Processor los wat nu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:29

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Ik zit met het volgende ik heb een tijdje gelden een PC bij de Aldi gekocht een MEDION de 8008 voor de kenners. Nu wilde ik de pc van binnen schoonmaken vanwegen stof en haren die hij opzuigt, nu was ik lekker bezig en dacht ik slim te wezen om even te kijken naar de Processor dus die haalde ik uit de Socket (Socket 478 P4 2,6 Ghz 533 Mhz)maarnu tot mijn grote verbazing krijg ik de processor niet meer terug in de socket, de processor zit aan het koelblok vast en daaraan zit weer de active ventilator ik krijg met geen mogelijkheid de processor van het koelblok waardoor ik de procesor niet meer terug kan zetten omdat het hendeltje van de socket eerst naar beneden moet wil de processor vastzitten dit alles gaat niet omdat het koelblok in de weg zit. |:(

Mijn vraag is weten jullie een middeltje om de processor los te krijgen of een andere oplossing. ;(

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is al behoorlijk uitgekauwd:
[search=processor vast aan koelblok]
[search=pentium vast aan koelblok]
[search=p4 vast aan heatsink]
etc..etc..

Oplossingen: fohn en nylondraad blijken het beste te zijn :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

In de vriezer leggen. Uur of 6 wachten, daarna beetje wiebelen en eraf halen. Schoonmaken, en opnieuw met wat koelpasta de proc installeren. daarna heatsink erop. Klaar is marmich.

edit: Ohja, wat BalusC zegt, fohn enzo ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 13-11-2003 13:19 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

hoe heb je dan de proc uit de socet gekregen als het koelblok er aan vast zit. je krijgt dan namenlijk het hendeltje naast de socet niet omhoog. :?

weet je zeker dat je daardoor geen pinnetjes verbogen of gebroken heb?

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09

IQM

Het zelfde is mij ook overkomen toen ik mijn processor moest verwijderen omdat mijn (nieuwe) Asus P4P800 Deluxe moederbord kapot bleek te zijn. Met het voorzichtig omhoog trekken van de koeler kwam de processor mee uit zijn socket. Geen pinnetjes beschadigd gelukkig. Met een schroevendraaier heel voorzichtig een draaiende beweging (alsof je een schroef aandraait ja) heb ik hem losgekregen toen hij al koud was. Het is beter dat direct te doen als hij nog warm is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie post van BalusC hierboven, dit is erg vaak langs geweest.

/zoekertje - dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Dan moet je 'm ook écht dicht doen :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.