Lotus Notes probleem onder Citrix

Pagina: 1
Acties:

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik heb een customised Lotus Notes setup (v5.0.11) op mijn citrix servers (W2K adv - MF XP FR3). Lotus Notes is geinstalleerd op de lokale drive van de server maar de user data staat op de homedrive van de gebruiker. Lotus Notes biedt standaard namelijk geen multiuser optie aan. Als de gebruiker Notes opstart via een shortcut is er geen probleem. De shortcut verwijst naar de lotus notes executable op de lokale drive van de server, maar de "start in" verwijst naar de notes.ini op de homedrive.

Het probleem wat ik nu heb is als een gebruiker op een mailto: hyperlink klikt. Deze start ook de lokale notes executable op, maar omdat het geen shurtcut is kan ik geen "start in" variabele opgeven. De gebruikers krijgt dus een foutmelding als hij op een hyperlink klikt (can't find notes.ini).

Ik ben ondertussen zover gekomen dat deze instellingen in de registry staan en wel in HKLM\software\clients\mail\lotus notes\protocols\mailto\shell\open\command. Hier staat een value (REG_SZ) met "x:\lotus\notes\notes.exe %1" als waarde. Weet iemand hoe ik deze waarde aan moet passen zodat wèl de lokale notes wordt opgestart, maar dan in de h:\lotus\notes directory?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59

Jaymz

Keep on moving !

De volgende regsetting zal je wel opweghelpen I geuss:

HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/App Paths/Notes.exe
De volgende (string) values eronder zetten:
Default: "X:\lotus\notes\notes.exe"
Path: "X:\lotus\notes\notes.exe;h:\lotus\notes"

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymz op 13-11-2003 14:32 ]

• Steenvoorde
Bedankt! Hier heb ik waarschijnlijk wel wat aan! :)

Ik zal zodadelijk deze values invoeren en testen. Ik denk dat de server hiervoor reboot moet worden dus kan pas morgenochtend met zekerheid zeggen of het werkt.

• Steenvoorde
Een reboot was dus niet nodig, het werkte direct!

Onwijs bedankt Jaymz! :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59

Jaymz

Keep on moving !

Onthoud deze maar (App Paths), ze kunnen behoorlijk van pas komen zo nu en dan ;)

• Steenvoorde
Jah, ik had dit al veeeel eerder moeten weten. :) Dit probleem hebben we nl. ook op de workstations gehad hier, en dat is destijds met een wat meer ingewikkelde reg-hack opgelost (welke niet onder citrix werkte btw).

Nogmaals bedankt! :P
Pagina: 1