 met 1.08 (nieuwste) firmware?
Anders zit ik met 50 DVD's waar ik niks aan heb, om mijn muur mee te beplakken heb ik wel mijn mislukte CD/DVD's

• DDX

DDX

The Conman schreef op 14 november 2003 @ 00:10:
Ik denk niet dat ze lege DVD's aannemen en weer lege DVD's terugsturen, daarmee bereik ik in ieder geval niks mee, zit ik weer met brakke dingen.

Denk je dat ik ook gewoon terug kan sturen naar Nashua met melding dat ie niet werkt i.c.m. mijn NEC1300 met 1.08 (nieuwste) firmware?
Anders zit ik met 50 DVD's waar ik niks aan heb, om mijn muur mee te beplakken heb ik wel mijn mislukte CD/DVD's
wat is mediaid ?
MXL... ?

iig moet je eerst even mailen/bellen
niet zomaar terug gaan sturen

maargoed laatste keer had ik teruggestuurd: +/- 400 lege disks en 80 gebranden (die mislukt waren (of na 80% slecht leesbaar))

paar dagen later 500 stuks terug ofzo (naar boven afgerond als vergoeding verzendkosten)
en dat waren dus MCDID oid als mediacode
en die doen het 100% ok (in mijn plextor en pioneer)
MXL deden het helemaal niet in plextor
en erg slecht in pioneers

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 14-11-2003 01:04 ]

• The Conman
DDX schreef op 14 november 2003 @ 01:03:
[...]

wat is mediaid ?
MXL... ?

iig moet je eerst even mailen/bellen
niet zomaar terug gaan sturen

maargoed laatste keer had ik teruggestuurd: +/- 400 lege disks en 80 gebranden (die mislukt waren (of na 80% slecht leesbaar))

paar dagen later 500 stuks terug ofzo (naar boven afgerond als vergoeding verzendkosten)
en dat waren dus MCDID oid als mediacode
en die doen het 100% ok (in mijn plextor en pioneer)
MXL deden het helemaal niet in plextor
en erg slecht in pioneers
Waar vind ik die mediaid?

Update: Ik heb nu 1.07v4, zowel A-versie als de B-versie geprobeerd. Bij deze komen ze een stapje verder.
Bij 1.08 kreeg ik "Illegal medium" en bij 1.07v4 komt ie wel voorbei "starting write process" en daarna komt er "power calibration error"

[ Voor 17% gewijzigd door The Conman op 14-11-2003 02:21 ]

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52

Steffie

Opaque

Hermanvh schreef op 13 november 2003 @ 23:40:
Slechte resultaten hier :( Kwaliteit van het gebrande schijfje valt erg tegen :'( (Hoge errorrate :'( )
Ik heb er nu een stuk of 20 gebruikt (RITEKG04), maar ze werken hier allemaal perfect. Misschien had je net een verkeerde spindel te pakken... Ik gebruik ze trouwens met de V1.08 firmware.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/nashua/traxdata_01.png

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/nashua/traxdata_02.png

Niets opmerkelijks dacht ik zo.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Hermanvh

Hermanvh

Steffie schreef op 14 november 2003 @ 02:22:
[...]

Ik heb er nu een stuk of 20 gebruikt (RITEKG04), maar ze werken hier allemaal perfect. Misschien had je net een verkeerde spindel te pakken... Ik gebruik ze trouwens met de V1.08 firmware.

[afbeelding]

[afbeelding]

Niets opmerkelijks dacht ik zo.
Jawel, de schijf is welliswaar leesbaar, maar de CD Speed grafiek is niet stabiel, wat inhoudt dat er een hoge Pi/Po errorrate is :'( Dit duidt op slechtere kwaliteit media :'(

webOS all the way!

Verwijderd

Nashua maakt zelf geen DVD media, die kopen ze ergens in en plakken er hun eigen label op. Kijk even met DVD Indentifier (zie meuktracer frontpage) welke media code de schijven hebben.

Ik gebruik zelf alleen maar Nashua's en heb ze gehad met een media code MXL, Princo en G01 (tdk?).

Verwijderd

Media code/Manufacturer ID SMMR01

ik heb deze welke merk is dat

Verwijderd

Volgens deze pagina zijn dat memorex DVD media. Ik heb er nog niks van gehoord iig.

