Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Intentionally left blank
Ik zal even proberen op te zoeken waar dit was. Helaas kan ik niet testen maar ik zal de link posten.crisp schreef op 13 november 2003 @ 15:34:
en werkt dat ook perfect in andere browsers dan IE?
GEVONDEN:
Het was op een forum dat ik niet hier kan posten, maar de forumsoftware is postnuke phBB2.
De functie die ze gebruiken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function quoteSelection() { theSelection = false; theSelection = document.selection.createRange().text; if (theSelection) { // Add tags around selection emoticon( '[quote]\n' + theSelection + '\n[/quote]\n'); document.post.message.focus(); theSelection = ''; return; }else{ alert('Select a text anywhere on a page and try again'); } |
Ik kan niet beoordelen of dit ook gaat werken in andere browsers. Als je wilt kan ik je een link mailen van een werkende versie
[ Voor 60% gewijzigd door P_de_B op 13-11-2003 15:42 ]
Die functie die jij laat zien is IE-only, dat zie ik meteen al
[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 13-11-2003 15:44 ]
Intentionally left blank
Maar goed, ik heb dus geen pasklare crossbrowser oplossing....
Selecteren -> ctrl+c -> naar reply venster gaan.
[q] -> ctrl+v -> [/q]
Iets meer handelingen, maar nou niet dat je er extreem moe van kan worden
Misschien dat het handig zou zijn wat wel in alle browsers werkt is tags neerplanten.
Dus tags voor bv: quote, code, bold, underline en italic ... etc
Dit dmv van een button, zoals bv ook in phpBB forums toegepast.
Eventueel dat je meteen begin en eind tag neerzet met een spatie ertussen dat je daar text neer kan zetten. Of een img url.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
er lopen hier nogal wat opera-zealots rond hoor, precieze cijfers heb ik echter niet...kamstra schreef op 13 november 2003 @ 16:07:
@crisp: wat is dan een beperkt deel van de bezoekers, ik schat dat toch minstens 90% hier gewoon gebruik maakt van IE? Zijn daar eigenlijk gegevens over bekend?
en ja, we kunnen wel overal knopjes voor maken, maar dan ben je al bezig met het maken van een soort rich-text editor; persoonlijk vind ik dat een beetje overdone voor een forum waar in 99% van de gevallen toch geen gebruik van gemaakt zal worden...
Intentionally left blank
Ik denk dat je erg hoog zit met je schatting (en nee ben geen crisp maar wil toch reagerenkamstra schreef op 13 november 2003 @ 16:07:
@crisp: wat is dan een beperkt deel van de bezoekers, ik schat dat toch minstens 90% hier gewoon gebruik maakt van IE? Zijn daar eigenlijk gegevens over bekend?
even zoeken
ROOD Opera - GROEN Netscape - BLAUW mozilla - PAARS andere - GEEL Microsoft Internet Explorer
[ Voor 69% gewijzigd door decramy op 14-11-2003 17:33 ]
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
IE: +/- 70%
Mozilla / FB: +/- 20%
Opera: +/- 5%
Netscape: +/- 1%
andere: +/- 4% (o.a. Safari / Konqueror)
Ik denk dat dat een redelijke schatting is
[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 14-11-2003 17:45 ]
Intentionally left blank
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [IE] => 89032 [Default Browser] => 10782 [Opera] => 1452 [Konqueror] => 487 [Galeon] => 224 [Mozilla] => 143 [Opera Bork Edition] => 45 [Netscape] => 26 [NetCaptor] => 4 [ELinks] => 1 [Space Bison] => 17 [NetShift] => 1 [Lynx] => 2 [OmniWeb] => 1 [Inktomi's Web Robot] => 1 |
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
P_de_B schreef op 13 november 2003 @ 15:53:
Jammer, ik vond het erg handig omdat ik regelmatig liever een klein gedeelte quote.
Maar goed, ik heb dus geen pasklare crossbrowser oplossing....
Of je gebruiktVae Victis schreef op 13 november 2003 @ 16:04:
Als je liever kleine gedeeltes quote kun je ook gewoon:
Selecteren -> ctrl+c -> naar reply venster gaan.
[q] -> ctrl+v -> [/q]
Iets meer handelingen, maar nou niet dat je er extreem moe van kan worden![]()

Vergeet niet dat in ieder geval Opera servers kan vertellen dat het IE is en dat sommige mensen dat aan hebben staan omdat sommige websites anders onnodig moeilijk doenKees schreef op 14 november 2003 @ 22:55:
Ik denk dat die 'Default Browsers' (geen browser string meegestuurd) ook allemaal Mozilla zijn. De cijfers hierboven komen uit de Sessions db van tweakers, en zijn met 'get_browser()' geparsed en in een array gegooid.
[ Voor 27% gewijzigd door Freee!! op 14-11-2003 23:02 . Reden: Quote Kees + reactie ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dan nog staat er altijd ergens 'Opera' in de UserAgent stringMr. Liu schreef op 14 november 2003 @ 22:59:
[...]
Vergeet niet dat in ieder geval Opera servers kan vertellen dat het IE is en dat sommige mensen dat aan hebben staan omdat sommige websites anders onnodig moeilijk doen
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.