Mijn computer valt af en toe uit en hertsart dan weer. Het makt niet zoveel uit waarmee ik bezig ben. Tijdens spellen, tijdens word, excell. Soms komt het voor dat ik helemaal niets aan het doen ben of zelfs wanneer de computer nog aan het opstarten is. Mijn cooler heb ik al gecheckt en die doet het goed. Ik heb zelf het idee dat het misschien aan het geheugen kan liggen. Ik heb een origineel reepje van 64 MB 100 MHz en een tijdje terug heb ik er een van 128MB 133 MHz bijgeplaatst. Er is mij verteld dat dit geen probleem moest zijn. Is er de mogelijkheid dat dit het probleem is van het steeds heropstarten van mijn computer?
Jep, geheugenproblemen leiden meestal tot een abrupte reboot.. Check de snelheid van je geheugen in de BIOS, zorg dat dit op 100mhz staat (in jouw geval) of haal het 100mhz reepje eruit en zet de boel op 133..
Is het probleem er dan nog dan is een van je reepjes kapoet..
Is het probleem er dan nog dan is een van je reepjes kapoet..
vaak zijn die reepjes wel compatible, ze zijn dan nl 100/133 en merken vanzelf op welke frequentie ze moeten werken 
geef anders ff wat meer info over je config, ook ff merk/type's van je geheugen
geef anders ff wat meer info over je config, ook ff merk/type's van je geheugen
Heb je al een virusscan geprobeerd?
http://virusscan.zdnet.nl/housecall/virus_zd.asp?land=nl
en anders zou ik het niet weten. Als niemand met een oplossing komt zou ik persoonlijk gaan formatteren
http://virusscan.zdnet.nl/housecall/virus_zd.asp?land=nl
en anders zou ik het niet weten. Als niemand met een oplossing komt zou ik persoonlijk gaan formatteren
Mijn moederbord werkt op 100MHz. Ik zou dan zeggen dat ie dat reepje van 133 als een van 100 ziet. In de bios staat dit ook goed. De merken van mijn geheugen weet ik zo even niet. Die kleine is volgens mij een originele van Siemens en die grote is een A-open geloof ik. Tijdens het opstarten wordt een memory check uitgevoerd (4 keer zelfs), waarbij die wel 192 MB herkent
Wat zegt memtest86 ervan?
Pagina: 1