Kan Olympus Stylus 300 Digital als webcam gebruikt worden?

Pagina: 1
Acties:

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben van plan de Olympus Stylus 300 Digital aan te schaffen. Een zeer mooie 3.14 megapixel camera die ook nog eens tegen weer en wind bestand is. Ik heb hier echter een vraag over die ik nergens kan vinden:

Weet iemand ook of je deze camera als webcam kunt gebruiken om bijv. met MSN te chatten? Mijn vriendin zit in Amerika op het moment, en dat zou wel heel leuk zijn. Hopen dat iemand hier het antwoord op weet. :)

Zie hier de specs en foto's.

http://www.olympusamerica...16&bc=27&product=902&fl=4

Afbeeldingslocatie: http://www.olympusamerica.com/img/cpg_images/902_top1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 13-11-2003 13:13 ]

Alors.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Er was een tijdje geleden een topic over een programma waarmee je je Oly cam kan aansturen via het USB-kabeltje; en dat had ook een webcam-functionaliteit ingebouwt, dat wil zeggen, het laadt de foto's naar een bepaalde dir/ftp toe.

Het kon de camera niet echt helemaal als webcam laten functioneren, maar misschien dat daar inmiddels andere progsels voor zijn.. hoewel je tegenwoordig voor 15 euro al een werkende webcam hebt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Stereotomy
  • Niet online
Tarin schreef op 13 november 2003 @ 14:04:
Er was een tijdje geleden een topic over een programma waarmee je je Oly cam kan aansturen via het USB-kabeltje; en dat had ook een webcam-functionaliteit ingebouwt, dat wil zeggen, het laadt de foto's naar een bepaalde dir/ftp toe.

Het kon de camera niet echt helemaal als webcam laten functioneren, maar misschien dat daar inmiddels andere progsels voor zijn.. hoewel je tegenwoordig voor 15 euro al een werkende webcam hebt.
Ik heb me suf gezocht met de search engine maar kan het topic niet vinden, mijn dank zou groot zijn als jij hem wel kan vinden. Wellicht weet jij beter dan ik welke trefwoorden zijn gebruikt in die thread?

Alors.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Stereotomy schreef op 13 november 2003 @ 14:05:
[...]

Ik heb me suf gezocht met de search engine maar kan het topic niet vinden, mijn dank zou groot zijn als jij hem wel kan vinden. Wellicht weet jij beter dan ik welke trefwoorden zijn gebruikt in die thread?
Olympus camera op je pc bedienen

(op Olympus pc control gezocht)

Let wel: het is geen complete webcam, en bovendien vreet het natuurlijk batterijen, als je een echte webcam wil kan je beter een Sweex cammetje kopen, dan ben je niet eerst nog een keer 45 euro ofzo kwijt voor een adapter.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Stereotomy
  • Niet online
OK, bedankt, ik ga aan de slag!

Alors.