[Keuze] Demon, Tweakdsl of ??

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 12:48
Hoi,

Op dit moment heb ik @home. Nu de snelheden omhoog gaan en ik niet zo tevreden ben over @home ben ik op zoek gegaan naar een andere provider (ADSL). Mijn zoektocht heeft mij tot de volgende gegevens gebracht:

Demon 8192/1024

Kosten: € 65 p/m
Extra kosten: 0 (+modem)
Overige voordelen: Newsserver van 20 TB (supernews)
Overig: Betrouwbare provider die een goede naam heeft.

Tweakdsl 8192/1024

Kosten: € 69,95 p/m
Overig: Er staat dat ze een nieuwsserver hebben. Maar daar lees ik weinig over. Retentietijden, gevoerde nieuwsgroepen, snelheid.
Overig: /

Speedxs 8192/1024

Kosten: € 49,95 + € 99 admin kosten p/j = 58.20 €
Overig: Redelijke nieuwe provider die een goede prijs heeft.
Nadeel: Geen gevestigde naam, Geen/weinig (gratis) nieuwsgroepen.

Mijn keuze staat nu nog op Demon. Mede door de gevestigde naam en door de goede newsserver. Misschien kan iemand mijn keuze bevestigen of afraden. Graag wel met onderbouwing.

Zou iemand ook wat info kunnen geven over de newsserver van Tweakdsl? Een goede newsserver is wel een vereiste waaraan mijn nieuwe provider moet voldoen.

Apple en Joppiesaus all the way

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 15:08

Pimmuz

Roar

Alsjeblieft topic 4354345 over welke bbned provider het beste is @#(*@

Gebruik de search of kijken eventjes in de active topics over demon/tweak

Vind je zat

relative onzinnge post dit! maar puur mijn mening...

• Hollie
juaNto schreef op 13 november 2003 @ 17:02:
Gebruik de search of kijken eventjes in de active topics over demon/tweak

Vind je zat

relative onzinnge post dit! maar puur mijn mening...
ik kon weinig topics vinden van de afgelopen maand die deze 3 providers met elkaar vergelijken.

De topics van demon en tweakdsl heb ik natuurlijk bekeken. Maar ik ben nog niet overtuigd.

• eX0duS
  • Laatst online: 06-05 00:52
Ik ben tevreden met Demon.
Ze hebben idd een heel goede newsserver (Supernews idd), deze is helaas niet altijd bereikbaar (teveel connecties), maar meestal wel.
Er staat iig heel veel op.
Je krijgt een email adres, daar kun je voor de @ zetten wat je maar wilt, ook heel handig als je het mij vraagt.

Ik denk dat je met Demon een goede keus zult maken. Met die andere 2 trouwens ook wel, SpeedXS is wel wat goedkoper, maar ik denk dat die 15 euro die je meer betaald voor Demon het wel waard is (vanwege de newsserver en het gratis 0800 support nummer).

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 13-11-2003 17:35 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik ben persoonlijk zeer tevreden al lange tijd over mijn Cistron aansluiting. Waarom neem je die niet mee in je beschouwing?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ikzelf heb ook lopen twijfelen tussen Demon of TweakDSL, en ook voor mij is de newsserver een heel belangrijk onderdeel van mijn keuze. Nadeel van Demon is dat de snelheid gelimiteerd is tot max. 192 KByte/s en TweakDSL geen beperkingen heeft. Daarentegen maakt Demon wel gebruik van de Supernews server met een grootte van 140 TB, terwijl TweakDSL momenteel zo'n 2 TB groot is, maar wel van plan is om uit te breiden naar een retentie van ongeveer een week, wat voor mij voldoende zou zijn. Maar aangezien ik helaas geen zekerheid heb kunnen krijgen over de termijn waarop die uitbreiding gepland was, en ik bang was dat het onverhoopt wel eens heel lang zou kunnen duren, heb ik toch maar voor Demon gekozen.

Op zich heb ik daar geen spijt van, hoewel er momenteel wel sprake is van een ondercapaciteit op de newsserver. Daar wordt aan gewerkt, maar is voor jou wellicht iets om rekening mee te houden. Verder heb ik eigenlijk weinig last van die snelheidsbeperking van 192 KByte/s, omdat ik ook nog van m'n oude newsservers gebruik kan maken en daardoor bij nieuwe postings de 800 KByte/s regelmatig wel kan halen.