Op die pagina staat ook dat ze waarschijnlijk niet compatible zijn met de 1300.

Verwijderd

[...]

Ik had idd leesfouten op de gebrande DVD's. Na een aantal pogingen heb ik de hele zending, dus inclusief de nog ongebruikte DVD's ( in totaal 10 stuks) geretourneerd. De DVD's die ik hierna van Nashua ontving ( 11 stuks + RW) deden het allemaal prima.

Ik heb idd alle desbetreffende gegevens in een briefje meegestuurd dus brandertype, firmware, brandsoftware versie enz.

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 15:45

TweakBoy

---

MID: 4MSYS202C1

Ik ben ook een slachtoffer van dit gehele verhaal, net een mail verstuurd met verzoek om een garantie-regeling. Vroeger heb ik nog nooit problemen gehad met die Nashua DVD-R disk, deze waren dan wel in dvd-box voor 2,50 per stuk.

Schelen dan de luxer verpakte dvd-r dan zoveel met de in spindel verpakte?

[offtopic]
van welk fabriekant is de MID: MCIG01 ? deze heb ik van de wel werkende nashua's i.c.m. met NEC 1300A Frm: 1.06 - 1.08
[/oftopic]

*edit @19:49*
net even gebeld, jah ze zijn open :| rond dit uur. Ik mag ze terugsturen, maar op de vraag waarom het niet zou werken zei hij: "Euh, ik heb er geen problemen mee, met diezelfde NEC 1300A Firmware 1.08"
maar goed, iedereen dus terugsturen die hap!

[ Voor 23% gewijzigd door TweakBoy op 14-11-2003 19:50 ]

---

• Hermanvh

Hermanvh

TweakBoy schreef op 14 november 2003 @ 19:23:
MID: 4MSYS202C1

Ik ben ook een slachtoffer van dit gehele verhaal, net een mail verstuurd met verzoek om een garantie-regeling. Vroeger heb ik nog nooit problemen gehad met die Nashua DVD-R disk, deze waren dan wel in dvd-box voor 2,50 per stuk.

Schelen dan de luxer verpakte dvd-r dan zoveel met de in spindel verpakte?

[offtopic]
van welk fabriekant is de MID: MCIG01 ? deze heb ik van de wel werkende nashua's i.c.m. met NEC 1300A Frm: 1.06 - 1.08
[/oftopic]

*edit @19:49*
net even gebeld, jah ze zijn open :| rond dit uur. Ik mag ze terugsturen, maar op de vraag waarom het niet zou werken zei hij: "Euh, ik heb er geen problemen mee, met diezelfde NEC 1300A Firmware 1.08"
maar goed, iedereen dus terugsturen die hap!
MCI = Mitsui Chemicals Inc, alhoewel ik vermoed dat 1 of andere vage fabrikant die MID gejat heeft!

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb net mijn nashua dvd-r spindel 50 stuks teruggestuurd nadat mycom mij niet wou helpen :( . Hoelang duurt het voordat nashua de dvdtjes terugzenden?

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:53:
Ik heb net mijn nashua dvd-r spindel 50 stuks teruggestuurd nadat mycom mij niet wou helpen :( . Hoelang duurt het voordat nashua de dvdtjes terugzenden?
mijn ervaring (met 3 keer iets terugsturen)
maandag opsturen, is het dinsdag bij nashua
dan woensdag of donderdag retour

Verwijderd

en krijg je meestal produkten terug dat werkt of heb je 3x achter elkaar iets terug moeten zenden

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:12:
en krijg je meestal produkten terug dat werkt of heb je 3x achter elkaar iets terug moeten zenden
3 series teruggestuurd

iedere keer paar honderd stuks

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-03 08:48
Zo te lezen is de garantie met Nashua wel in orde dus..

Hebben mede-branders ook nog ervaring met andere merken en garantieafhandeling..?

Ik heb zelf een aantal Imation's die wel goed zijn gebrand maar die met DVDInfoPro leesfouten geven. Ik ga hier nog contact over opnemen met Imation.

Als je leest op dit forum hoeveel problemen er zijn met de diverse soorten dvd-media, denk ik dat garantieafhandeling, een steeds belangrijker criterium gaat worden.

