Na talloze google queries en een paar handige draadjes op GoT te hebben doorgelezen, krijg ik na een dag werk nog steeds niet een wireless laptop op het bestaande UTP netwerk.
Bestaande netwerk:
- windows 2003 pdc/bdc
- 4 utp clients via router verbonden met de pdc. (pdc=192.168.0.1)
1 van de clients heeft een bluetooth USB dongle van msi en dient als koppeling tussen het draadloze netwerkje en het UTP netwerk. OS= Windows 2000.
De laptop heeft 192.168.0.36 als ip. (niets bij gateway ingevuld)
De client heeft voor de bluetooth netwerk kaart 192.168.0.30 als ip.
Het PINGEN naar 192.168.0.30 werkt prima, respons tijd <40
(so far so good)
Het pingen naar de pdc of de router die alles met internet koppelt werkt niet.
Hoé kan ik nu zorgen dat op die client de wireless netwerkkaart gebridged of geNATed wordt naar de UTP netwerk kaart??
Er staat op de client nu ook Winroute PRO mocht ik daar iets mee kunnen doen. Staat momenteel uit. ICS zal niet werken omdat 192.168.0.1 al in gebruik is door de pdc. (de pdc kan niet als koppeling dienen tussen wired en wireless omdat hij te verweg staat.)
Heel verhaal, maar ik hoop dat íemand er een antwoord op heeft.
Bestaande netwerk:
- windows 2003 pdc/bdc
- 4 utp clients via router verbonden met de pdc. (pdc=192.168.0.1)
1 van de clients heeft een bluetooth USB dongle van msi en dient als koppeling tussen het draadloze netwerkje en het UTP netwerk. OS= Windows 2000.
De laptop heeft 192.168.0.36 als ip. (niets bij gateway ingevuld)
De client heeft voor de bluetooth netwerk kaart 192.168.0.30 als ip.
Het PINGEN naar 192.168.0.30 werkt prima, respons tijd <40
Het pingen naar de pdc of de router die alles met internet koppelt werkt niet.
Hoé kan ik nu zorgen dat op die client de wireless netwerkkaart gebridged of geNATed wordt naar de UTP netwerk kaart??
Er staat op de client nu ook Winroute PRO mocht ik daar iets mee kunnen doen. Staat momenteel uit. ICS zal niet werken omdat 192.168.0.1 al in gebruik is door de pdc. (de pdc kan niet als koppeling dienen tussen wired en wireless omdat hij te verweg staat.)
Heel verhaal, maar ik hoop dat íemand er een antwoord op heeft.
Toch maar een weblog?