Toon posts:

[videokaart] hakkelt na urenlang gamen??

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het spel SOF2 is heel mooi vloeiend ondanks de matige videokaart tot na uren gespeeld te hebben hij gaat hakkelen en het steeds erger wordt. ik sloot het spel af. is windows supertraag, internet ook. afsluiten is 10 keer langzamer dan normaal. probleem verschijnt dus alleen als ik urenlang 3dspellen speel...

wat heb ik gedaan? reboot en zijpaneel eraf en cpu gevoeld en alles niet heet (bios zegt cpu 40 graden, ddr 39 graden), me videokaart heeft het best warm ondanks de fancooling. dan alweer SOF2 is het nog steeds hakkelend beeld. sluit ik SOF2 af en ga ik naar UNREAL2 the awakings is het daar ook al hakkelend beeld. videokaart en alles is inmiddels duidelijk kouder geworden omdat zijpaneel nog steeds eraf zit, probleem blijft. puter uitgezet en volgende dag weer spelen is het weer supersnel puter met vloeiende beelden.

mijn buurman heeft exact hetzelfde probleem maar een totaal andere systeem: radeon 9700 pro,2400~533,dell mobo, 2 x 256 rdram 533 mhz, cat 3.7 driver geinstalleerd.

ik heb GF2 GTS,2800~800,p4p800, 512mb ddr 400 mhz, recente chipsetdriver en videodriver geinstalleerd

onze puters leveren ogenschijnlijk geen verschil op in vloeiende beelden tijdens het spel, alleen in benchmarken zie je duidelijk verschil.

nu kan ik roepen dat het de koeling is?? maar zijn kaart is veel beter dan de mijne en mag ik toch verwachten dat ie geen hakkelend beeld geeft of moeite heeft of voldoende gekoeld wordt............? (zijn systeem is door dell samengesteld)

ik las in search dat het meest geroepende op videokaart problemen is sidebandadressing en fastwrites uit te zetten, echter kan ik sinds de aanschaf van mobo p4p800 wel in de openbios van gf2 GTS komen maar NIETS veranderen??? 8)7
ik heb met search een match gevonden van 3 jaar geleden maar niemand had er oplossing voor en de discussie is doodgebloed

klinkt dit bekend in iemands oren? wat is de oplossing of redemie? is het toch de koeling? is het de Sidebandadressing of de fastwrites? is het gwoon doodnormaal dat je gwoon niet urenlang moet gamen? :P

Verwijderd

met mijne ouwe pc had ik dit ook wel is. Het leek net alsof het spel oid hem na een paar uur gewoon helemaal over de zeik laat gaan. Met een format was het bij mij opgelost. Maar het zou ook hitte kunnen zijn, zeker als je uren 8er elkaar je systeem volledig belast kan et best dat ie gaat flippen omdat ie te warm word. Plaats anders is een paar casefans zodat je een wat betere airflow heb.

Je kan niks in je bios veranderen? dus er zit een password op? volgens mij kan je het password uit je bios verwijderen door ff je mobo batterij eruit hallt zodat ie helemaal gecleared word. Misschien dat dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen password op een openbios van een aopen geforce 2 GTS, dit euvel had ik niet met me oude computer, alleen sinds ik die nieuwe mobo heb..... nu moet ik hoogstwaarschijnlijk me videokaart bij iemand anders instoppe :(

Verwijderd

Topicstarter
gisteren werd het zo erg dat er niet meer mee te spelen was, de videobios waar ik dus in kan geeft aan 53 graden. is dat teveel?

ik ga nu ff in search zoeken naar stille casefans (ja ja papst had ik al gekocht paar weken terug en er kwam echt geen zuchtje wind uit dat ding 1400 toeren is niet veel) en hoop alsnog hier antwoord te krijgen

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
Even voor de zekerheid B) : bij een Aopen GF2GTS kun je de waardes alleen veranderen met page up/down. Duurde bij mij ook een tijdje voordat ik daar achter kwam. Misschien kun je daarom niets veranderen?

tvw

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
is er veel HD activietijd als je aan het game bent en hij gaat hakkelen?
of nadat je het spel heb afgesloten en het interneten enzo ook traag is?

sideband word door de meeste moderen vid kaarten standaart uigezet.
fast write kan je vanuit windows uit zetten (teminste bij ATI)
in het scart menu (of zoiets, waar je ook 4x of 8x agp kan kiezen)

[ Voor 41% gewijzigd door Countess op 14-11-2003 14:45 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-08 11:49

Largo

Donderdraak

.