Als jij ergens een spindel van merk B kunt kopen die 10 euro goedkoper is dan Merk A waarna je vervolgens een zooitje onleesbare dvd's in de vuilnisbak kunt flikkeren omdat je geen garantie hebt... 8)7

Hoe denken mijn mede burners hierover?

Member of the Ukraine IT Army

• DDX

DDX

mja dat is dus ook een van de redenen dat ik altijd nashua koop
eigenlijk kocht, want nashua zit nogsteeds op maximaal 2speed -r (of 2.4speed +r)

officieel dan (opus heeft wel dvd-r 4spd nashua, maar bij groothandel heb ik al eens geprobeerd 4spd te krijgen, maar dat bleken achteraf gewoon 2spds te zijn)

hopenlijk komen ze binnenkort met 4spd -r/+r's zodat ik weer nashua kan kopen

• stylezzz
NIK0 schreef op 18 november 2003 @ 10:52:
Zo te lezen is de garantie met Nashua wel in orde dus..
Gelukkig wel voor ze. Anders had Nashua wel op kunnen doeken met al die troep die ze de markt op sturen.... :r

• NIK0
DDX schreef op 18 november 2003 @ 10:56:
hopenlijk komen ze binnenkort met 4spd -r/+r's zodat ik weer nashua kan kopen
Let er wel ff op dat je standalone speler dit misschien helemaal niet leuk vindt als je movies op 4 speed brandt..zal wel verschillen per speler denk ik.

Mijn Pioneer dv340 kon een film (2 speed gebrand) met 3 read errors van DVDInfoPro niet meer bijbenen (blokkerig, haperen van het beeld) terwijl mijn Finlux dezelfde dvd vrolijk verder speelde
Ik zit te denken om over te stappen naar Fuji, vandaar ook mijn garantie vraagje.

• DDX

DDX

NIK0 schreef op 18 november 2003 @ 12:03:
[...]

Let er wel ff op dat je standalone speler dit misschien helemaal niet leuk vindt als je movies op 4 speed brandt..zal wel verschillen per speler denk ik.

Mijn Pioneer dv340 kon een film (2 speed gebrand) met 3 read errors van DVDInfoPro niet meer bijbenen (blokkerig, haperen van het beeld) terwijl mijn Finlux dezelfde dvd vrolijk verder speelde
Ik zit te denken om over te stappen naar Fuji, vandaar ook mijn garantie vraagje.
mjah mijn huidige philips dvd960 leest amper wat (nashua is een van de weinige merken die prima lees (al heb ik laatste tijd dat de helft van dvd's met nero gebrand niet meer leesbaar zijn))

maargoed heb nu een pioneer DVR-5100H besteld
als vervanging, zodat ik dat probleem iig niet meer heb

Verwijderd

Ik heb vandaag 3* dvd+rw's van philips gekocht nou ik kan wel zeggen dat die 50 dvd-r van nashua mijn laatste zijn . Al dat gezeik met terugzenden en langs mycom gaan heeft mij meer tijd en geld gekost dan gewoon een a-merk spindel kopen van philps!! Dus volgend keer gewoon lekker philips 4xspeed!!!Duidelijk kwaliteit _/-\o_

• stylezzz
Beetje duur alleen die philips vrees ik? :?

Verwijderd

ja ong 12 euro duurder per spindel van 50 maar dat heb ik voor over .Beter dan 50 niet werkende dvd's (nashua)
voor 50 euro

• NIK0
Nou,

Gisteren gebeld met IMATION over een paar schijfjes die read errors geven met DVDInfoPro en haperen in m'n StandAlone DVD Speler.

Ik mocht ze opsturen en dan zouden ze vervangen worden. Persoon aan de telefoon was heel behulpzaam. Ik ga dit waarschijnlijk van het weekend doen en hou jullie op de hoogte.

• stylezzz
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 18:20:
ja ong 12 euro duurder per spindel van 50 maar dat heb ik voor over .Beter dan 50 niet werkende dvd's (nashua)
voor 50 euro
En waar heb je die gekocht?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt je mislukte schijfjes idd opsturen naar Nashua, zij vervangen ze dan. Of dat ook het probleem oplost wisselt per geval.

