Ik ben wat aan het prutsen in Linux met bash scripting. Ik wou een menuutje maken maarw as nog even wat aan het uitproberen met "cd /dir" wat niet wil lukken.
Ik heb dit scriptje even gemaakt om te testen:
Nou is het probleem dus dat "cd /smenu" niet werkt (directory betsaat ovigens wel). Nou had ik dit topic gevonden waardoor ik er dus achter kwam dat een bash bestand in een nieuwe shell word geopend en daarna weer terug keer naar de oude shell.
Ik heb geprobeerd het bestand even op te starten met een punt ervoor, maar als ik dit doe en ik druk op keuze 2, dan beeindigd hij de sessie helemaal en logd me uit en dat is ook niet de bedoelling.
Is er een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?
Ik heb dit scriptje even gemaakt om te testen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| while : do clear echo "1" echo "2" echo "3" echo echo -n read item case $item in 2) clear echo hoi read cd /smenu exit ;; 1) echo "lang leve de lol" read ;; 3) exit ;; esac done |
Nou is het probleem dus dat "cd /smenu" niet werkt (directory betsaat ovigens wel). Nou had ik dit topic gevonden waardoor ik er dus achter kwam dat een bash bestand in een nieuwe shell word geopend en daarna weer terug keer naar de oude shell.
Ik heb geprobeerd het bestand even op te starten met een punt ervoor, maar als ik dit doe en ik druk op keuze 2, dan beeindigd hij de sessie helemaal en logd me uit en dat is ook niet de bedoelling.
Is er een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?
Signature