[VB6] Muis vast aan kader en Meer zoeken!

Pagina: 1
Acties:

• Freezing
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met twee programma's maar ik kom er niet helemaal uit, ik heb al gezocht op GoT en google en nog een paar andere forums maar ik kom er niet uit.

Mijn Eerste vraag:
Ik ben bezig met een text editor en nu heb ik het volgende stukje code geschreven zodat hij kan zoeken in een rtfText maar ik heb geen flauw idee hoe ik kan zoeken naar meerdere woorden, dus dat als je zoekt naar "blaat" dat je dan veder kan zoeken naar het volgende woord "blaat"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
rivate Sub Command1_Click()
  'zoekstring = Text1.Text
  'positie = frmMain.ActiveForm.rtfText.Find(zoekstring, positie)
  'positie = positie + Len(zoekstring)
  'Unload Me
Dim FoundPos As Integer
   Dim FoundLine As Integer
   FoundPos = frmMain.ActiveForm.rtfText.Find(Text1.Text, CStr(FoundLine), , rtfWholeWord)
   If FoundPos <> -1 Then
      FoundLine = frmMain.ActiveForm.rtfText.GetLineFromChar(FoundPos)
      FoundLine = FoundLine + 2

Unload Me

Else
      MsgBox "Woord niet gevonden!"
   End If

End Sub

Vraag 2:
Ook ben ik bezig met een programmatje in Visual Basic wat automatisch je cd-rom speler opent, daar heb ik wel een script voor gevonden maar nu zou ik willen dat de muis altijd in het venster blijft (of als dat niet kan op de button blijft). is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ja dat van hoe je de muis "gevangen zet" in het venster zou ik ook graag willen weten =-D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Definieer 'gevangen zetten'. De geeigende manier is SetMouseCapture maar dat werkt anders dan jullie omschrijven, jullie doelen namelijk op de irritante en daarmee niet standaard aanwezige neiging dat je je muis ergens niet vandaan kan bewegen (wat overigens ook simpel is maar dat is een 2e).

Professionele website nodig?

• Spike_wolf

Spike_wolf

voor mij is het dus de bedoelling dat je de muis niet uit het hoofd venster kunt krijgen (form1)
je kunt hem dus wel gewoon bewegen maar je word min of meer verplicht om op de knop in het venster te klikken =-P

Humankind… be both.

• Freezing
Voor mij is het dus de bedoeling dat je de muis niet meer kan bewegen en dus vast zet op bijv. een button in het venster (ook Form1 :P)

• curry684

curry684

Ik voel me niet echt geneigd bij dit soort nagware proggies te werken maja... :/

SetMouseCapture aanroepen, WM_MOUSEMOVE afvangen, checken tegen window bounds en SetCursorPos aanroepen indien fout.

• Freezing
Weet je mischien ook wat voor het zoeken naar meerdere woorden in mijn tekstverwerk (daar was dit topic oorspronkelijk voor bedoeld :P)

• Spike_wolf

Spike_wolf

okay, dit klinkt misschien n00bish... maar hoe roep je SetMouseCapture aan? 8)7

Humankind… be both.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Weet je mischien ook wat voor het zoeken naar meerdere woorden in mijn tekstverwerk (daar was dit topic oorspronkelijk voor bedoeld :P)
RichTextBox1.Find "bla"
RichTextBox1.Find "bla", RichTextBox1.SelStart + 1

• curry684

curry684

Spike_wolf schreef op 13 november 2003 @ 14:38:
okay, dit klinkt misschien n00bish... maar hoe roep je SetMouseCapture aan? 8)7
Alles is te vinden in MSDN Online

Correcte naam is overigens SetCapture, excusez-moi.

Verwijderd

muis catchen is toch niet zo moeilijk...

vraag je form size en positie (aan de hand daarvan weet je waar hij zich bevind. Bij OnMousMove kijk je of hij er buiten komt.. .zo ja dan verplaats je de muise pos (kon je geloof ik via de code doen... (met Mouse.Xpos en Mouse.YPos)

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
In VB kan je verschillende forms aanmaken. In de MSDN library (ook online) staan de verschillen.

Onder deze verschillende forms is er een form waarbij de gebruiker niet op een ander venster kan klikken voordat het actieve venster gesloten is.

Een andere manier om te zorgen dat de gebruiker 'niet zo makkelijk' met de muis uit het scherm kan gaan, is.

de top en left parameters gebruiken van het actieve venster daarbij de hoogte en breedte gegevens gebruiken en dan weet je tussen welke x,y coördinaten de muis bewogen mag worden.
Pagina: 1