Toon posts:

iiyama 902mt visionmaster pro 451 geen max rfrsh ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok beetje vaag titeltje maar goed
ik heb dus net zo'n joekeltje gekocht heel vet allemaal maar daar hangt een geforce2 mx
aan ( minder ik weet het ) maar goed die iiyama moet dus 180 hz trekken 640x480
800x600, en op 1024x768 moet ie 142 trekken
blaat blaat 1600x1200 92 hz goed om te beginnen is met mijn geforcje 140 geen optie ? staat wel in de nvidia detonator .inf dat 140 wel degelijk een optie is en ik heb de iiyama driver wel geïnstalleerd voor juiste type monitor maar goed 120 hz haal ik dus max 1024x768 das nog altijd 20 hz onder max ? ( onder win ME )
goed nemen we 800x600 , ipv 180 hz haalt ie daar nu 170 ( hoogste optie bij mij ) dat klopt want 180 is geloof ik geen optie bij nvidia kaarten 170 wel , ok gaan we naar 1600x1200 geen 92 hz maar 85 ..... weer hoogste optie.

nou denken jullie misschien wat een mierenneuker , maar aangezien dit ding mij een fortuin gekost heeft verwacht ik iig dat ik waar krijg voor mijn geld.

zijn er meer mensen die dit ondervonden hebben ??? en een manier gevonden hebben om toch die max refresh eruit te squeezen :?
bvd

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem maar dan met een vision master pro410. De oplossing bij mij: zet bij adapter de refresh rate 'optimal' uit! Dan kan je als het goed is handmatig de maximale refresh instellen :+

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:36
Je Geforce RAMDAC kan sommige refreshrates gewoon niet aan, dat is nu eenmaal zo. Verder is het zo dat jij echt niks boven de 90 Hz kan onderscheiden van 90 Hz! 85 Hz wordt aangeraden door VESA en dat is normaalgesproken ook de beste frequentie. Het is flikkervrij en je beeld blijft scherp. Hogere refresh betekent minder scherp beeld. Kijk maar eens naar een oude monitor, op 60 Hz scherp en op 75 Hz vaag...

Verwijderd

Topicstarter
ok maar als hij op optimal staat dan haal ik nog geeneens 120 hz dan staat ie op 75 hz of zo , hij staat nu dus al handmatig op 120 hz snappie :? hoe dit nog te verhogen ? met een geforce2 mx van asus ? v7100/t ? had jij die problemen ( aanhalingstekens ) ook met een geforce2 mx kaart ? en welke drivers gebruik je ? ik bebruik de detonators 6.47 nu ( stabiel + snel )

Verwijderd

Hmmm...kan aan mij liggen maar ik merk toch wel degelijk verschil tussen 90 en 120 Hz! Beeld is merkbaar rustiger en neem van mij nou maar aan dat je met een iiyama monitor echt geen vagere beelden krijgt op hogere refresh rates. :Z

Ja ik heb ook een Asus V7100 geforce2MX. Ik heb de detonator 7.17 drivers met directX 8.0. Misschien voor de hand liggende vraag, maar staat 'plug&play monitor' herkenning in windhoos uit? En heb je wel de laatste drivers van iiyama site geplukt?

Zoja, dan weet ik ook verder geen oplossing meer.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat zeg jij wel van die ramdac maar open maar eens een agpdrv.inf filetje van nvidia , dan ga je netjes naar nv11= gf2mx kijk je bij 1024x768 en daar staat dus ook 140 hz tussen =))) dus ondersteunt de kaart het iig WEL er zal dus ongetwijfeld elders conflictje zitten , driver van de kaart misschien :? en dat minder scherp merk ik geen reet van ff getest , maar vind het verschil te verwaarlozen en ook al zie je het verschil tussen 85 en 140 hz niet , na een dag vet gamen merk jij het dus WEL dat je minder vermoeid bent dan normaal het geval is 8-)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog iets on-topic :?

Verwijderd

Ik krijg er soms koppijn van, lage refresh-rates|:(

Verwijderd

Gebruik anders powerstrip om je refresh rates in te stellen, werkt een stuk beter dan die stomme windhoos instellingen !!!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me ff indicatie geven van hoe powerstrip werkt ? gaat ie in je systray staan of zo ? zodat je heel snel refreshrates kunt wijzigen ? is toch ook overclockutility voor geforcjes etc :?

heeft ie wel een beveiliging zodat je je monitor niet per ongeluk opblaast :?
Pagina: 1