Toon posts:

Nieuwe DVD-rom eject niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen dagen aantal probleempjes gehad met mijn pc. Eerst ging voeding kapot en vlak daarna moederbord.
Toen de voeding kapot was gegaan heb ik meteen wat extra hardware gekocht en dus ook een DVD-Rom spelertje. Aangesloten maar hij wou niet ejecten. Op dat moment bleek ook nog eens het moederbord gestorven te zijn. Dus vandaag nieuw moederbord gehaalt alles geinstalleerd maar nog steeds wil hij niet ejecten.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat deze ook al kaduk is he??

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

SkyStreaker

Move on up!

Nou... Het zou best kunnen wezen.

Je kan het echter wel testen. Als het goed is zit er een klein gaatje onder het klepje.
Maak dat je PC uit is en druk met een paperclip in dat gaatje totdat de klep een beetje open gaat. Trek hem helemaal open (voorzichtig!!!) en doe de PC aan. Als hij niet dicht gaat, zou het best kunnen...

Check wel even of je BIOS hem ook vindt, niet? Dan heb je kabels/jumpers verkeerd aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 13-11-2003 17:24 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Technisch kan het natuurlijk dat ie kapot is, maar ik heb er ook een gehad die niet open ging als de IDE kabel verkeerd-om zat. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Bij mij wou die ook een keer niet open, na het openen met een paperclip deedt die het weer goed ;-).

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik had het enkele weken geleden ook met een nieuwe MSI cdrw. Na een reboot werkte hij wel... mss dat het bij jou ook helpt.

succes

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 17:28:
Bij mij wou die ook een keer niet open, na het openen met een paperclip deedt die het weer goed ;-).
en verbazing wekend genoeg is dat bij mij ook het geval :)
het blijven merkwaardige dingen :P

tnx anyway voor alle reacties :)
Pagina: 1