Toon posts:

[Wise Installer] Constante Repair onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Wise Installer onder Windows XP.

Telkens ik de applicatie opstart, die geinstalleerd is met Wise Installer 4, wordt de installatie gerepaired. Daarna start de applicatie wel normaal op, maar het is toch behoorlijk irritant.

Ik heb dit met meerdere installaties die ik gemaakt heb, en dit enkel onder Windows XP. Ik heb dit met een installatie die enkel een paar xls files in een bepaalde directory zet, samen met een shortcut ernaar toe op de desktop.
Ik heb dit met een andere applicatie die een hele reeks files, dll's, en registry wijzigingen doet. Met nog een 3e applicatie heb ik dit echter niet. Ik heb dit ook niet op alle computers...

Bij beide juist hetzelfde, telkens je de applicatie/xls file/shortcut aanclickt, komt de Wise Installer venster tevoorschijn en doet een repair.

Op google maar 1 pagina gevonden die naar hetzelfde probleem verwees, echter zonder oplossing.

Hivey

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Dat kan aan verschillende dingen liggen.. Heb je het pakket zelf gemaakt/gecaptured?

Wat heb je bij de Advertising Settings ingesteld?
Retain registry information as-is, Convert registry entries into advertising info of Convert registry entries and retain registry information??
Als je die laatste hebt gekozen dan heb je een zeer grote kans dat ie telkens auto-repaired, de 2 eerste zijn 't beste waarvan ik altijd voor Convert into advertising info kies (handig voor AD distributie met fileassosiaties en install-on-demand)

Dan kan het vervolgens liggen dat je een registryentry of een file als key hebt aangegeven, maar dat deze file of registry entry dynamisch is.. Zodra je dus het pakket opstart merkt de windows installer dat het pakket gewijzigd is en voert een repair uit.. Vanuitgaande dat je maar 1 feature hebt dan repairt ie dus 't hele pakket..

Even uitzoeken dus of er een file of registry dynamisch is (dit kun je vinden om een dummy capture aan te zetten voor 't starten van het pakket) en die files/registry niet als key opgeven.

Ik hoop dat het lukt..

Pvouput live

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24
Je kan ook de windows event logfiles controleren, want daarin wordt het component-id vermeld, waarmee je in de MSI package kan zoeken. Ikzelf denk net als Krypt dat er een key staat op een registry/file die dynamisch is of de capture is niet lekker gemaakt.
En als je het niet kan vinden, zet dan die advertise uit bij je shortcuts, dat "verhelpt" ook het controleren van aanwezigheid key/file op je systeem.

ps. laatste tip, als je een capture maakt, controleer HEEL goed of je geen "dynamische" keys van Microsoft Windows captured, die geven je zoiezo een hoop problemen bij een volgende installatie (overschrijven van bestaande settings, of erger, blue screens)