[tft]doet na ~5 min raar

Pagina: 1
Acties:

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 23:10
ik zit met een lastig en ook raar probleem

ik heb nu thuis een tft schermpie 15 inch zoon ding van fijitsu siemens die je 90 graden kan ronddraaien

maar het probleem is het scherm is als je hem aansluit perfect helemaal scherp niets verkeerd

hij staat nu ingesteld op 800 x 600 60 hz

maar na ~5 min begint de sh*t

eerst zie je bij elke randjes en letters ( waar het zwart is) dat het beeld gaat trillen

daarna zie je het hele beeld trillen en daarna springt hij uit dit hele proces duurt 1 tot 2 min

hierna moet ik de voedings kabel eruit halen en dan het scherm aanzetten (dan ontlaad hij zichzelf)

en dan steek ik de voeding weer terug en doet hij het weer normaal

maar na ~5 min begint het weer van voren af aan

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Volgens mij vind je TFT scherm de door jouw gebruikte instellingen niet echt leuk, voor de meeste TFT's geldt dat de gebruikelijke resolutie 1024x768 is en dat hij daar ook het beste op werkt. Kijk eens of dat werkt.

Als het probleem zich voor blijft doen dan moet je kijken of je het bij een andere pc ook hebt en als dat zo is kan je hem het beste terug brengen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• redpen
nou het probleem is ik kan hem niet meer terug brengen hij is 2de hands over gekocht van iemand die hem dus een korte tijd heeft gehad en daarna een grotere wou kopen maar

hij doet dit op elke pc waar ik hem op aansluit
en op 1024 x 768 en op 800x 600 ( zelfs op 640 x 480)

maar wat ik merk is dat hij volgens mij bij 640 er langer over doet om zeg maar op tilt te slaan dan bij 800 of 1024

ik zit nu op me werk dus ik kan nu ff niets doen maar zal zo dadelijk als ik thuis ben ff het exacte merk etc opzoeken en dan ook meteen even pics maken als mogelijk is

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

heb je geen stoor bron in de buurt liggen ofzo ?
een tv ernaast
of speakers

ik heb dit wel eens een normale monitor zien beinvloeden

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

ik denk dat hij stuk is. ;)
dat hij 2e hands is maakt meestal niet zoveel uit.
met een bon kan je nog prima garantie vragen.

zit er geen garantie meer op/bon kwijt, ding terug en geld terug vragen.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05
klinkt idd alsof het signaal wort gestoort door iets maar dan zou je beeld altijd zo whack doen.
khad eerst ook zoiets op mn monitor maar kwam gewoon doordat er een paar netwerkkabels langs mn monitorkabels liepen, toen ff die kabels verplaatst en opgelost.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 09:25
signaal wordt inderdaad verstoort... gebeurt heel af en toe ook op mijn TFT en ik heb een knopje om signaal weer even te resetten, heeft iets met de interne klok. Een andere videokaart of kabel kan ook wel helpen.

• redpen
dat kan wel kloppen ja want die monitor kabel had een knik erin net in de monitor en die heb ik toen nog " gerepareerd " overnieuw gesoldeerd

maar die kabel is aan de ene kant gewoon een monitor kabel en aan de andere kant zoon klein wit blokje die op de print zit die kan je er ook af halen is die kabel zo te krijgen ?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zo'n kabel ís te krijgen, maar het kan nogal een zoektocht worden, en het ding zou ook best eens duur kunnen zijn. Daarnaast (en dat is veel vervelender) is die witte connector niet echt gestandaardiseerd, dus als je een oude monitor opensloopt voor de kabel, heb je een behoorlijke kans dat de connector niet op jouw scherm past.

Overigens; als er een slecht contact in de kabel zit kun je dat meestal vaststellen door wat met de kabel te rotzooien als het scherm aanstaat. Je zou dan af en toe wel en af en toe geen beeld moeten krijgen.

