Toon posts:

[access 2000] tabellen ontkoppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uit een andere access-database 2 tabellen gekopieerd en vervolgens in een nieuwe database gezet. Ik zit echter met het probleem dat deze gekoppeld zijn aan iets. Mijn vraag dan ook: Hoe kan ik deze tabellen ontkoppelen.

Ik weet hoe ik tabellen moet koppelen, maar ontkoppelen.... Ik heb al een uur gezocht en heb het nog steeds niet gevonden. Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen en sorry indien dit een echte n00b vraag is :)

Verwijderd

Ga naar de view "Relaties". Zorg er voor (met de PLUS knop), dat je alle tabellen ziet. Klik met jerechtermuisknop op een link. Klik op delete.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet :(

Verwijderd

Topicstarter
iemand :?

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat bedoel je met 'gekoppeld'? Zijn de tabellen aan elkaar gekoppeld (in dat geval oplossen zoals hierboven gezegd), of bedoel je dat de tabel eigenlijk een koppeling is naar een ander bestand? In het laatste geval zul je de tabellen direkt uit dat bronbestand moeten importeren, anders importeer je namelijk gewoon de koppeling.

De naam+lokatie van het bronbestand kun je vinden bij Extra, Database Utilities en dan Linked Table Manager. De Nederlandse naam hiervoor weet ik zo snel niet, maar ik denk dat je het wel moet kunnen vinden.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

in het nederlands heet dat koppelings beheer, maar is lang niet altijd geinstalleerd...

de icoontjes van die tabellen.. staat daar zo'n -> pijltje voor?
Dan zijn ze idd gekoppeld zoals remy beschijft.. ontkoppelen is dan makkelijk... selecteer ze en druk op de DEL knop... ze wijzen dan nl naar een ander ACCESS bestand waar ze wel fysiek aanwezig zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 16:36 ]

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 16:35:
selecteer ze en druk op de DEL knop... ze wijzen dan nl naar een ander ACCESS bestand waar ze wel fysiek aanwezig zijn
Helaas kun je dan de data ook niet meer benaderen, en dat leek me niet de bedoeling van de TS :)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op 18 november 2003 @ 16:58:
[...]

Helaas kun je dan de data ook niet meer benaderen, en dat leek me niet de bedoeling van de TS :)
Das idd niet de bedoeling, maar ik zal jouw methode eens proberen 8)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nadat je die koppeling 'verbroken' hebt moet je de tabellen gewoon importeren zodat je ze wel gewoon kan blijven gebruiken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1