MSI 865PE biossen

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
heb net heel het msi 865/875 topic doorgelezen, maar op het eind wordt toch een beetje onduidelijk welke biossen het beste bevallen bij de gebruikers.

heb afgelopen weekend het volgende systeem in elkaar gezet:
- msi 865 neo2 fis2r
- p4 3.0, 800fsb
- 2x corsair 467 mhz 256 mb
- zalman 7000
dit in een antec sonata kast

Weet niet meer helemaal zeker welk bios er als eerste op zat, maar ik heb die snel geflasht naar 1.8.
Helaas heb ik core center erop gezet, maar ik zal als ik komend weekend weer thuis kom, dit vervangen door speedfan.

Het bios geeft echter veel problemen, klein beetje overclocken van de fsb (210 ofzo), geeft al geen post. Dit met de timings op default.
Temperaturen zijn ook heel vaag, idle 41/42, stressed naar 63!! Prime blijft wel gewoon stabiel lopen.
Verder werkt de turbo setting ook niet.

Zag net dat er een paar dagen geleden een nieuw 1.9 bios uit is gekomen, iemand anders daar al ervaringen mee? Welke biossen gebruiken de msi 865 gebruikers nu ?

Verwijderd

ik gebruik nog steeds de 1.2 bios voor mijn 865pe neo2-LS
OC doe ik nog nie echt aan, maar het system draait nu wel stabiel!

Verwijderd

Ik heb net als thotha nog een oude BIOS versie op mijn bord staan.

Het gaat dan om BIOS v1.3 voor de FIS2R, heb geen enkel probleem.
Systeem is licht ge-o/c'd naar 233 FSB met een 1:1 ratio.

• StanTheMan
hmm.. wel vervelend dat er niet gewoon één bios unaniem het beste werkt, ze hebben allemaal hun voors en tegens, zal vanavond als ik bij m'n ouders ben eerst de 1.9 proberen, als dat niet lukt de oudere.. Maar dan nog: 1.0, 1.2, 1.3 :?

Verwijderd

ik gebruik nu 1.7 en ben zeker tevreden over stabiliteit, maar dit had ik ook al met 1.3 (ik oc niet btw). temps zijn bij mij stressed ook iets van 59 graden met de neo2-ls en een p4 2,4c. Mn heatsink wordt niet echt warm dan en ik vraag me ook af of de standaard sink wel ok is (of de temp uitlezing natuurlijk)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb hier zo'n ding voor een klant staan, maar dat wil niet helemaal.

ik had bios 1.4. daarmee bleef hij bij warme reboot vaak hangen bij de ide detectie. bios 1,9 er in -> probleem over.

ik krijg het geheugen echter niet foutloos draaiend op 400 mhz. ik heb 2x buffalo retail (infineon) pc 400 512MB er in zitten, en dat geeft bruut veel fouten na een kwartiertje memtest86. wat ik ook doe, het geheugen blijft fouten geven. ook 1 bank 512 in alle sloten werkt niet. op 333 mhz loopt alles perfect. het geheugen zou natuurlijk gewoon stuk kunnen zijn. dat is dus de vraag, of dat zo is. ik heb ook al alles hard vastgezet (dus mem clock vast, spd uit, voltage omhoog, etc) maar dit maakt niks uit. morgen krijg ik 2x 512mb corsair valuegebeuren binnen, dus morgen weer een dag om te testen.

al met al heb ik liever een p4p8x. maar ik spreek uit systeembouwers oogpunt. p4p8x is gewoon starten lopen klaar. geen bios update nodig, geen kermis op de chipset, maar gewoon bord en klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door smvs op 14-11-2003 19:35 ]

Verwijderd

Ik gebruik versie 1.7
P4 2.6 800MHz @ 3.4MHz
Dit draaid zonder problemen.

Verwijderd

mijn temps zijn met bios 1.2

idle
cpu: 33
case: 26
nb: 49

stressed: (half uurtje prime95 torture test)
cpu: 54
case: 31
nb: 51

lichte OC: p4 2,6c @ 2,8c
boxed

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 11:03 ]

• StanTheMan
heb nu 1.9 erop, en lijkt erop dat dit stukken beter werkt dan de vorige (1.8), overclocken lukt nu wel tot in de 230fsb, en de turbo functie draait ook als een zonnetje..
Pagina: 1