Toon posts:

Is dit Athlon systeem goed??

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoogstwaarschijnlijk ga ik het volgende systeem kopen:

AMD Athlon 500mhz>650mhz (+ FAK7X2B koeler)
SDRAM 128 MB DIMM 168 pins SPD 100MHZ A-Merk
IBM DPTA 13,6 GB 7200rpm U-DMA 66 NEW
MSI MS-6167
Creative GEFORCE 32mb Annihlator
15 inch CTX VL500 0.28 OSD 1280*1024 85 Mhz 40x Speed cd-rom Philips
Soundblaster 128PCI 2 kanalen
A-Open HX45 Miditower lownoise CE ATX 300 Watt
Floppy drive 1,44mb TEAC/Sony
Microsoft mouse ps/2
Cherry Toetsenbord G83 ps/2

Ik heb zelf al een Draytek Vigor128 ISDN modem die ik er uiteraard ook op aansluit.

Heeft iemand nog suggesties ter verbetering, of dat ik een bepaald onderdeel absoluut niet moet nemen dan zou ik dit graag horen.
Het is nl. nogal een investering een nieuwe computer.

Bedankt,

Daan

Verwijderd

Hallo, Je systeem zou een beter geluidskaart kunnen hebben zoals de creative live! 1024
een goede kaart voor iets meer geld.
De OEM versie is 144.- bij een beetje leuke winkel.
En ja een beter monitor (een grote misschien)
zou leuk zijn maar moet je zelf weten.
Iiyama of LG zijn relaxt.
Kost wel wat meer. Maar GEEN Athlon 600 of hoger. Betaal je naar mijn inziens veel te veel voor nu.
Voor de rest: BLAZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

een 15 inch met zo'n systeem, waar slaat dat op !!!!!!!!!!! neem op z'n minst een 17

Verwijderd

Hoi Daan

tis een mooi systeem ik heb bijna hetzelfde.
Met de MSI6167 geen problemen tot nu toe.
-Heb wel de SB Live Player, vanwege de 4-point-surround2000 speakers die ik al had.
-Daarnaast zou ik inderdaad een grotere monitor nemen.
-en wellicht een bigtower (uiteraard 300 watt)

Weet niet wat je huidige config moet kosten
ik heb 3115 voor mijn athlon betaald.

Verwijderd

Misschien een GeForce met DDR erin? Zeker op zo'n VETTE Athlon is dat wel lekker. :)

Verder lijkt mij een SB Live ook een stuk beter (ken je later altijd nog een surround speakerset erbij doen. :))

Een grotere monitor lijkt mij ook een must, ik kan echt niet meer werken op een 15", en 17" is toch niet zo duur meer.

En ten slotte, als je nog centjes over hebt, een leuk DVD-spelertje (geen MPEG kaart, want dat heb je toch niet nodig met zo'n vette CPU) Betaal je misschien 100 piek extra voor, maar als je die films op DVD ziet... :) En natuurlijk zullen er binnenkort wel games op DVD uitkomen... (toch? ;))

Verder... KWIJL! ;)

Succes met uitzoeken! Alexander

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle reacties.
Ik had wel verwacht dat er wat over die monitor en die geluidskaart gezegd zou worden.

Die 15" is een bewuste keuze, ik vind 800x600 met 100 Hz prima, meer resolutie hoef ik voorlopig niet, daar komt bij dat ik de behuizing vande 17" monitoren veel te groot/lomp vind.

Met die DVD wacht ik nog even.

Is die Philips CD-ROM wel goed? Ik hoor daar nu ineens allerlei slechte dingen over. Misschien ga ik toch maar voor de A-open.

Nogmaals bedankt voor de reacties/tips.

Groeten,
Daan

Verwijderd

echt zonde........ zo'n kleine monitor met een Geforce, kun je net zo goed een TNT2 nemen ofzo....
waar ge je die pc voor gebruiken?

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 21:36

jw

Daan1, ik heb ook een 40x speed van philips, hij ziet er wel mooi uit, maar 't is net een vliegtuig die opstijgt, wat een geluid zeg..., maar volgens mij maken bijna alle cdrom's van 40x/50x zoveel geluid.?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TNT2-Ultra overwogen, maar heb toch besloten een Geforce te nemen vanwege hardwarematige T&L.

Heeft iemand nog problemen gehad met de MSI 6167+Geforce?

Verwijderd

Ik heb hier ook een 40 speed Philips en nog nooit een fijnere en stillere gehad .

Verwijderd

Ik zou ook bij de Geforce zeker een grotere monitor aanraden. Mijn Xentor TNT2-Ultra wordt ook aan de lijn gehouden door mijn 15 inch monitor.
Ik spaar nu voor een Iiyama 19 inch, deze en de 17 inch visionmaster geven boel monitor voor weinig geld.
Succes met je Athlon kastje.

Verwijderd

ik zou wel een 17" kopen anders heb je ook geen bal (een klein balletje) aan die geforce, want je 15 inch zal echt hoge resoluties niet aankunnen

en die cd-rom zou ik veranderen naar een ide teac of plextor (scsi) want ik ik heb die philips en het ondersteunt nisk (als je cd's kopieert >:) )

die sb128 is wel goed, heb ik zelf ook, 4 boxen en nog een paar leuke dingen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Hoi,

ik heb nu een Athlon 750 mhz met een Msi6167 mobo en een Geforce DDR.

Weinig problemen..

Kijk eens bij www.corum.nl

Kun je overclocktje Athlon's kopen met 1 jaar garantie of een compleet barebone systeem (750 mhz. systeem voor minder dan de prijs van een echte 750 mhz chip!!!)

48x philips is meer snelheid voor bijna evenveel. Sblive 1024 is een prima kaart!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb bijna twee week lang achter een 14" moeten leven en daar werd ik niet gelukkig van. Toen m'n LG 17" eindelijk werd bezorgd, werd m'n gemoedstoestand meteen stukken beter :7.

Een monitor kan niet groot genoeg zijn. 17" is echt het minimum.

Verwijderd

ben met jou eens heb een 14" monitors geweest

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeker eens op corum.nl kijken.

Ik moet voor de duidelijk vermelden dat de Athlon die ik nu in mijn systeem krijg al overgeklokt is nl. 500-->650 vandaar dat ik er een FAK7X2B koeler op heb zitten van CompuNerd. Misschien wacht ik nog even met kopen en laat ik er de Eighty-On koeler van CompuNerd op zetten. Deze koeler heeft dezelfde heatsink als de FAK7X2B maar i.p.v. twee 60mm fans, EEN 80mm fan.
Deze koeler is volgens CompuNerd stiller en koelt nog beter dan FAK7X2B.

Het geluid van de Eighty-on zit rond de 34dB, misschien een moeilijke vraag maar is dit veel herrie?

Hoeveel dB produceert een standaard Intelkoeler eigenlijk? Dan kan je een beetje vergelijken.

Bedankt voor de reacties!

Daan
Pagina: 1