[ATi]Soort overhittingsbeveiliging?

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een ATi Radeon 9500 Pro van Sapphire. Deze kaart heeft de nare eigenschap om zo af en toe het beeld zo naar de standby modus te laten verhuizen.

Als ik hierna de kast openmaak, brand ik na 3 seconden echt m'n vingers aan het koelblok. Als de kast openblijft dan gebeurt het niet (nog niet gebeurt athans).

Is dit dan toch een soort van beveiliging ? Windows Media Player gaat gewoon door met Mp3's afspelen, en de PC reboot niet (ook niet na een half uur). De PC doet het dus gewoon nog alleen het beeld staat uit (standby). Of is mijn Radeon toch defect?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
:+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Ik denk eerder dat je kaart instabiel wordt door de enorme hitte :/ ik zou er een fannetje opzetten, of een groter koelblok :/

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik heb trouwens ook last van windows XP lockup's, maar dat gebeurt ook als de kast open blijft. Dan krijg ik een melding dat het beeldscherm stuurprogramma niet meer reageerde. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
paar logs
Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Verwijderd

zou kunnen:
Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma.
dat laatste valt waarschijnlijk al af, en je zegt zelf dat je videokaart behoorlijk heet is. hang er eens een fannetje bij om te kijken of dat het probleem oplost.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Denk dat dat laatste toch gewoon iets met Windows XP en m'n SiS chipset is, de kast staat open, kaart is warm, maar je brand er je vingers bij lange na niet aan (lauw dus), en toch net een lockup :(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb de 9600 PRO van Sapphire en ook die wordt heet. Het hebben van een heatpipe is leuk maar daar moet airflow tegenover staan, heb je dit niet dan ga je vreemde taferelen krijgen. Ik had waterkoeling op mijn oude GF3 ti500 en ik heb de het waterblok voor de GPU op de bovenkant van die heatpipe geplakt, nu ben ik van de warmte af maar deze oplossing is niet iets om trots op te wezen. :+

Binnenkort gaat de heatpipe er in zijn geheel vanaf en dan zal de GPU alleen nog maar door water gekoeld worden, ik vind het jammer dat de heatpipe ondermaats presteert. Ik heb ooit waterkoeling genomen omdat casefans geluid produceren en daar heb ik te weinig rekening mee gehouden met de aanschaf van de 9600 PRO. Doe wijs en plaats een extra casefan ter hoogte van de kaart want de temperatuur die deze kaarten genereren zijn niet leuk en ook niet goed. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik heb overigens een ATi met het standaard koelertje :)

maakt volgens mij toch niets uit, koelertje maakt amper geluid (iig minder dan m'n Zalman 7000CNPS op de laagste stand :D

[ Voor 54% gewijzigd door Glashelder op 14-11-2003 22:11 ]

Verwijderd

Ik had exact dezelfde log als XP vastliep met mijn Ati 9600 pro.
Mijn moederbord (MSI k7t master) trok geen AGP 4x.
AGP op 2 gezet: stabiel.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:36
Ik heb één keer precies dezelfde melding gehad. Dus Catalyst maar geüpdatet en toen niks meer gehad. Sindsdien heb ik nog wel één keer een rare hanger gehad, maar dan zonder enige melding over oneindige lus etc.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Het is in iedergeval geen beveiliging, aangezien je videokaart niet eens een tempsensor heeft en dus niet kan controleren of ie te warm wordt.

Dat je je hand brandt als je 'm aanraakt is overigens niet zo best, ik zou toch eens kijken voor een nieuwe fan oid :)

The devil is in the details.

Verwijderd

nieuwe drivers en een nieuwe fan zou ik zo zeggen :)

Probeer eerst maar eens met nieuwe drivers
Pagina: 1