Toon posts:

Wie helpt mij aan een CD/DVD Wall?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijd, hopeloos kan ik wel zeggen, naar een CD of DVD wall.

Ik heb nog een enorm lege muur en wil deze graag vullen met een deel van m'n media collectie.

Op internet zijn wel enkele CD-wall's te vinden, maar uiteraard natuurlijk alleen in het land van de zogenaamde onbegrensde mogelijkheden. Een cd-rack laten overkomen uit Amerika is mij een beetje te kostbaar.

Ik heb ergens gelezen dat ze in de jaren 70 werden verkocht in bepaalde audiozaken. We leven al een tijdje niet meer in de jaren 70, dus vroeg ik me af of iemand nog een andere mogelijkheid weet om er aan te komen.

Als er nou een tweaker is die er één heeft en zelfs aan mij wilt verkopen, kan het me niet voorstellen :p ga dat dan niet in dit topic doen, maar mail me gewoon. :)

Plaatje van wat ik zoek (globaal):

Afbeeldingslocatie: http://www.cd-wall.com/pic06.gif

en niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.thecave.net/albums/cdwall/DCP_0386.sized.jpg :P

Als er geen mogelijkheid is om er aan te komen ga ik proberen om zelfs iets te fabriceren van alu strips oid. Als iemand nog een briljante doe-het-zelf tip heeft hoor ik het graag. :)

Overigens ben ik op de hoogte van het bestaan van doorzichtige plastic zakken met vakjes die ze ook weleens onder deze noemer bij expo ed verkopen. Dat ziet er niet uit en wil ik dus ook niet. ;)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ziet er wel heel gaaf uit! Ik ben ook wel geintereseerd :)

Verwijderd

Play je hebt toch geen twee linker handen :) gewoon zelf maken. Je neemt bv een 18mm mdf plaat met afmetingen naar keuze. Je freest gewoon vakjes uit dmv van een mal waarin precies een cd past. Daarna maak je onder elk vakje een uitsparing zodat je de cd er makkelijk uit kan halen. Even gronden aflakken en klaar is kees. :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/cdrek.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:45 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:12:
Play je hebt toch geen twee linker handen :) gewoon zelf maken. Je neemt bv een 18mm mdf plaat met afmetingen naar keuze. Je freest gewoon vakjes uit dmv van een mal waarin precies een cd past. Daarna maak je onder elk vakje een uitsparing zodat je de cd er makkelijk uit kan halen. Even gronden aflakken en klaar is kees. :*)
bij de originele dingen zit een of ander klinksysteem
je wil toch niet dat die dingen eruit vallen?

heb ze trouwens ooit een keer gezien maar ze waren teringduur...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Loop eens een Free Record Shop of Music House oid binnen met een uitgeprinte afbeelding. Die kunnen vast wel wat voor je doen.

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op 13 november 2003 @ 15:15:
[...]

bij de originele dingen zit een of ander klinksysteem
je wil toch niet dat die dingen eruit vallen?

heb ze trouwens ooit een keer gezien maar ze waren teringduur...
Dan moet je de vakjes dus zo maken dat ze klemmen, of met een houdertje, niet helemaal ideaal, maar wel een leuke tip om mee te nemen als ik zelf nog eens wat ga maken. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:23 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

pak een grote plaat mdf, boor enthosiast veel gaatjes, haal enkele meters ijzerdraad, knip deze op stukjes van dezelfde lengte en leg deze in warm water.

Maak een mal zoals op t plaatje. De rode dingen zijn spijkertjes. Zorg dat onder de groene mal nog een stukje over is zodat je daar kleine putjes in kan maken waar je begint met buigen. Steek hier de warme ijzerdraadstukkies in en buig ze vervolgens door de mal. Tegen de tijd dat je hiermee klaar bent is de plaat mdf die je stiekem al geverfd had wel opgedroogd en kun je de houdertjes in de gaatjes prikken. sim-pel

Zelf maken is toch leuker :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=482059

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Mooie 3d tekeningen, goede ideeën. I love it! :)

@Walter.PKK hoe blijven bij jou de cd's goed zitten? Klemmen in het mdf? Overigens is zo'n systeem ook te maken door de CD/DVD's alleen aan de boven en onderkant te laten vast klemmen. Zo kunnen ze dicht naast elkaar staan. Als het mdf niet te dik is heb je ook geen uitsparing nodig.

