Toon posts:

dpkg DB clonen naar rpm DB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om Novell eDirectory aan de praat aan het krijgen op een debian stable box. Nu loop ik er tegenop dat eDirectory in rpm verspreid word. Hierdoor heb ik nu 2 opties:

- Alle rpm's converteren naar deb's cq tarballs en installen (mbv alien)
- M'n dpkg package database converteren naar een rpm package database.

Optie 1 zal ongetwijfeld wel tot op zekere hoogte werken, maar het liefst doe ik optie 2, het converteren van de database. Nu heb ik op inet een tooltje gevonden wat dit zou moeten kunnen (modifyrpmdb, uit de yggdrasil distributie), echter is dit pakket alleen geschikt voor rpmv2. Voor rpmv4 databases zijn er geen tools (of ik heb ze gewoon nog niet gevonden). Tevens heb ik in rpmv4 geen optie gevonden om alleen de rpmdb te manipuleren (alleen --initdb en --rebuilddb :/) zonder een compleet pakket te installen.

Mijn vragen:
1) Is er een tool wat dit kan? (het converteren van een dpkg db naar een rpm db, eventueel per pakket)
2) Zijn er nog alternatieven om rpm's die dependencies hebben op andere rpm's (semi-)probleemloos te installen op een non-rpm systeem (afgezien van alien).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:38
* Wilke leest r3b00t's gedachten: <zucht> Linux packaging hell ook altijd :/

Een andere distributie draaien is zeker geen optie? :X :X Ja ja, ik weet het, het advies 'probeer een andere distro' als antwoord op willekeurig welk probleem zit nooit iemand op te wachten, maar ik bedoel: heel Debian gaan draaien op een RPM-based package database (en bijbehorend package management systeem) dat klinkt ook een beetje als de goden verzoeken nietwaar....

Anyway, hoe dit zou moeten weet ik helaas niet, aangezien ik een distributie gebruik die noch PRM noch DPKG gebruikt. en ja, ook dat heeft natuurlijk z'n nadelen.

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 13 november 2003 @ 13:21:
* Wilke leest r3b00t's gedachten: <zucht> Linux packaging hell ook altijd :/
Wilke, je ziet dat h e l e m a a l verkeerd. 't is een uitdaging, geen hell :+
Een andere distributie draaien is zeker geen optie? :X :X Ja ja, ik weet het, het advies 'probeer een andere distro' als antwoord op willekeurig welk probleem zit nooit iemand op te wachten, maar ik bedoel: heel Debian gaan draaien op een RPM-based package database (en bijbehorend package management systeem) dat klinkt ook een beetje als de goden verzoeken nietwaar....
Natuurlijk kan er ook een suse bak naast gezet worden. Ik ben ook niet van plan om de dpkg database weg te donderen, alleen om een rpm db aan de hand van een dpkg db op te zetten (dus !!!niet!!! de packages zelf, alleen de entries in de db). Hierdoor zouden de eDir rpm's hun dependencies moeten zien, en zou ik het gewoon moeten kunnen installen.
Anyway, hoe dit zou moeten weet ik helaas niet, aangezien ik een distributie gebruik die noch PRM noch DPKG gebruikt. en ja, ook dat heeft natuurlijk z'n nadelen.
Slackware zeker :P

Serieus: In theorie zou het wel moeten kunnen (hoe moeilijk kan het zijn, een filelisting + pkg informatie van de ene database naar de andere database omzetten), alleen heb ik nog geen tool gevonden waarmee ik afzonderlijke entries in een rpm database kan updaten. Tuurlijk kan ik dan nog tegen probs aanlopen met versienummers die niet overeen komen, maar dat is bijzaak (zolang ik de entries nog niet in een rpm db kan stoppen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:01 ]

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Misschien als je je een keertje verveelt kun je een tooltje maken om het om te zetten.... >:)

Maar als ik jou was zou ik die debian machine mooi met deb packages houden en die rpm ombouwen naar deb toe.

Als je die rpm nou uit elkaar sloopt met rpm en vervolgens even kijkt naar welke dependencies dat ding heeft vervolgens bouw je die rpm om naar deb (met alien) en daarna pak je die deb uit en kijk je in debian/control en daar staat netjes een veld met depends die je dan even kunt aanpassen en vervolgens installeer je die deb (eventueel maak je zelf een deb repository en zet je hem daarin) en dan is het simpel apt-get install package

[ Voor 53% gewijzigd door active2 op 13-11-2003 16:10 ]

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• deadinspace
  • Laatst online: 29-04 12:25

deadinspace

The what goes where now?

Ehm, kun je niet gewoon die .rpm uit elkaar pulken en dan de inhoud handmatig in /usr/local installeren?

• active2
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

deadinspace schreef op 13 november 2003 @ 16:47:
Ehm, kun je niet gewoon die .rpm uit elkaar pulken en dan de inhoud handmatig in /usr/local installeren?
Dan is je rpm/dpkg database niet echt consistent meer. Als je dan weer dingen installeerd dan moet je dat programma telkens in de gaten houden en kijken of het nog werkt.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
active2 schreef op 13 november 2003 @ 16:07:
Misschien als je je een keertje verveelt kun je een tooltje maken om het om te zetten.... >:)
Dat is altijd nog een oplossing ja. Heb python-apt al geinstalled, en ben nu op zoek naar python-rpm ;)
Maar als ik jou was zou ik die debian machine mooi met deb packages houden en die rpm ombouwen naar deb toe.
't probleem is, dat ik dan alle novell-edir scripten moet gaan poorten (sinds die allemaal wel op z'n minst een rpm -qa bevatten). Daarom lijkt mij het het elegantst om de package database te clonen.

edit:

heb de topic titel ff wat duidelijker gemaakt.

edit 2:
Zo te zien is het met de python rpm module uit de rpm sources te doen. /me gaat aan het werk :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 19:12 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Zwerver houd zich aanbevolen om het tooltje van r3b00t te krijgen en te debuggen

maaruh eDir van Novell, is die al free te verkrijgen of heb je het op je werk

edit1:
This version of Novell eDirectory 8.7.1 for all supported platforms is available for free for evaluation in nonproduction environments. If you want to run Novell eDirectory 8.7.1 in a production environment, see How to Buy Novell eDirectory.
Dus vrij te gebruiken.... hmmm... toch eens proberen dan

[ Voor 51% gewijzigd door Zwerver op 14-11-2003 11:01 . Reden: extra info van novell.com ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1