Toon posts:

Genoeg Power, nad 742 voor minipod

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees overal goede reviews over de NAD T762 en bijna nooit iets over de 742.

Nu komen vandaag mijn minipods binnen en het enige wat ik kon vinden was Sound: compatible with amplifiers from 10w - 100w output. Sensitivity: 90db spl (1w @ 1m) 4 ohm.

Nu is de 742 (maar) 50W x 5 Continuous power (8 ohms); all channels driven simultaneously

Dit moet voor een gewone huiskamer toch wel genoeg zijn? Of zit er teweinig 'kracht' in deze receiver om een mooie bas te geven uit mijn pods.

2de vraag:
Ik wil graag een subwoofer hierbij kopen van maximaal 300 euro. Hij moet niet te groot zijn en ook een beetje mooi. (ja de rest is ook op uiterlijk uitgezocht ). Heeft iemand een aanrader? Of is het ga maar luisteren in de winkel

3de vraag:
Ik wilde vanavond een nad 742 gaan ophalen bij correct hebben ze alleen nog titanium. Maar ik wil grijs!!! Weet iemand nog een goedkope shop euro 599 voor de t742 en 369 euro voor de t512

Verwijderd

Op de eerste vraag heb ik wel een antwoord en dat is dat die nad prima in staat moet zijn om die podjes aan te sturen.

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn NAD C340 is ook 'maar' 2x 50W, maar dat is echt meer dan voldoende voor vrijwel elke normale speaker, ook op hoge volumes..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat vindt je groot en mooi voor een subwoofer?
Ik heb zelf de mordaunt short 907w. Deze vindt ik wel mooi,

Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.co.uk/pix/907_65.jpg

En hij is maar 370x370x370mm

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Die minipods zijn ook nog eens 90db 1w/1m, goed gevoelig dus. Daarnaast laat je de meeste bas ook nog eens door een subwoofer met eigen versterker weergeven dus dat zit echt wel goed. :)

Die subwoofer...zelfbouwen is zeker geen optie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:52:
Die minipods zijn ook nog eens 90db 1w/1m, goed gevoelig dus. Daarnaast laat je de meeste bas ook nog eens door een subwoofer met eigen versterker weergeven dus dat zit echt wel goed. :)

Die subwoofer...zelfbouwen is zeker geen optie?
90 db 1w/1m bij 4ohm. Dus 87db. (je pompt er 2x zoveel vermogen in door de lagere impedantie). Maar dan nog is 50watt meer dan genoeg :).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Als het gespecificeerd is als 1 w/ 1m dan is het ook echt 1 Watt (2 Volt bij 4 Ohm). Maar het kan idd ook dat het gespecificeerd is met 2.83V (ook niet geheel onterecht, voltage sensitivity is toch boeiender).

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ga naar Hobo of iets dergelijks en doe lekker geinteresseerd in die dingen en dan na een tijdje zeg je "bij Correct staat ie voor 600". Hoogstwaarschijnlijk dat de verkoper dan zal zeggen "als Correct het kan dan kunnen wij dat ook". En dan vertel je er gewoon even niet bij dat je bij Correct alleen de titanium versie kan krijgen. Misschien niet geheel eerlijk, maar zo gaat dat.

[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 13-11-2003 21:44 ]

Verwijderd

Als de minipods 4 ohm zijn dan zal de amp iets van 80 watt leveren ipv 50. 90 db op 1 meter voor 1 watt waarschijnlijk bij 1 kHz gemeten dus bij vol vermogen van de NAD zullen de podjes elk +/- 109 dB spl genereren. samen is dat dus 112 dB. Nou ik zou niet graag luisteren naar 1kHz tonen op 112dB spl maar goed ik weet niet wat je gewent bent.
Deze geluidsdruk geld uiteraard alleen bij 1kHz daaronder zal het feest snel ophouden en er moet dus een subwoofer bij. Voor 300 euro kun je zelf best iets moois bouwen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 22:11 ]

Verwijderd

Ik denk dat die reciever het makkelijk zal trekken.
En die sub, kan zelfbouwen niet iets zijn?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 22:13 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je vraag over die watts is gewoon letterlijk beantwoord in de FAQ van Audio video, over subs zijn echt al vele en vele tientallen topics volgepend, bottom line: jij moet ernaar kijken en ernaar luisteren, lees dus een van die topics of kijk in een winkel en luister er vooral zelf naar.

Veel NAD dealers zijn er niet, bel er eens een paar af en vergelijk zelf de prijzen ervan. Correct en Stassen zijn bekend als goedkopere hifi dealers

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.