[mengpaneel] 2 geluidskaarten 1 mengpaneel

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 14:39
het id is om 2 geluidskaarten (of later mischien nog meer) aan te sluiten op mengpaneel.

1. Is dit goed te doen ?

2. Wat voor software is praktisch/een must

3. is het mogelijk om Philips seismic edge ( dolby 5.1 ) met alle connectors (3) aan te sluiten op mengpaneel zodat je tog nog een beetje effect krijgt op je stereo band naar versterker.

4 kan ik voor en achter kanaal van geluidskaart verschillende streams af laten spelen

bvd,

Thijs

Edit:
de geluidskaarten zijn een Philips Seismic Edge en een Hercules Muse XL (4 point surround)
vraag voor dolby geld duz voor alle 2

[ Voor 24% gewijzigd door FireDrunk op 13-11-2003 13:17 ]

Even niets...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tuurlijk moet dat kunnen, als je een 4.1 geluidskaart hebt en je gebruikt Traktor DJ dan heb je geeneens een 2e geluidskaart meer nodig

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

je hebt denk ik maar 1 stereo UITGANG Links Rechts,. als je alle kanalen zou aansluiten op een schuif hoor je dus ook rear en center /sub door links en rechts heen,

ik weet niet hoe dat klinkt :)

• FireDrunk
@chiron:

is waar maar mengpaneel heeft 12 :9~ streams dus kan dan heel makkelijk paar liedjes klaar zetten om vast te laten afspelen als ik en Philips 3 liedjes en hercules 2 liedjes aanzet ;)

@Elec

tjah dat is dus ook mijn vraag :)
aangezien bij sommige geluidskaarten het zo zit:

voor = vooral hoofdgeluid (geweerschoten)
center = spraak
achter = effect (de delay)
sub = raad maar ;)

dus de kanalen verschillen nogal dus als ik dit samenvoeg vraag ik me ook af wat ik krijg ;)

Even niets...

Verwijderd

bpm studio home 4

2 geluidskaarten, meerdere mogelijk

geluidskaart 1 ---> player a
geluidskaart 2 ---> player b

gebruik dit al jaren zo en ik draai er ook altijd zo mee, werkt fantastisch 8)

ps. gewoon downen bij kazaa ofzo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:58 ]

• Chiron

Chiron

thijs_cramer schreef op 13 november 2003 @ 13:31:
@chiron:

is waar maar mengpaneel heeft 12 :9~ streams dus kan dan heel makkelijk paar liedjes klaar zetten om vast te laten afspelen als ik en Philips 3 liedjes en hercules 2 liedjes aanzet ;)

@Elec

tjah dat is dus ook mijn vraag :)
aangezien bij sommige geluidskaarten het zo zit:

voor = vooral hoofdgeluid (geweerschoten)
center = spraak
achter = effect (de delay)
sub = raad maar ;)

dus de kanalen verschillen nogal dus als ik dit samenvoeg vraag ik me ook af wat ik krijg ;)
ik weet niet hoe die geluidskaarten zijn maar je kan bijv. het ene kanaal op de front uitgangen af laten spelen en het andere op de rear uitgangen

heb je een ASIO compliant geluidskaart dan zou je in principe kunnen routen wat je wil

enneh liedjes klaarzetten :?

daar heb je toch een playlist voor?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• FireDrunk
moet natuurlijk wel "de zwarte gaten" ertussen uit halen he ;)

ik zou niet weten of ze asio dinges zijn.... waar staat dat gewoon bij de specs van zon kaart?

Even niets...

• Chiron

Chiron

geenidee, handleiding? :+

wat bedoel je met zwarte gaten?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
thijs_cramer schreef op 13 november 2003 @ 15:12:
moet natuurlijk wel "de zwarte gaten" ertussen uit halen he ;)

ik zou niet weten of ze asio dinges zijn.... waar staat dat gewoon bij de specs van zon kaart?
beetje programma haalt natuurlijk zelf de stiltes eruit (aannemende dat je dat bedoelt :P )
Ik heb zelf een mengpaneeltje, 2 geluidskaarten, in combinatie met otsDJ..bij ots zijn er maximaal 2 geluidskaarten mogenlijk , maar het gaat ff om het idee he :P
Reuze handig, onder 2 afzonderlijke schuiven een 2 geluidskaarten...ook handig om voor te beluisteren enzo :)

Edit : Dan moet ik natuurlijk niet de MySQL error gaan posten natuurlijk |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Glacier op 14-11-2003 10:30 ]

Pagina: 1