@Atgast, is dat niet een beetje slap? Kan me voorstellen dat op een gegeven moment het ijzerdraad weer verbuigd, wel een leuk idee natuurlijk. :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 16:01:
Mooie 3d tekeningen, goede ideeën. I love it! :)

@Walter.PKK hoe blijven bij jou de cd's goed zitten? Klemmen in het mdf? Overigens is zo'n systeem ook te maken door de CD/DVD's alleen aan de boven en onderkant te laten vast klemmen. Zo kunnen ze dicht naast elkaar staan. Als het mdf niet te dik is heb je ook geen uitsparing nodig.

@Atgast, is dat niet een beetje slap? Kan me voorstellen dat op een gegeven moment het ijzerdraad weer verbuigd, wel een leuk idee natuurlijk. :)
je moet niet van dat ijzerdraad op een rol gebruiken, maar van die staafjes. Ik weet niet hoe dat precies heet maar op school gebruiken we dat wel eens en dat is erg stevig :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
Ik meen me te herinneren dat die dingen (de versie met alu strips) bij Large te bestellen waren. Weet niet of dat nog steeds zo is.

En er bestaan volgens mij ook plastic klemmetjes die je in het dekseltje van een jewel-case kunt maken, midden boven, bij dat gaatje, zodat je ze aan spijkertjes kan hangen. Dan kun je ook een muur vol hangen er mee :)

Punctuality is the politeness of kings

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

enkele horizontale 'H'-strips van aluminium aan de muur schroeven (bovenkant en onderkant 'U'-strips) en dan de cd's er van de zijkant inschuiven? alleen vervelend als je de middelste cd moet luisteren en er een reeks moet uithalen, maar wel een goedkope en makkelijke oplossing :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

schroef dan een u-profiel tegen de muur op een zodanige afstand dat de cd's ertussen klemmen... Eventueel iets van rubber (kit?) ertussen om te zorgen dat het blijft veren... Kun je ook gewoon de middelste eruit halen...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2003 16:20 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MikeyMan schreef op 13 november 2003 @ 16:11:
schroef dan een u-profiel tegen de muur op een zodanige afstand dat de cd's ertussen klemmen... Eventueel iets van rubber (kit?) ertussen om te zorgen dat het blijft veren... Kun je ook gewoon de middelste eruit halen...
daar zat ik ook net aan te denken, alu strip is goedkoop, en ziet er ook leuk uit. vind ik eigenlijk ook wel een erg goed idee om te gaan maken :P

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt natuurlijk de bodum van zo'n u bekleden met een zacht schuimig materiaal. Zo veert het een beetje en kun je de cd's naar beneden bewegen om ze boven vrij te krijgen en ze zo uit het rack te halen.

Zit je alleen nog met vrij dikke strips tussen elke laag, wat natuurlijk niet echt mooi is.
mikejarod schreef op 13 november 2003 @ 15:22:
Loop eens een Free Record Shop of Music House oid binnen met een uitgeprinte afbeelding. Die kunnen vast wel wat voor je doen.
Hebben zij die rekken wel dan? Of is de DHZ afdeling mij gewoon nog nooit opgevallen? :P
dreamscape schreef op 13 november 2003 @ 16:07:
Ik meen me te herinneren dat die dingen (de versie met alu strips) bij Large te bestellen waren. Weet niet of dat nog steeds zo is.

