[WinXP] Streepjescode naast de mouse pointer?

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik zit regelmatig met hetzelfde probleem:

soms krijg ik direct na het opstarten een heel fijn streepje naast mijn mouse pointer (lees een flikkerend streepje, 2 pixels breed, 2 cm hoog) naarmate ik langer door ga op mijn pc wordt dat streepje een irritant blok. bijgevoegde foto toont het blokje na ongeveer een half uur computeren.
Afbeeldingslocatie: http://xs4some.nl/~wse-joure/sybrand/muisfout.jpg

Op dit moment is het blokje ongeveer 1cm bij 2 cm.

specs: WinXP, logitech muisje, met staart 2 knops (budget), geen muisdrivers ofzo geinstalled.

Soms gaat het dagenlang goed, zonder balkje er naast en andere keren dan komt ie er iedere keer voor.
Bij mijn vorige Win XP install was het ook al zo, zelfs bij mijn dure trackball waarvan ik toen wel de muisdrivers en software had geinstalled.

[ Voor 8% gewijzigd door sypie op 13-11-2003 11:36 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Foto kun je verkleinen d.m.v. [img=x,y] :) Als je de breedte (y) weglaat, dan resized ie em met de goeie verhoudingen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 13-11-2003 11:29 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Heb ik ook een keer gehad; ik had een scanlined groen blokje eraan hangen.. later bleek het aan mijn videokaart drivers te liggen.. heb je daar de laatste updates voor gedraaid?

[edit]
En dit heb ik gevonden via google:
http://forums.us.dell.com...sp_input&message.id=20636
http://forums.us.dell.com...sp_video&message.id=94710

[ Voor 40% gewijzigd door Krypt op 13-11-2003 11:30 ]

Pvouput live

• sypie
  • Niet online
ja ik heb de laatste drivers van mijn kaart, een matrox Millenium G550.

[fixmode]heb plaatje even geresized[/fixmode]

[ Voor 26% gewijzigd door sypie op 13-11-2003 11:30 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59
misschien is het wel een foutje in "hot tracking" of "cursor trails (logitech mouseware)".

Kijk eens of je zoiets uit kan zetten?

Strava

• sypie
  • Niet online
ik heb er geen software van logipech op zitten, alles waar muisje van eet is XP spul

• Prulleman
ja, maar volgens mij heet dat dus bij de windows drivers "hot tracking effects" dus probeer die eens uit te zetten

Strava

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 10:06
Of je installeert juist WEL de software van Logitech... misschien helpt dat?

Punctuality is the politeness of kings

• sypie
  • Niet online
nu heb ik even gereboot, en nu is er dus weer niets aan de hand, zoals zo vaak aan de hand is. het probleem is dus dat het niet constant is, maar zich af en toe voordoet. ik denk dus zelf dat het aan de drivers en software niet zal liggen omdat die steeds hetzelfde zijn.

als er een fout in software zit dan zou het probleem zich naar mijn idee iedere keer voor moeten doen.

zopas deed ie het dus met een PS2 muisje, ook met een USB muisje doet ie het, en ook op een crt monitor (ik werk nu op een tft)

[ Voor 15% gewijzigd door sypie op 13-11-2003 12:26 ]

• Prulleman
als je er van overtuigd bent dat hte geen software probleem is zou ik er eens ff een andere videokaart in zetten, misschien is je video geheugen wel brak ofzo.

Strava

• sypie
  • Niet online
kan het zo zijn dat mijn video geheugen 1 keer in de heel veel tijd daar problemen mee geeft? het is niet zo dat het na een paar uren of dagen, dat de pc aanstaat, pas komt.
ALs het komt dan is dat direct vanaf het begin zichtbaar. en het begint klein en wordt steeds groter, totdat het een bijna zwart vlakje is van 1cm bij 2 cm

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-05 15:31

wasco

brightest crayon in the box

wel ik denk dat ik het wel zowat snap. Ik heb hier vroeger in windows 98 bij weilen wel is problemen mee gehad. Ik ga hier maar op een 'hunch' af maar herinstalleer direct-x een keer..

wasco [the brightest crayon in the box]

• sypie
  • Niet online
ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is. Het zijn waarschijnlijk de drivers voor windows XP van Matrox. Het is namelijk zo het beeld ook knipperde : dan weer iets donkerder, dan weer iets lichter. Nu ik Linux Mandrake draai heb ik nergens last van. ( het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is dual screen...)

Hierbij is denk ik het antwoord op deze topic al gegeven.

Iedereen bedankt voor zijn reacties!
Pagina: 1