Toon posts:

[XP] mappen ondeletebaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mn raid systeem (spanned) 2 mappen staan die ik wil verwijderen. De bestanden die in de 2 mappen stonden kon ik gewoon verwijderen maar als ik de map probeer te verwijderen krijg ik de melding: Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het brondbestand of de bronschijf lezen.
Hoe kan dit dat ik onder xp de mappen niet kan deleten?

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik heb wel eens dat een file in die map (of de map zelf) in gebruik is door een proces dat ik nog heb runnen.. kijk daar es naar? anders eens een reboot en dan opnieuw proberen; wil ook wel eens helpen

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Verwijderd

zijn de namen van de mappen toevallig erg lang? zo, ja dan eerst kleinere naam geven.

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

probeer het eens onder dos????

GC.Collect();

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:27

EnnaN

Toys in the attic

T-X-M schreef op 13 november 2003 @ 15:00:
probeer het eens onder dos????
in XP? is dat niet gewoon een win95 truuk?

sig

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

mischien beschadigte sectoren, kan mischien worden verholpen met scandisk of defragmentatie?????

kunnen de mappen wel worden verplaatst naar een andere plek/partitie????

GC.Collect();

Verwijderd

Als je het nog niet gedaan had: Probeer de mappen vanaf de server zelf te verwijderen. Lukt dit ook niet dan zullen de mappen hoogstwaarschijnlijk weg zijn na een reboot.

Verwijderd

Topicstarter
In de map zelf staan geen files meer dus ze kunnen niet gebruikt worden door een proces.
De naam van de mappen zelf zijn niet lang (korter dan andere mappen iig), ik kan de naam ook niet wijzigen dan krijg ik dezelfde foutmelding.
De mappen kunnen ook niet naar een andere plek of partitie worden verplaatst, dan komt hij weer met dezelfde foutmelding.
Ondertussen heb ik mn pc al iets van 5x gereboot maar nog steeds zijn ze niet te verwijderen.
Misschien dat het dan aan beschadigde clusters ligt?(zou wel raar zijn want het zijn net 2 splinternieuwe schijven van 200gb) Kzal vanmiddag eerst eens testen..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

opstarten in veilige modus met opdrachtprompt?

* SinergyX heeft op die manier zijn apache logs weg kunnen krijgen

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ook al geprobeerd de mappen te verwijderen in safe mode/veilige modus?
En wat voor melding krijg je als je mapeigenschappen opvraagt?

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Die (lege) map(pen) worden door windows aangemaakt en staan er al sinds de installatie van XP. Ook ik heb al tevergeefs geprobeerd het weg te halen maar krijg dan de bekende melding (toegang geweigerd).
Ik heb mezelf erbij neer gelegd want, tsja, het is toch een lege map... ...toch? :?

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

Verwijderd

olie schreef op 14 november 2003 @ 12:59:
Die (lege) map(pen) worden door windows aangemaakt en staan er al sinds de installatie van XP. Ook ik heb al tevergeefs geprobeerd het weg te halen maar krijg dan de bekende melding (toegang geweigerd).
Ik heb mezelf erbij neer gelegd want, tsja, het is toch een lege map... ...toch? :?
Hoe kom je erbij dat deze mappen door windows zijn aangemaakt?
Lege mappen moeten altijd te verwijderen zijn.

Verder kunnen ook mappen gebruikt worden door een process, ik heb het al vaker gezien. Je kunt dit controleren met het programma 'WhoLockMe'.

Als de map niet in gebruik is moet je hem alsnog kunnen verwijderen onder een command promt. Desnoods met een 'oude' 8.3 naam a la 'progra~1' voor 'program files'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mappen nou verwijderd onder veilige modus met opdrachtsprompt. Daar kon ik ze wel verwijderen.
In xp kon ik ze met geen enkele mogelijkheid verwijderen, terwijl ik ze zelf gemaakt had, er stonden een paar mp3tjes in verder niks. Erg vaag :| maargoed tis opgelost
Pagina: 1