“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Edit: Oops, ebo was mij voor
[ Voor 8% gewijzigd door Steenvoorde op 13-11-2003 16:42 ]
edit:
Of bedoel je het precies andersom? In dat geval inderdaad alle rechten eruit halen voor de TS-users. Sorry.
[ Voor 28% gewijzigd door RedRose op 13-11-2003 17:12 ]
Verwijderd
Waren die noodzakelijk voor het automatisch aanmaken van printers, of iets anders?Jeroen_Tielen schreef op 13 november 2003 @ 16:13:
Nu zijn er op de servers een paar printers geinstalleerd (noodzakelijk)
Dat er drivers op moeten staan ok, maar printers ???
In ieder geval moet je het dan in de rechten op die printer zoeken, van mapping is nl. geen sprake.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Er is iets waarmee je dat uit kan zetten maar weet ff niet wat.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
In je terminal server configuratie kun je zeggen dat client poorten (lpt1) niet gempat moeten worden.Tonnetje schreef op 14 november 2003 @ 08:09:
Probleem heb ik ook. Log je met je ts in dan wordt de printer op de huidige computer ook op de TS geinstalleerd.
Verwijderd
Dat is het mechanisme tussen een win2k server en een win2k client, waarbij de ntprint.inf overeenstemd, en dus automatisch trusted is.Tonnetje schreef op 14 november 2003 @ 08:09:
In win2k TS of Citrix t/m FR2, moet je de ntprint.inf op de server hernoemen naar .old.
Bij Citrix FR3 is dit een optie in de CMC, om uit te zetten.
Even wachten op duidelijkheid van de TS.
Oke het zit zo.
Ik heb een novell server met heleboel printer queues... (Voor verschillende lokaties)
Printers worden uitgedeeld via powerfuse.
Maar windows weet niet wat voor printer er aan die queu hangt. (novell he
Dus moest ik noodgedwongen die printer op mijn citrix server configgen. en die zo uitdelen via powerfuse.. Maar helaas zien de gebruikers dan alle printers.
Let op dit ligt niet aan powerfuse...
Wat ik dus wil is dat ik die printers die lokaal staan gewoon helemaal niet zie in mijn gebruiker sessie... Alleen degene die powerfuse hun geeft...
Helaas is een extra print server geen oplossing.
snappie :-)
Permissions op de printer zetten.Jeroen_Tielen schreef op 14 november 2003 @ 19:30:
Dus moest ik noodgedwongen die printer op mijn citrix server configgen. en die zo uitdelen via powerfuse.. Maar helaas zien de gebruikers dan alle printers.
Oke het werkt wel, maar...
We zitten in een powerfuse omgeving. die doet dus al het beheer.
En als ik permissies op printers ga zetten krijg ik dubbel beheer..
"Nu zijn er op de servers een paar printers geinstalleerd"Jeroen_Tielen schreef op 16 november 2003 @ 12:25:
Permissies op printers gaat niet goed...
Oke het werkt wel, maar...
We zitten in een powerfuse omgeving. die doet dus al het beheer.
En als ik permissies op printers ga zetten krijg ik dubbel beheer..
Zoveel werk lijkt me dat nu ook weer niet.........
Het is idd niet zo heel veel werk.
Maar,
Mensen werken hier op verschillende lokaties. Nu kijkt powerfuse naar het begin stuk van het ipadres. Daardoor weet powerfuse in welke lokatie die gebruiker zit en zo wordt de printer gemapt.
Dus. een mapping naar een novell queue. Helaas weet windows niet van voor printer dat is en daardoor wordt er geen mapping gedaan.