Toon posts:

Toshiba tft schermen uitwisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Sattelite Pro 4600 met een kapot 13.3 inch tft scherm. Nu heb ik een 2dehands Toshiba 4600 op het oog, maar die heeft een 14.1 inch beeldscherm. Mijn vraag is dus of ik dat 14.1 inch scherm zomaar in die andere laptop kan zetten....
Ik heb wel eens gehoord dat daardoor het moederbord oververhit door kan raken...:(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Een 13" schermhouder is niet geschikt voor een 14.1" TFT.
Zelfs onderling tussen schermhouders 14.1" panels uitwisselen lukt vaak al niet zonder geduld, een metaalboor en een flinke hoeveelheid werk.
De connector is waarschijnlijk wel uitwisselbaar, de TFT-connector is aardig universeel. Maar goed, dan heb je dus een los scherm wat niet in je houder past.
Ik ben bang dat je verder zult moeten zoeken.

(Mail me desnoods even, ik heb nog wel een 13" panel hier, en behoefte aan een 14.1" TFT voor 'n andere laptop)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Dat schermen uitwisselen kunnen jullie proberen, maar toshiba heeft voor de 4600 3 verschillende schermen gebruikt, zijn gewoon totaal ander merk. Aansluitingen zijn waarschijnlijk wel hetzelfde, maar als je een ander merk plaatst kan ik je nu al vertellen dat je geen beeld zult krijgen. Let er dus op dat in ieder geval het merk hetzelfde is.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:31

MaNdM

1000-dingen-doekje

Is dat ook zo bij de SP 6000 ? Want daarbij ben ik van plan om het te doen. En hoe kan het eigenlijk dat dat niet werken wil? Is dat niet te tweaken ofzo? Andere bios op gfx kaart of een andere oplossing?

To be determined...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Van wat ik gemerkt hebt lukt het met verschillende merken wel, maar is de ene laptop kritischer dan de andere. (Ik heb een HP OmniBook XE3 liggen, dat is gewoon een verveeltje dat bijna geen enkel scherm lust. Gekocht met kapot scherm. Hoewel ik nu uitgevonden heb dat 'ie een Samsung wel lekker vind. Mijn Compaq Presario 700 is een alleseter. Ik heb 't panel moeten verwisselen na een val. Onbetrouwbare bevestiging van de draagband op een Case Logic-tas, uitgescheurd. Het samsung scherm komt uit de gevallen Compaq en heeft een kapotte rechterkant en lelijke vlekken, dus daar moet nog eens een ander voor komen).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b