Ik heb zelf problemen met nashua cdrw's die niet op 16x maar op 12x branden in mijn lite-on 48x24x48x brander. Ik heb een plextor 24x cdrw schijfje welke wel gewoon op 24x gaat en ook op 16x gebrand zou kunnen worden. Nashua zegt stuur maar op, maar de verzendkosten zijn al de helft van de aanschafwaarde, dus dan maar genoegen met de 12x. Lite-On zegt dat ze niet ALLE merken kunnen ondersteunen, dus daar had ik niet veel aan.
Iemand overigens ergens al 24x CDRW's gezien voor een redelijke prijs?

Dat de Nashua DVD+R's niet werken in een NEC is inderdaad een zeer bekend probleem. Het gaat dan om de spindel verpakking en de slimline doosjes. De andere blijken wel goed te werken. Overigens heeft niet iedere NEC brander er problemen mee, dus het is wel een erg vaag probleem. Ook Philips en Acer hebben wel eens problemen met de Nashua's.

Ik gebruik veel Nashua DVD+RW's in mijn Pioneer DVR-106 brander en die werken overigens prima, kosten maar 12 euro de 5 dus dat is nog wel te doen voor een RW.

Als de nashua DVD+R maar max. 2x speed is, wat is dan een goed 4x speed alternatief voor een leuke prijs?

• DDX

DDX

BounceMeister schreef op 20 november 2003 @ 14:10:
Als de nashua DVD+R maar max. 2x speed is, wat is dan een goed 4x speed alternatief voor een leuke prijs?
ik zag net op nashua.nl dat ze nu ook 4spds hebben
(stonden er 2 weken geleden nog niet)

Verwijderd

welke merk zijn deze dvd-r MCIG01

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 15:45

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 18:20:
welke merk zijn deze dvd-r MCIG01
MCIG01 = Mitsui Chemicals Industries (weet ik van hermanv :P)

ik heb vandaag trouwens mijn opgestuurde dvd's terug.. uiteraard wel de juiste.. deze zijn allemaal MCIG01. Ik vind het wel goede service van Nashua zelf, lekker snel ook :)

Maar goed, ik begin echt te geloven dan MCIG01 van Nashua ook hetzelfde media is dat MAM-E (Mitsui) levert, deze geven dezelfde resultaten op mijn xbox en dvd-speler qua leesbaarheid enz... :9~

---

Verwijderd

Ik heb een aantal DVD-R gebrand op Princo's en Datawrite vorige week.
Halverwege de DVD wil NEC ze niet meer lezen.
Mijn standalone player wel.

Snap je dat?

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 22:54:
Ik heb een aantal DVD-R gebrand op Princo's en Datawrite vorige week.
Halverwege de DVD wil NEC ze niet meer lezen.
Mijn standalone player wel.

Snap je dat?
Ja, k*t kwaliteit schijfjes :'( De NEC is redelijk gevoelig qua lezen, maar dit geeft wel aan dat er iets mis is met jouw schijfjes!

webOS all the way!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-03 18:43
Ik had bij mijn nec 1300 ook een pakje van 10 nashua dvd-r gekocht. En inderdaad elke keer mislukte dvd-tjes.

Ik had ook de winkel waar ik de dvd-tje icm met de brander had gekocht er op aan gesproken, maar die deden er ook niets aan.

Ik heb ook de dvd's opgestuurd naar nashua en 10 nieuwe plus 1 dvd-rw retour gekregen voor de verzendkosten.

Die dvd-rw bleek niet te werken. Ik daarover gemaild en 2 dagen later kreeg ik alsnog een dvd+rw die wel werkte.

Met het setje van 10 dat nashua gestuurd heeft heb ik geen enkel probleem. Ik gebruik de firmware 1.08 (van herrie).

Ik koop zaterdag op de HCC dagen toch maar een spindeltje nashua's.

Als ze het niet of niet goed doen weet ik zeker dat ik kan terug vallen op de perfecte service van nashua.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

Is er software die deze half onleesbare DVD's leesbaar maakt?

