Toon posts:

exchange kan mail niet verder versturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben op dit moment op school bezig een mailserver op te zetten.
als eerst zal ik de sitatie proberen uit te leggen waarna ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

wij hebben 2 clients en een server met exchange 2000 die ook als dns server draait. op school hebben we ook nog een aparte mail server waar we normaal onze email door versturen.

op onze 2 werkstations is outlook 2000 geinstallerd en is ingesteld dat we email verzenden via exchange server. ook staat de mailbox dus goed ingesteld.

op de exchange server staat bij onze gebruiker de mailbox enabled en staat de smtp ingested als het adres van de "normale" mailserver hier.

nu kan ik wel intern een email versturen dus alleen de email adressen die in de exchange server voorkomen wanneer ik iemand anders een mail laat sturen via zijn mail account van de normale serverr dan komt deze niet bij mij aan.

mail die van buitenaf wordt gestuurd komt wel aan??

hoe kan dit? naar mijn idee verzend de exchange server het dus niet door naar de mailserver hier. of is dit niet mogelijk? en hoe komt het dat ik dan wel mail van buitenaf kan ontvangen maar niet van iemand anders hier dat dus via de normale mailserver hier gaat? ik hoop dat jullie me kunnen helpen :9~

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 17:17

Neoz

Neoz & Hobbes

Er schijnt een boek te bestaan van Academic Service Exchange 2000 en daar wordt heel veel over probleemsituaties uitgelegd. zelf heb ik het boek niet. Maar dat gebruiken bekenden van mij. ;)

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= Staat hier niks bij :?

[ Voor 23% gewijzigd door Neoz op 13-11-2003 14:16 ]

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Topicstarter
ok maar jij weet niet waar ik in moet stellen dat onze exchange server verbinding krijgt met de server hier???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een smtp connector aangemaakt en het stond dus ook niet goed ingesteld op de ander mail server hier... nu kan ik mail versturen maar ng niet ontvangen ik heb al in andere topics gelezen dat het wat te maken heeft met mx records dus ik zal daar even naar gaan kijken. >:)