En er bestaan volgens mij ook plastic klemmetjes die je in het dekseltje van een jewel-case kunt maken, midden boven, bij dat gaatje, zodat je ze aan spijkertjes kan hangen. Dan kun je ook een muur vol hangen er mee :)
Bij large heb ik ze niet kunnen vinden, die klemmetjes ken ik overigens niet, heb je daar een foto oid van?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sorry to burst your bubble... maar dat cdrek van je foto heeft ook flinke afstanden tussen de cd's... Trouwens, zoals jij het voorstelt kun je ook gewoon een paar L profielen tegen de muur schroeven en er schuimig materiaal omheen doen ==> kleine stukjes tussen de cd's... :P
Beetje creativiteit om "je droom" te bereiken kan geen kwaad toch dacht ik...?

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2003 18:10 ]

Verwijderd

Misschien is dit wat voor je : http://www.cdframes.com/index.html

Hier krijg je 6 frames voor laat zeggen, 20 euro, ruimte voor 24 cd's + dat je ze gewoon kunt openen en de cd erin kan laten zitten. Lijkt me wel een leuk systeem :)

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 14:55:.... Ik heb ergens gelezen dat ze in de jaren 70 werden verkocht in bepaalde audiozaken. We leven al een tijdje niet meer in de jaren 70, dus vroeg ik me af of iemand nog een andere mogelijkheid weet om er aan te komen.
jaren 70?? de Compactdisc werd toch begin jaren 80 geiintroduceerd???
;)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op 13 november 2003 @ 18:01:
sorry to burst your bubble... maar dat cdrek van je foto heeft ook flinke afstanden tussen de cd's... Trouwens, zoals jij het voorstelt kun je ook gewoon een paar L profielen tegen de muur schroeven en er schuimig materiaal omheen doen ==> kleine stukjes tussen de cd's... :P
Beetje creativiteit om "je droom" te bereiken kan geen kwaad toch dacht ik...?
Dan vallen ze er anders vrij makkelijk uit.

Daarnaast zeg ik toch dat ik ook bereid ben er eventueel eentje te maken, maar.....
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 18:12:
Misschien is dit wat voor je : http://www.cdframes.com/index.html

Hier krijg je 6 frames voor laat zeggen, 20 euro, ruimte voor 24 cd's + dat je ze gewoon kunt openen en de cd erin kan laten zitten. Lijkt me wel een leuk systeem :)
......Dit is dus precies wat ik zoek, jammer dat het volgens mij in de VS zit, ik ga ze iig even mailen. Thx :)
BadMotha schreef op 13 november 2003 @ 18:25:
[...]

jaren 70?? de Compactdisc werd toch begin jaren 80 geiintroduceerd???
;)
Daarom liep het ook zo slecht en zien we ze nu niet meer. Dacht jij nou? :+ :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Email is onderweg:
I’ am in love with your cd-wall solution, it's just brilliant. However I live in the Netherlands and I have seen cd-wall's like yours, but I can't seem to find a retailer.

My question, is there is a retailer in Europe which distribute these products? If not, is there a possibility to ship these cd frames to the Netherlands? Please let me know what the costs including shipment will be if I order 10 packs.

Yours Sincerely,

Play
Disclaimer: Echte namen zijn vervangen door aliassen om de privacy van de objecten te beschermen ;)

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

hehe, heb het toch nog maar even opgezocht,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Philips

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb antwoord hoor:
YOU CAN GO TO www.the2buds.com AND ORDER THEM.
THANK YOU
Lekker een andere amerikaanse site, kan ze zo snel er niet op vinden en weer met creditcard betalen en andere gebruikelijke problemen met het bestellen in Amerika. Dat wil ik helemaal niet ;(

Ik zoek nog even verder en stuur nog even een mailtje naar deze site met ongeveer dezelfde strekking. ;)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Geloof dat ik bij de ikea wel eens van zulke cdrekjes gezien had. Maar dat is minimaal 2 maanden geleden.

Zoek daar dus een ze moeten gewoon in nederland te krijgen zijn toch. Zo klein zijn we nou ook weer niet.

