Toon posts:

video in met scart?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een videokaart met video in maar ik vroeg me af of er verschil was tussen een scart-in en een scart-uit.
Op mn tv zit 1 scart aansluiting en als ik die gebruik zegt het proggie wat ik gebruik
``no tuner detected``
Heeft er iemand advies?
mijn videokaart is een asus3400TNT ultra met tv out en video in

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24

Sharky

Skamn Dippy!

wat bedoel je nou precies? wil je je video out voor je tv gebruiken? ik snap niet wat je bedoeld

This too shall pass

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Een scart-poort op je tv is in en uitgang tegelijk voor video en audio. Ik heb zelf een scartkabel gemaakt waar een kabel uitkomt voor de video-out van mijn xentor en 1 kabeltje voor de line-in van mijn live.

Als je een scartkabel gebruikt die je normaal gebruikt voor de invoer van een videosignaal in je TV, dan kan je die niet gebruiken voor de uitvoer, omdat die kabel de verkeerde verbinkjes gebruikt.
Als ik jou was zou ik zelf een SCART kabel maken met 2 kabeltjes (en misschien ook 1 voor geluid) eruit, 1tje op video- en eentje op video-uit van je TV aangesloten.

Je kunt hier het pinout schema van een scartkabel bekijken: http://www.fbe.fh-frankfurt.de/mitarb/schellha/ic/hwb/co_Scart.html

• Mar
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Ik heb laatst bij Brammetje Dump een scartaansluiting gekocht met een knoppie in/out.
Die scart bevat aan de andere kant 3 tulpstekkers 2x geluid en 1x beeld

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Topicstarter
sharky --> ik bedoelde dus te vragen waarom mijn proggie zei dat er geen tuner detected was, maar ik ga wel even met deze nieuwe info wat klooten morgen en kijken of ik het allemaal aan de praat krijg, bedankt allemaal

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Hij zegt dat omdat je een video-in scart gebruikt ipv. video-uit scart. Het is dan logisch dat er geen signaal op de kabel staat en dat de kaart geen tuner kan detecten

• Sharky
  • Laatst online: 14:24

Sharky

Skamn Dippy!

/me begrijpt...

This too shall pass

Pagina: 1