Toon posts:

winXP blijft hangen op p4 logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
de nieuwe p4 computer van mijn vriendin blijft elke keer als je hem opstart hangen op het logo van pentium. Als je de computer vervolgens weer uit en aan zet start hij normaal op.
Behalve kazaa & msn staan er nog geen nieuwe rogrammatjes op en we hebben er tot nog toe nog geen nieuwe hardware in gezet.

Zelf heb ik de ballen verstand van winXP dus als iemand kan helpen zouden we daar heel erg blij mee zijn.

alvast bedankt

casper

Verwijderd

Dit lijkt mij weinig met XP te maken te hebben.
Druk eens op ESC ofzo als je dat logo tezien krijgt.
Dit hoort namelijk bij je BIOS achter dat logo is waarschijnlijk je POST info te lezen.
Wellicht staat daar een foutmelding bij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk logo bedoel je precies? bios?
Verder al eens gekeken naar foutmeldingen of het ding geherinstalleerd?

En post ook de specs even, das een stuk makkelijker dan dit.

Verwijderd

hij zal wel zo een hp ding hebben en die start op het begin op met zo een 'speciaal' boot schermpje zeg maar wat ik overings super irritant vind.
Je zegt geen verstand van xp maar wel van bios ? of iets anders?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 16:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 16:27:
Druk eens op ESC ofzo als je dat logo tezien krijgt.
Wellicht staat daar een foutmelding bij.
Wat ik dus ook zou antwoorden ofwel in je BIOS het opstartlogo proberen disablen.

Ik heb iets soortgelijks gehad met men P4 moerderbord. (lange op het logo blijven hangen)
Ik heb toen een BIOS update gedaan en het kreng werkte toen zoals ik wou dat het werkte.

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
je zou m in de bios uit kenne zette!
misschien zie je dan wat er aan de hand is!

Verwijderd

ja maar dan moet ie wel weten hoe hij dat dus moet doen.

Ja die kun je idd uitzetten >:)
Maar hoe weet ik niet zo 1, 2, 3. Moet hij zelf maar even kijken lijkt me makkelijker.

He TP kun je misshien even zeggen wat voor bios je hebt.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik wist dus al niet dat je doormiddel van Esc ook in de bios kan komen (vrij logies ovirgens maar goed)
`k zal het eens proberen.

wat ik bedoel is ovirgens dat ik nu dus echt voor de 5e keer achter xp zit in mijn leven, ik ben win98 gewend op m'n p2 bakkie.

Ik zal eens kijken (zal je altijd zien probeer ik'm strax op te starten en dan doetie het weer gewoon, het is namenlijk niet elke keer.)

bedankt tot zo ver,
casper

(wat reageren jullie hier ovirgens verschrikkelijk snel zeg)

Verwijderd

ja niet slecht heh?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Je komt in de BIOS (MEESTAL) door tijdens het booten vanaf het begin een aantal malen op DELETE te drukken.

Verder zoek je dan in de opties naar "enable splash screen" of "full screen boot logo" (het kan iets anders heten) en zet 'm op disable. (Meestal met pageup/pagedown).

Daarna kun je misschien zien waar de PC op blijft hangen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
zoals je dus altijd zal zien, ik heb`m net 10x opniew opgestart en elke keer doetie het prima, maja ik print jullie hulp dan maar ff uit voor als het weer gebeurd.

hardstikke bedankt voor de :*) snelle :*) hulp

grtz
casper
Pagina: 1