Geen telefoon op lijn aangesloten, gaat toch over

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb vandaag als het goed is een nieuwe telefoonlijn aangesloten gekregen. Nu heb ik alleen geen telefoon (de lijn word alleen voor adsl). Als ik het nummer dat ik gekregen heb eergistere belde kreeg ik te horen dat het niet bestond.

Nu krijg ik een overgaande telefoon te horen, maar er is helemaal geen telefoon op aangesloten, hoor ik dan niet een in gespreks toon te horen of is dit normaal?

Even voor de duidelijheid ik bel dan met mijn mobiele telefoon naar mijn nieuwe telefoon nummer.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er is geen hoor van de haak, dus je krijgt geen in gesprek toon. Iets niet aangesloten komt overeen met hoorn op de haak. Als je de ingesprek toon had gekregen dan zou het bijvoorbeeld ook zo zijn dat de verbinding niet verbroken werd als je wel een telefoon had, maar de stekker eruit trok.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dat is toch normaal :?
Als je geen telefoon hebt aangesloten dan de lijn nog wel overgaan; jij hebt alleen niet in de gaten dat er iemand belt.. niets mis mee hoor..

Pvouput live

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Mooi dan weet ik tenminste dat bij de aanvraag van adsl niks mis kan gaan, zover dit gebeuren.