ik heb vmware 4.05 geinstalleerd op slack 9.1(kernel 2.4.22); serial enz. ingevoert. en vmware-config.pl gedraaid. ik heb alleen een host-only nodig om bestanden uit te wisselen.
/etc/rc.d/./vmware restart:
Stopping VMware services:
Virtual machine monitor done
DHCP server on /dev/vmnet1 done
Host-only networking on /dev/vmnet1 done
Virtual ethernet done
Starting VMware services:
Virtual ethernet done
Host-only networking on /dev/vmnet1 (background) done
vmware &
start vmware correct op so far so good...
<b>Probleem</b>: als ik een virtuele schijf aanmaak: bijvoorbeeld een win98 schijf: en ik druk op "power on" start de schijf niet, maar sluit ie gelijk het venster.Normaal zou de de installatie van de cdrom moeten starten. (ik heb ook geprobeerd de cdrom te mounten; maar dat heeft geen effect.)
Ik heb meerdere os-installatiecd's geprobeerd )(slackware,qnx,winme) en ik heb ook .iso bestanden geprobeerd (bootcd-iso's).
output lsmod:
vmnet
vmmon
settings:general win98
memory 320MB (ik heb zelf 512mb)
virtual disk preallocated 3 gig
cdrom /dev/cdrom
mouse autodetect
Mijn serial is gewoon geaccepteerd (no experiry date, registered)
Wat ook vreemd is als ik vmware run en weer afslauit kan ik /etc/rc.d/./vmware niet meer herstarten
At least one instance of VMware Workstation is still running. Please stop all running
instances of VMware Workstation first.
Terwijl ik met ps -A geen vmware instanties meer zie.
als jullie meer info nodig hebben zeggen jullie het maar.Ik hoop dat dit dit keer wel te begrijpen is.Ik ben goed bekend met vmware en ik had het vroeger wel altijd werkend.
ik heb altijd overal de laatste slack packages van(swaret).
/etc/rc.d/./vmware restart:
Stopping VMware services:
DHCP server on /dev/vmnet1 done
Host-only networking on /dev/vmnet1 done
Virtual ethernet done
Starting VMware services:
Virtual ethernet done
Host-only networking on /dev/vmnet1 (background) done
vmware &
start vmware correct op so far so good...
<b>Probleem</b>: als ik een virtuele schijf aanmaak: bijvoorbeeld een win98 schijf: en ik druk op "power on" start de schijf niet, maar sluit ie gelijk het venster.Normaal zou de de installatie van de cdrom moeten starten. (ik heb ook geprobeerd de cdrom te mounten; maar dat heeft geen effect.)
Ik heb meerdere os-installatiecd's geprobeerd )(slackware,qnx,winme) en ik heb ook .iso bestanden geprobeerd (bootcd-iso's).
output lsmod:
vmnet
vmmon
settings:general win98
memory 320MB (ik heb zelf 512mb)
virtual disk preallocated 3 gig
cdrom /dev/cdrom
mouse autodetect
Mijn serial is gewoon geaccepteerd (no experiry date, registered)
Wat ook vreemd is als ik vmware run en weer afslauit kan ik /etc/rc.d/./vmware niet meer herstarten
At least one instance of VMware Workstation is still running. Please stop all running
instances of VMware Workstation first.
Terwijl ik met ps -A geen vmware instanties meer zie.
als jullie meer info nodig hebben zeggen jullie het maar.Ik hoop dat dit dit keer wel te begrijpen is.Ik ben goed bekend met vmware en ik had het vroeger wel altijd werkend.
ik heb altijd overal de laatste slack packages van(swaret).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:28 ]