Ok, ff de search gebruikt en onderstaande gevonden. Lijkt mij de makkelijkste manier (gewoon ff dubbelklikken op icoontje op bureaublad) om de andere computer af te sluiten. Gaat in mijn geval om een computer met win2000 die een computer met win 95 moet afsluiten.
Ben eruit dat ik op de win2000 pc een bestandje (shut-ser.bat) moet maken met daarin iets geschreven. Weet alleen niet of ik ook die ---------- lijntjes mee moet kopieren in het bat-bestandje. Zelfde voor pc die uitmoet: een bestandje met de naam shut-cl.bat met daarin weer wat tekst. Verder in het start-up gedeelte het bestandje runme-cl.bat.
(hoop in iedergeval dat ik dit al goed zeg)
Gaat er dus om dat ik wel die bat-bestanden kan maken en schrijven, maar geen idee heb wat ik wel en niet vanuit onderstaande tekst in welk bestandje moet kopieren.
hier ff de info:
+++++++++++ op server (pc waarvan je de andere uit wilt zetten).
-------------------- shut-ser.bat
@copy c:\shutdown\hoi.txt n:\shutdown\hoi.txt
-------------------- hoi.txt
watever
+++++++++++ op de pc die uit moet
------------------- shut-cl.bat
@Echo off
del hoi.txt
:start
if exist hoi.txt goto shut
goto start
:shut
echo Going for a reboot
rundll.exe user.exe,exitwindows
pause
----------------- runme-cl.bat
shut-cl.bat y.dat
------------------ y.dat
y
----------------- hoi.txt
watever
je moet ff een drive sharen (in mijngeval is dat dus N:) en de filles in de goede directorys plaatsen.
je moet in je start menu van de pc die uit moet ff bij start up "runme-cl.bat" zetten.
en als je die pc dan uit wilt hebben op je server "shut-ser.bat" draaien.
----> snap ook niet helemaal wat hij met dit bovenstaande stukje tekst bedoelt, bij mij zijn gewoon allebei de c's geshared <----
Ben eruit dat ik op de win2000 pc een bestandje (shut-ser.bat) moet maken met daarin iets geschreven. Weet alleen niet of ik ook die ---------- lijntjes mee moet kopieren in het bat-bestandje. Zelfde voor pc die uitmoet: een bestandje met de naam shut-cl.bat met daarin weer wat tekst. Verder in het start-up gedeelte het bestandje runme-cl.bat.
(hoop in iedergeval dat ik dit al goed zeg)
Gaat er dus om dat ik wel die bat-bestanden kan maken en schrijven, maar geen idee heb wat ik wel en niet vanuit onderstaande tekst in welk bestandje moet kopieren.
hier ff de info:
+++++++++++ op server (pc waarvan je de andere uit wilt zetten).
-------------------- shut-ser.bat
@copy c:\shutdown\hoi.txt n:\shutdown\hoi.txt
-------------------- hoi.txt
watever
+++++++++++ op de pc die uit moet
------------------- shut-cl.bat
@Echo off
del hoi.txt
:start
if exist hoi.txt goto shut
goto start
:shut
echo Going for a reboot
rundll.exe user.exe,exitwindows
pause
----------------- runme-cl.bat
shut-cl.bat y.dat
------------------ y.dat
y
----------------- hoi.txt
watever
je moet ff een drive sharen (in mijngeval is dat dus N:) en de filles in de goede directorys plaatsen.
je moet in je start menu van de pc die uit moet ff bij start up "runme-cl.bat" zetten.
en als je die pc dan uit wilt hebben op je server "shut-ser.bat" draaien.
----> snap ook niet helemaal wat hij met dit bovenstaande stukje tekst bedoelt, bij mij zijn gewoon allebei de c's geshared <----
[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 13-11-2003 17:26 ]