Mustek scanner werkt niet in XP

Pagina: 1
Acties:

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik heb thuis nog een (oude) Mustek ScanExpress 6000P scanner staan.
Deze wil ik nu onder XP gebruiken, maar het lukt me niet.

Als eerste heb ik uiteraard de nieuwste drivers vanaf de website van Mustek gedownload en geinstalleerd. Maar dan doet hij nog steeds niets. De lamp van de scanner gaat ook niet branden ofzo (alle stekkers zijn goed aangesloten).

Wie weet er een oplossing?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09
En de drivers onderaan?
U=drivers
P=all

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:41
wij hebben een umax scanner en die doet het ook niet goed onder xp ben je ook van systeem verandert of zo? dan zou het miss daar aan kunnen liggen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TheTransporter schreef op 13 november 2003 @ 14:06:
wij hebben een umax scanner en die doet het ook niet goed onder xp ben je ook van systeem verandert of zo? dan zou het miss daar aan kunnen liggen
Umax is een ander verhaal. ;)

Ik zou eerst even kijken of de Win2k drivers niks doen onder WinXP en de drivers die jazz al aangeeft even proberen. :)

Willen de drivers van Win2k niet omdat de setup niet wilt draaien op WinXP: http://groups.google.nl/g...540tkmsftngp03%26rnum%3D3. Zie de register key, wel terugzetten na de setup. ;)

Volgens deze persoon zouden de Win2k drivers prima moeten werken onder XP. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Laurent op 13-11-2003 14:31 ]

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb zelf dezelfde scanner en het lampje moet gewoon branden.

Wel veel problemen onder XP, ondanks de nieuwe drivers van de Mustek website.

Pay peanuts get monkeys !

• Mottebelke
Ik zal straks eens die drivers proberen. Ik laat wel weten wat ie doet.

• Mottebelke
Ik heb de drivers geprobeerd, maar hij doet echt niets. Is er geen andere manier om de scanner te testen, om te kijken of ie niet stuk is?

Verwijderd

bij mij doet ie het min of meer met de Mustek drivers (de onderste 2 cm valt weg :/ ). Je printerpoort moet in het bios op ecp/epp staan (dacht ik).
Bij een poging tot scannen (welke lpt mode dan ook) moet in ieder geval de lamp aanspringen.
Doet de adapter het nog wel (bij mij is 'ie ontploft, heb zelf een voeding gemaakt, 15 volt 1 amp.)?

• Mottebelke
Misschien is het idd een voedingsprobleem, want ik heb hem net aan een PC gehangen met Win98 en daar doet ie ook niets.

Ik zal eens kijken of ik de voeding kan doormeten.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb een merkloos ding, en ik kwam er later achter dat 'ie het zelfde is als de Mustek 6xxx scanner van m'n oom, en hij draait al tijden met de W9x drivers zonder problemen.

Enigste verschil is dat 'ie ongeveer een half uur over een A4 doet @ 300 dpi :/

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 07:47
Ik heb bij mijn oom ook es een keer een Mustek scanner onder Windows XP moeten installeren en daar moest ik eerst de Win98 en daarna de Win2000 drivers installeren en toen deed hij het. Ik weet niet of dat dezelfde versie was maar je zou het kunnen proberen.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mustek XP drivers zijn een RAMP. Werken gewoon niet op 9 van de 10 pc's. Maar de lamp moet idd aangaan, en als 'ie onder win98 ook niets doet zal 'ie inderdaad ziek zijn van binnen :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 13 november 2003 @ 20:54:

Enigste verschil is dat 'ie ongeveer een half uur over een A4 doet @ 300 dpi :/
dat is normaal voor deze bakken :+
Ze zijn wel vreselijk stevig gebouwd, je kan er gewoon op staan zonder dat ie stukgaat (praktijkervaring :P ).

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, hij is hier ook donor voor ledjes, kabeltjes e.d. maar werkt nog steeds perfect.
Ik vind het een beetje loos om een nieuwe te halen, hoewel het toch echt wel een keer nodig is anno 2003 :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1