[edit] Je observaties dat het een paar minuten duurt voordat het defect optreedt en dat het defect weg is na een hardwarereset van het beeldscherm stroken totaal niet met een kabelbreuk. Hoe betrouwbaar (reproduceerbaar) zijn deze observaties precies?

[ Voor 20% gewijzigd door koraks op 14-11-2003 20:22 ]

• redpen
wat bedoel je met hoe reproduceerbaar ?

of het vaker voorkomt ?

ja altijd de tijd kan wel enig verschil in zitten
dan 5 min dan 10 min licht er net aan maar nooit meer dan 10

[ Voor 66% gewijzigd door redpen op 17-11-2003 01:13 ]

• koraks
  • Niet online
Mijn vraag was of het probleem duidelijk gerelateerd is aan de tijd dat het scherm aanstaat, of dat er wellicht (ook) andere factoren zijn die inlvoed lijken te hebben. Als je ziet dat het scherm steeds na maximaal 10 min. de geest geeft, lijkt het erop dat tijd inderdaad de bepalende factor is. Tenzij je steeds binnen 10 minuten toevallig aan de kabel hebt zitten frunniken (klinkt vreemd, maar het komt voor dat mensen in hun routine onbewust steeds aan hun kabels zitten).

• redpen
nee hij gaat volledig uit zichzelf uit

de kabels worden niet aangeraakt licht volgens mij ook niet aan de omgeving want ik heb het op een aantal verschillende pc`s geprobeerd

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Misschien je refresh rate op 60hz zetten?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Undertaker2 schreef op 18 november 2003 @ 12:25:
Misschien je refresh rate op 60hz zetten?
Euh.. ff topic doorlezen mischien?

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57

M_V

Gewoon meenemen naar de buren en daar aansluiten. Kijken of hij hetzelfde doet (ook met de kabel van de buren dus). Als hij het daar wel doet heb je het probleem gevonden, is dat niet zo, is hij kapot.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rudy_V schreef op 18 november 2003 @ 12:39:
Gewoon meenemen naar de buren en daar aansluiten. Kijken of hij hetzelfde doet (ook met de kabel van de buren dus). Als hij het daar wel doet heb je het probleem gevonden, is dat niet zo, is hij kapot.
TS schreef:
de kabels worden niet aangeraakt licht volgens mij ook niet aan de omgeving want ik heb het op een aantal verschillende pc`s geprobeerd
dus ook hier: 8)

[quote] omebas:
Euh.. ff topic doorlezen mischien?
[quote]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• koraks
  • Niet online
Goed, dus blijkbaar is het scherm echt naar z'n grootje. Nog maar 1 zinnige oplossing: garantie claimen. Bel de fabrikant op en vraag wat ze nodig hebben voor een RMA procedure (aankoopfactuur enz.) en zorg dat je die documenten te pakken krijgt. Goeie kans dat het scherm gerepareerd wordt.
Zo niet: wijze les voor de toekomst: alleen iets van een particulier overkopen als je er de originele factuur bij krijgt!

[ Voor 39% gewijzigd door koraks op 18-11-2003 19:44 ]

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

* Jive hoopt dat het geen aardings-probleem is ...
Zoniet dan

Fujitsu Siemens Service pagina
Bel die etters gewoon op, geef je serienummer door & dat je scherm uit zichzelf gaat trillen na 10 minuten en dat resolutie niet uit maakt.

Gaat je helaas wat kosten op je foonrekening (mijn ervaring met die etters bellen is positiever dan wanadoo bellen iig duurde het minder lang), en in het ergste geval ook verzendkosten, maar als je scherm nog binnen de 1 jaar fabrieksgarantie valt zijn ze verplicht hem te repareren.

Wat betreft die bon, bel de persoon op die hem verkocht heeft en vraag hem om de bon of je geld terug (tis te proberen toch) ...
Kans is erg groot dat dit voor hem de reden was om het scherm "van de hand te doen" .... dus beetje schuldgevoel aanpraten valt te proberen.

suc6

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1