Mischien in de inboedel van een falliete cd toko ?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 12:33
http://www.lowkon.com/deu/menue.htm hier staat er 1,beetje aan de prijzige kant maar wel mooi.
En is dicht bij huis :)

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

anders vraag je es bij de Music Store. Zij hebben een dergelijk systeem in al hun winkels (een of twee rijen hoog) Daar moet wel een mouw aan te passen zijn!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 16:16
Je kan natuurlijk ook 2 verschillende maten U-profiel tegen de muur monteren.

Als je ervoor zorgt dat het bovenste profiel dieper is, kan je de cd eerst met de bovenkant (beetje schuin) in het profiel schuiven, en vervolgens de onderkant in het onderste profiel laten zakken.
of :
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:12:
[...] Daarna maak je onder elk vakje een uitsparing zodat je de cd er makkelijk uit kan halen.
Je kan dus ook uitsparingen maken in de profielen, zie tekening uit quote

Hier onder een kleine illustratie

wel ervoor zorgen dat je de cd's aan de zijkant kan vastpakken, anders krijg je ze er niet meer uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15568/full.jpg

Sorry, geen teken / 3d kwaliteiten hier.
Misschien dat iemand die wel een beetje kan tekenen, en weet wat ik bedoel het ff kan verfraaien :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bud_s op 15-11-2003 01:10 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ideetje !!!
Je plakt de CD doosjes gewoon tegen de muur of tegen een plaat hout ofzo, Nog goedkoop ook . :+

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Play, je kan ook een emailtje naar ze sturen dat er meer vraag is naar dit systeem in Europa. Een winkel keten als Media Markt ofzo kan wel iets in zijn assortiment kwijt. Ze kunnen hier makkelijk een vertegenwoordiger neerzetten, produktie hier laten plaatsvinden en dan hebben ze makkelijk heel Europa. Maarja, ben te druk met andere investeringen, had op zich wel leuk geweest om het hier te exploiteren :)

Verwijderd

Kick!

Tis erg jammer dat die dingen niet meer te verkrijgen zijn, tenminste bijna niet meer :(
Je zou denken dat mensen het zolangzamerhand wel gehad hebben met die burgelijke cd-torentjes.
Hoever ben je inmiddels, heb je wat besteld of heb je zelf je gereedschap maar es gebruikt?

Verwijderd

Ik denk :X dat je maar 1 U-profiel per laag CD’s nodig heb. (ja, en 1 extra profiel |:( )

De CD’s zullen volgens mij alleen vallen doordat de bovenkant naar voren kantelt. Dat voorkom je door de bovenkant van de CD’s in een U-profiel te steken.
De onderkant van de CD’s zet je dan op de bovenkant van het U-profiel eronder.

Als het profiel niet super glad is en/of de muur teveel beweegt moet dit gewoon kunnen. Eventueel zou je de bovenkant van het U-profiel nog wat stroever kunnen maken met een heel dun laagje doorzichtige siliconenkit ofzo.

Voor het vastschroeven op de muur is het misschien ook handiger om een iets ander profiel te nemen. Zodat het profiel niet in de weg zit bij het vastschroeven. Dat zou dan kunnen door bijvoorbeeld een (Let op! kleine letter) h-profiel te gebruiken die je bovenin vastschroeft. Of een U-profiel waarvan de ene poot langer is dan de ander die je met de langere kant naar de muur vastschroeft

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 06:05 ]

• voodooless
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

precies wat je zoekt (DIY): http://www.visaton.de/vb/...f5b4558ae88&threadid=9195

En kopen bij de buren: http://www.lowkon.com/ (wel een duur grapje, DIY zal veel schelen)

[ Voor 48% gewijzigd door voodooless op 06-12-2004 08:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds niets voor elkaar, dat idee van het Visaton forum is een mooie.

Hij maakt gebruik van tochtstrip om de cd's tegen de bovenkant te klemmen, erg doeltreffend lijkt me. Hmm, het begint weer te kriebelen. ;)
Pagina: 1