Verwijderd

mmm dit klinkt wel goed van nashua ik zit hier ook met die spindel van 50 stuks bij mycom gekocht 50 voor 49 euro branden voor geen meter 20duizend upgrades en progammas geprobeerd. Ik ga ze dus morgen retouren naar nashua maar ik hoef niet dezelfde terug uiteraard wat doen ze daaraan dan? ik neem aan dat ze niet 50+R schijfies gaan retouren aan je?

Verwijderd

Kent iemand dergelijke software?

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:08:
Is er software die deze half onleesbare DVD's leesbaar maakt?
hoe zou je dat willen doen
iets wat er niet is toch kunnen lezen ?

je zou hoogstens een dvd speler kunnen gebruiken met een gevoeligere laser

Verwijderd

heeft iemand het telefoon nummer van Nashua dan gha ik ze zo ff bellen :)

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:40:
heeft iemand het telefoon nummer van Nashua dan gha ik ze zo ff bellen :)
www.nashua.nl
Nashua Media Products - Europe
Antennestraat 41
1322 AH Almere, The Netherlands
Tel: +31.(0)36.540.0395
Fax: +31.(0)36.546.5732
e-mail: info@nashua.nl
Web: www.nashua.nl

Verwijderd

nou heb ze net gebeld , hel zenuwachtig mens aan de lijn klantenservice was niet bereikbaar telefoonnummer genoteerd wordt zo snel mogelijk terug gebeld afwachten dus

Verwijderd

Omdat de DVD namelijk wel te lezen is op 1 speed door Windows Media Player.
Wellicht dat er software is die de data op 1 speed kan kopieren?
Nero drivespeed op 1 zetten is niet voldoende.

Verwijderd

ben net teruggebeld hij vorge welke firmware ik had en welke brander en hij zei dat ze gewoon moeten werken dan :Z maar ik zei dat ie het niet deed , hij zei nou stuur ze gewoon ff op en dan krijg je van ons nieuwe ik zo niet dezelfde toch uiteraard niet zei die :) je krijgt er 1 met een lichtere media code die makkelijker uit te lezen is zo zei die het ... nou wel toppie dus ga ze dadelijk gelijk versturen
_/-\o_

Verwijderd

Waarom komt windows eingelijk met Cyclische redundantiecontrole fout als het een DVD wil lezen in plaats van dat het zegt "Bestand onleesbaar, Herhalen, Afbreken, Negeren?"

• NIK0
Heb ondertussen vandaag mijn defecte Imation DVD-R schijfjes opgestuurd naar Imation.

Zal afwachten wat de reactie is...hou jullie op de hoogte..

• NIK0
Zoals beloofd:

Gisteren keurig een pakketje met nieuwe dvd's gekregen van IMATION. Netjes een brief erbij met de melding dat mijn klacht was doorgegeven aan het lab in Duitsland.

Zo hoort het, je kan dus zonder zorgen Imation dvd's kopen..met de garantie zit het wel goed _/-\o_

Verwijderd

firmware geupt naar 1.09 en de nashua's kunnen gebakken worden :D

Verwijderd

Nashua DVD-R gaan niet werken op een NEC1300 wat je ook probeert.

Verwijderd

Princo's werken perfect, ik heb alles omgeruild en 1 spindel terug naar Nashua gestuurd. Nu wachten op een nieuwe spindel en dan fikken met de NEC2500, kijken wat ie doet!

Verwijderd

zo zie je maar mijn 1300a vond princo's helemaal niks
nee geef mij maar ritekg04's gebaseerde dvd'rs

Verwijderd

heb nu spindel arita's 2,4 en 4 speed, en beide branden niet goed ( aan t eind haperingen )

firmware 1.07 van NEC ( 1300 ), icm nero 6.0.0.19

iemand ook problemen met arita? anders iemand met een oplossing ( btw, heb firmware 1.08v2 en 1.0An geprobeerd, maar toen brandde die helemaal niet meer ( als ik een lege dvd erin deed, en wilde branden, gaf tie aan dat ik een lege dvd erin moest doen?!)

Verwijderd

Er zijn veel problemen rond de NEC1300 heb ik zelf ondervonden. Koop een 2500 en Princo's dan weet je zeker dat het werkt. Stuur die spindel terug en ook je brander waar je hem gekocht heb, als ie dan gecrediteerd wordt heb je mazzel en kost het je 10,- meer voor die 2500.
Pagina: 1