[PHP] uitlezen vreemde karakters *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Iemand genereert met metacard een bepaald text bestand. Dit moet ik met php uitlezen.

De regelbreaks en de tabs uitlezen gaat goed . Echter gaat het mis met een bepaalde andere data afbakening die moet worden gebruikt. Het gaat waarschijnlijk om een Ø, delete (08h). Maar in de browser (ie5.* & ie6.*) wordt deze weergegeven als een blokje

Mijn editor homesite loopt hier zelfs af en toe op vast als ik het blokje uit de browser copy-paste als zoekvoorwaarde ! Dan werkt de zoek voorwaarde wel maar homesite kan het blokje niet weergeven en toont steeds verschillende rare karakters.

Maar het copy pasten van het blokje is sowieso erg buggy omdat deze met uploaden, en copy-pasten verandert in een willekeurig gewoon karakter (vaak een punt). Dus zal deze zoek opdracht nooit goed gaan werken als ik niet op een concretere benoeming van dit karakter kan zoeken.

De entity reference voor Ø is overigens Ø maar daar lukt het ook niet mee.
http://www.utoronto.ca/we...cs/NewHTML/iso_table.html

Dit is waar ik al op heb gezocht:

$pattern = "Ø";
$pattern = htmlentities(Ø);
$pattern = htmlentities("Ø");
$pattern = html_entity_decode("Ø");
$pattern = unhtmlentities("Ø");
$pattern = unhtmlentities(Ø);
$pattern = "Ø";
$pattern = htmlentities("Ø");
$pattern = unhtmlentities("Ø");

Maar dit werkt dus allemaal niet. De metacard software die het text bestand genereert is geprogrameerd op de MAC, kan dit iets uitmaken ? Ik werk namelijk op win 98 en win2000.

Heeft wellicht iemand dit probleem al eens ondervonden ? Ik kom er zo niet uit. Bij voorbaat dank voor de hulp....

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
chr(0x8) ?

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:17
Grappig, char 0x08 crashed Galeon (Mozilla kern) zelfs. :)

Ik post nu vanuit Lynx in een terminal, omdat dit topic de browser crashed. :P

Misschien een idee om de daadwerkelijke char even uit de openingspost te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat een vreemd karakter dan dat zelfs mozilla browsers erop vastlopen omdat het in de bericht header staat. Dat zoiets uberhaubt mogelijk is !

bedankt bartvb, je oplossing lijkt te werken. Perfect !
bedankt Freak_NL voor de moeite.

Ik weet niet hoe ik de titel van mijn post moet wijzigen, ik zie nu:

[PHP] uitlezen vreemde karakters *

Dus er is al iets aan gedaan, mijn excuses voor het ongemak ik wist niet dat dat dekselse blokje zulke verstrekkende gevolgen zou hebben.