Toon posts:

firewall probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje met firewalls. ik moet voor mijn stage onderzoeken hoe we met knowledge platforms (ofwel messenger, yahoo en ander soort programmas voor communicatie) een firewall kan passeren. Dit is nodig omdat het programma gebruikt gaat worden op een school en hier de firewall dus niet uitkan. Als iemand ideeen heeft over hoe je de firewall kan passeren dan zou ik dat zeer op prijs stellen :D

(messenger en yahoo passeren automatisch firewalls volgens mij, maar er zijn genoeg andere programmas die dat niet doen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:39:
ik heb een probleempje met firewalls. ik moet voor mijn stage onderzoeken hoe we met knowledge platforms (ofwel messenger, yahoo en ander soort programmas voor communicatie) een firewall kan passeren. Dit is nodig omdat het programma gebruikt gaat worden op een school en hier de firewall dus niet uitkan. Als iemand ideeen heeft over hoe je de firewall kan passeren dan zou ik dat zeer op prijs stellen :D

(messenger en yahoo passeren automatisch firewalls volgens mij, maar er zijn genoeg andere programmas die dat niet doen)
Hoe passeren die "automatisch" firewalls dan??
Het enige wat ik kan bedenken is het tunnelen van verkeer over vaak toegstane poorten (bv. poort 80), maar ook hier zijn maatregelen tegen te nemen (dacht ik).

In hoeverre is messenger,yahoo een knowledge platform??
(wat bedoel je eigenlijk met Knowlegde Platforms ??)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:39:

Volgens mij wil jij gewoon op school gebruik maken van diverse IM programma's :+ En er zit een firewall op dus kan je niet chatten :Y)

Welke opleiding heb doe je dan, want je gat niet zomaar stage doen dus hoeveel jaar en welke opleidingen doe je? Ja meestal gaat al die IM via poort 80 en die kan je via de firewall wel doorlaten of tunnelen, maar als je een computeropleiding doet weet je dat allemaal wel. O-)

Dus kortom: vertel is wat over jezelf, de opleiding en wat je bedoeld met knowlegde platform :?

offtopic:
Oh jah, welkom op GoT

Verwijderd

Kijk, als je hier een leuke discussie van zou maken met een uitgebreide startpost en een duidelijke stelling cq. vraag, was dit topic misschien nog iets geworden. Maar op deze manier is het gewoon een stageopdracht die wij zonder enig initiatief van jouw kant moeten oplossen.

Niets voor GoT dus, zoals je wist als je jezelf even bekend had gemaakt met de regels die hier gelden :) Lees dit bijvoorbeeld eens aandachtig door om dit soort incidenten in de toekomst te voorkomen: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Succes met je stage(opdracht) :)

Dit topic is gesloten.