[ Voor 100% gewijzigd door Largo op 14-11-2003 14:59 ]

• Largo

Largo

Donderdraak

. dubbelpost, excuus

[ Voor 94% gewijzigd door Largo op 14-11-2003 14:58 ]

• Largo

Largo

Donderdraak

Hmm, ik heb hetzelfde bij Generals Zero hour. Om de 30 sec 1-2 seconden freeze.
Ik zal dat fastwrite idd eens uitzetten.

Ik heb bijna dezelfde configuratie als je buurman, mocht hij er achter komen wat het is: keep me posted!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

omg, gebruik dan dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

8)7

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 14 november 2003 @ 14:37:
.......bij een Aopen GF2GTS kun je de waardes alleen veranderen met page up/down........
ja weet ik, ik heb deze kaart al op 3 bordjes gehad, asus p2b en asus p4pe en asus p4p800. alleen bij de asus p4p800 bevriest het beeld zodra ik in de openbios komt....
Countess schreef op 14 november 2003 @ 14:44:
is er veel HD activietijd als je aan het game bent en hij gaat hakkelen?
of nadat je het spel heb afgesloten en het interneten enzo ook traag is?

sideband word door de meeste moderen vid kaarten standaart uigezet.
fast write kan je vanuit windows uit zetten (teminste bij ATI)
in het scart menu (of zoiets, waar je ook 4x of 8x agp kan kiezen)
het is nu zelfs zo erg dat ik niet langer dan 1 uur kan spelen, dan is me hele puter waardeloos en traag (echt alles internet, spel, verkenner, alles dus en uiteraard sloot ik het spel af, het komt juist door het spelen zelf, ik kan urenlang chatten webcammen forums bezoeken zonder problemen... ). toen ben ik de film triple X gaan kijken op tv en na die film (hoe lang duurt die film? 2 uren zeg maar??) heb ik gepoogd SOF2 te spelen, het was nog steeds 1 en al hakkelend beeld. ook al was zoals ik al zei zijpaneel eraf

de volgende dag weer geprobeerd, is ie weer piccobello..... en nee aopen gf2 GTS heeft geen scart menu of zoiets.... en verder is 53 graden nu teveel offe....?

kijk het kan aan me el cheapo voeding liggen (maxpower) of een slecht gekoeld videokaart of een slecht gekoeld hdd of de hele systeem is slecht gekoeld of er is een bekend bug in SOF2 ? of vraag ik gwoon teveel van een oude kaartje gf2 in combinatie met p4 ?

mijn buurman vertelde me dit ook gisteren te hebben meegemaakt ( alweer ) dat vind ik nou zo vreemd, zijn systeem is door dell samengesteld, dell weet toch wel wat ie doet?

• Largo

Largo

Donderdraak

Het ligt volgens mij ook niet aan Dell.
Toen ik Generals (classic) installeerde kwam het probleem naar voren.
Ik heb toen een nieuwe directx versie erop gezet en weg was het probleem.

Nu met Zero Hour is die ellende weer terug, echter (re-) install van directx werkte nu niet....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net nieuwe koelpasta gekocht en de oude laag eraf gehaald met alchohol en nieuwe eropgesmeerd. toen SOF2 aangezet en nu al gelijk direct hakkelend beeld. ik heb de display settings veranderd --> details = very high naar high en nou is het ineens wel vloeiend beeld. maar waarom had ik hier geen last van naarmate ik steeds verder kwam in het spel??? ik ben al zo lang aan het spelen (1 weekje of zo en ben al halverwege het hele spel) misschien is dit een tijdelijk oplossing en verschijnt ie morgen of vanavond weer :?

direct x overnieuw installeren?

mjazo te lezen was dat een tijdelijke oplossing want ff later had je weer dat probleem. ik denk dat ik maar eens format ga doen, weer een schone installatie ( wel ff me savegames op cd branden :) ) en dan kijk ik verder....

wat betreft stille casefans: een moderator (dacht Courage?) zo las ik ergens zwoer bij NEXUS casefans? blaast ie goed? kijk ik wil een casefan dat goed blaast maar niet als een straaljager klinkt. de intelcooler geluid is voor mij acceptabel aantal Db. ik hoor die niet eens meer mits de zijpaneel erop zit. de coolermaster is lawaaig daartegen in. ik heb al een PAPST casefan gehaald maar teruggebracht, hij had amper blaaskracht, echt te zielig voor woorden met zijn 1400 toeren :r
Pagina: 1