Verwijderd

eX0duS schreef op 13 november 2003 @ 17:34:
Je krijgt een email adres, daar kun je voor de @ zetten wat je maar wilt, ook heel handig als je het mij vraagt.
Dat kan bij TweakDSL dus ook. Verder vind ik het dynamische IP-adres en de mogelijkheid om meerdere (vaste) IP-adressen aan te vragen ook grote voordelen van TweakDSL. Alleen het belangrijkste (voor mij), de newsserver kan helaas niet tippen aan het 140 TB-geweld wat je bij Demon krijgt.

Verwijderd

Ik heb zelf die 8mbit van demon.. Ben er erg over te spreken.. Gaat echt als een tierelier die lijn joh...

• Hollie
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 18:33:
[...]

Dat kan bij TweakDSL dus ook. Verder vind ik het dynamische IP-adres en de mogelijkheid om meerdere (vaste) IP-adressen aan te vragen ook grote voordelen van TweakDSL. Alleen het belangrijkste (voor mij), de newsserver kan helaas niet tippen aan het 140 TB-geweld wat je bij Demon krijgt.
En toch hoor ik van meerderen dat de nieuwsgroepen van Tweakdsl ook heel aardig moet zijn. Ze hebben de server redelijk uitgebreid en de retentie van de binaries is ook omhoog gegaan. Voordeel van deze server is dat er niet gecapped wordt op de snelheid (in tegenstelling tot Demon 192 KB/s)

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 15:53
Ik eigenlijk precies dezelfde vraag. Cistron vind ik niet echt een alternatief omdat het abbo normaal 79 euro per maand kost en dat is wel een stuk meer. Ik ben van plan om demon te nemen vanwege de voordelen en ik hoop dat de problemen met de newsserver snel opgelost worden.

Verwijderd

Hollie schreef op 13 november 2003 @ 19:01:
[...]
En toch hoor ik van meerderen dat de nieuwsgroepen van Tweakdsl ook heel aardig moet zijn. Ze hebben de server redelijk uitgebreid en de retentie van de binaries is ook omhoog gegaan. Voordeel van deze server is dat er niet gecapped wordt op de snelheid (in tegenstelling tot Demon 192 KB/s)
Ze hebben momenteel een retentie van 1-3 dagen op de binaries geloof ik. Voor een Nederlandse ISP die z'n newsservers zelf onderhoudt is dat geloof ik heel aardig, alleen ben ik verwend met de 7-14 dagen retentie van XS4ALL. Voor mij is een 1-3 dagen retentie daarom teveel behelpen, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn ;)
Voordeel is inderdaad dat er niet gecapped wordt, maar dat wordt wat minder belangrijk als je met meerdere newsservers werkt.

• Hollie
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:11:
[...]

Ze hebben momenteel een retentie van 1-3 dagen op de binaries geloof ik. Voor een Nederlandse ISP die z'n newsservers zelf onderhoudt is dat geloof ik heel aardig, alleen ben ik verwend met de 7-14 dagen retentie van XS4ALL. Voor mij is een 1-3 dagen retentie daarom teveel behelpen, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn ;)
Voordeel is inderdaad dat er niet gecapped wordt, maar dat wordt wat minder belangrijk als je met meerdere newsservers werkt.
Een retentie van 1 dag is ook wel wat aan de weinige kant.
Ik denk dat ik voor Demon ga. mede omdat Tweakdsl toch €5 p/m duurder is. En omdat de nieuwsgroepen wat groter zijn (dat het gecapped is op 192 kb/s daar kan ik mee leven)

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 15:08

Pimmuz

Roar

Demon is zeer verstandig Ik beschouw Demon de beste bij bbned en Xs4all de beste bij kpn

just my 2cent's

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 16:27
Ik zit bij TweakDSL, bevalt me wel prima.
Geen ommekijk naar, werkt prima en snel, en als er problemen zijn met verbinding dan word je ook snel geholpen.

TweakDSL
+ Newsserver
+ Geen datalimiet
+ Geen snelheidslimiet
+ Vaste IP adres (eerste gratis, daarna € 3 per extra IP)
+ Reversed DNS
+ Gaming servers (per 1/12)
+ Domeinnaam (extra kosten)
- Newsserver retentie nog ietwat kort (zijn ze mee bezig)

[ Voor 4% gewijzigd door AirtjE op 14-11-2003 12:09 ]

• Hollie
Ik heb besloten dat ik voor Demon ga.
Dit om de volgende redenen:
- De newsserver is toch vele malen groter als die van tweakdsl
- Tweakdsl is €5 duurder p/m
- Demon heeft een goede naam en staat al langer in de markt als Tweakdsl.

In ieder geval bedankt voor al het commentaar.

Pagina: 1