Hoe scheidingstekens van gegevens in Excel aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:07
Ik heb een probleem in Excel, ik heb al de search en internet doorgezocht maar geen goed antwoord kunnen vinden.

Ik ben bezig met een coversie van Exact voor DOS naar een ERP pakket. De gegevens moeten aangeleverd worden volgens een bepaalde Excel sheet welke ik aangeleverd heb gekregen.

Nou heb ik een probleem met de prijzen. De gegevens komen uit Exact met verkeerde scheidingstekens. Bijvoorbeeld 15.658 voor 15,658 Euro of 0.458 voor 0,458 (45,8 eurocent dus). Nou kan ik de eerste goed omzetten. Maar met het tweede heb ik een probleem. Met waarde(cel) kan ik waarden niet zonder scheidingteken krijgen. De waarden boven de 1 euro gaan perfect.
ik heb ook geprobeerd de scheidingstekens te veranderen in Exact, maar dit lukt niet. Ik heb ook geprobeerd een formule te maken voor waarden onder de euro. Maaar 0.458 wordt niet gezien als een waarde onder de 1.

Is er iemand die hier een mooie oplossing voor weet, anders rest mij niet anders dan de gegevens handmatig te veranderen. Maar voor +/- 50.000 artikelen is dit een heel werk.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Verander is de instellingen van je computer en dan open het bestand in excel , format cells / number en dan pakt hij het scheidingsteken van je computerinstellingen

E-Developing

• mc_Emperor
  • Laatst online: 29-08 23:07
Batsies schreef op 13 november 2003 @ 11:35:
Verander is de instellingen van je computer en dan open het bestand in excel , format cells / number en dan pakt hij het scheidingsteken van je computerinstellingen
Helaas, als ik de celeigenschappen verander in getal, dan doet ie het nog niet.

• SPee
  • Laatst online: 04-09 19:41
Dan moet je ook de celeigenschappen veranderen in valuta. :) Dan ziet hij het als geld en kun je ook getallen gebruiken die beginnen met 0.

let the past be the past.

Verwijderd

alles als tekst maken bij de eigenschappen van de cel/kolom
en dan de . vervangen door de , met de optie zoeken/vervangen

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 19:36

King

War. War never changes.

Je kan toch zoeken en vervangen doen :?

Dus:
- CTRL-A om alles te selecteren
- CTRL-H om alles te vervangen
- Laat alle "." vervangen door een ","

Dat zou moeten werken, of ik moet je probleem helemaal verkeerd begrijpen :)

edit:
Bah! tony_montana666 was me voor :(

[ Voor 16% gewijzigd door King op 13-11-2003 11:52 ]

Pagina: 1