[Exchange2K] Afwezigheidsassisten & distribution group

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Ik gebruik Exchange2000 & Outlook XP

Ik heb een distribution group met daaraan een E-mail adres gekoppeld. Mail@mijnbedrijf.voorbeeld.

Anja heeft een eigen E-mail adres anja@mijnbedrijf.voorbeeld en ontvangt tevens de berichten van mail@mijnbedrijf.voorbeeld. Als Anja een vrije dag heeft dan steld zij de afwezigheidsassistent in om de berichten door te zenden naar een collega. Dat werkt prima alleen berichten die van mail@mijnbedrijf.voorbeeld in haar mailbox komen worden niet doorgestuurd!!

De afwezigheidsassistent is zo ingesteld dat alle berichten worden doorgestuurd. Je zou verwachten dat dit dan ook zou gelden voor de berichten van mail@mijnbedrijf.voorbeeld. NIET DUS :X
Als ik een aparte regel in de afwezigheidsassistent aanmaak voor mail@mijnbedrijf.voorbeeld dan werkt het ook niet.

KORTOM het lijkt erop dat MS in de afwezigheidsassistent geen ondersteuning heeft voor distribution groups. Zou iemand dit AUB kunnen bevestigen aan de hand van eigen ervaringen.

Natuurlijk is het simpel genoeg om de betreffende medewerker tijdelijk te verwijderen uit de distributiegroep en haar collega toe te voegen. Dit echter vereist dat ik als systeembeheerder wordt ingeschakeld en dat is niet handig. :?

Hans van Zijl

• jwpmzijl
klein schopje

Hans van Zijl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

heb jou probleem na lopen spelen op Exchange 2003 omgeving.

user A lid van DL a
user b rechten op mailbox user a (om te testen) niet lid van DL a

stuurt b rechtstreeks naar a gaat het goed wordt het keurig volgens een rule geforward.

stuurt b naar de DL a krijgt b geen mailbinnen.

* mutsje gaat nog us spitten.

edit
ik krijg het onder exchange 2003 ook niet voor elkaar om mail verzonden naar een distribution list te forwarden met een Out of office assistant.

[ Voor 21% gewijzigd door mutsje op 16-11-2003 10:00 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jwpmzijl schreef op 13 november 2003 @ 11:35:
[...]KORTOM het lijkt erop dat MS in de afwezigheidsassistent geen ondersteuning heeft voor distribution groups[...]
Dit lijkt me een feature in plaats van een bug. 't Idee van een DL is dat er meerdere members zijn; als Anja er niet is kan een van de andere members zorg dragen voor afhandeling van mail naar de DL.
Je kunt proberen of het wel werkt na het zetten van de "Send out-of-office messages to originator" property zoals uitgelegd in KB325469

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

brahiewahiewa dit schijnt inderdaad de oplossing te zijn voor het niet kunnen versturen van de mailtjes.

• jwpmzijl
Ik ga het uittesten, het lijkt erop dat dit de gewenste oplossing is.

[ Voor 77% gewijzigd door jwpmzijl op 17-11-2003 09:47 ]

Hans van Zijl

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

jwpmzijl schreef op 17 november 2003 @ 09:42:
Ik ga het uittesten, het lijkt erop dat dit de gewenste oplossing is.
is al uitgetest op Exchange 2003 en hier werkt het goed op. Dus ik denk dat je tevreden kan zijn. Hou er echter wel rekening mee dat de verzender nu een out of office reply krijgt met de originele afzender dus niet als afzender het mailadres van de distributie lijst. Dit kan ongewenst zijn.

• jwpmzijl
Hmmm, het blijkt dat de oplossing van brahiewahiewa niet het door mij gewenste resultaat geeft (tenminste niet in Exchange 2000). KB325469 heeft het over het doorsturen van de out-of-office berichten naar de afzender van een bericht dat binnenkomt in de Distribution group(DG).
Wat ik zou willen is dat het bericht dat binnenkomt bij een lid van een distribution group intern wordt doorgezonden naar het E-mail adres dat de gebruiker in de Out-of-Office assistent opgeeft bij "doorzenden naar".
Zoals brahiewahiewa aangeeft worden distribution groups vaak gebruikt om een bericht naar meerdere medewerkers te zenden. In dat geval lijkt het een logische keuze om de Out-Of-Office assistent niet te gebruiken voor DG's.
Het probleem daarmee is dat niet te volgen is wie welk bericht heeft afgehandeld en daarom hebben wij de DG maar aan één gebruiker gekoppeld (maar daarmee dwaal ik af van het eigenlijke probleempje).

Hans van Zijl

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

In principe is je vraag door Brahiewahiewa beantwoord. Mail wordt nu geforward. Alleen bereik je nu een 2e ongewenst resultaat. Dit zou je in een nieuwe vraag kunnen formuleren en dan nog denk ik dat je niet tot het gewenste resultaat gaat komen omdat Exchange niet bijhoud wie mail afhandeld omdat het geen logging pakket is.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat TS beter een resource mailbox aan kan maken in plaats van een DL; dan wordt de Read/Unread consistent bijgehouden en hoef je ook geen OOF capriolen uit te halen. In geval van afwezigheid vraag je gewoon aan collega: "wil jij die mailbox in de gaten houden?" Als systeem beheerder moet jij er voor zorgen dat je mensen weten hoe ze een tweede mailbox aan hun Outlook profiel toevoegen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1