[PHP] PHP ism XML en XSLT gebruiken, zonder Sablotron

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om via PHP, XML en XSLT mijn website te gaan maken, omdat mij dit een erg mooie manier lijkt ipv een PHP template parser.

Maar nu heeft mijn host niet de vereiste "Sablotron" extensie geïnstalleerd en wil deze voorlopig ook nog niet installeren. Maar nu had ik hier op GoT gelezen dat je het ook via de DOM van Microsoft kunt doen. En omdat mijn host ASP heeft geïnstalleerd kan ik er vanuit gaan dat die DOM er ook opstaat.

Maar mijn vraag is; Hoe gebruik ik die DOM om de XML bestanden die ik via PHP genereer met XSLT als (X)HTML uit te poepen?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

volgens mij gewoon via de dom_xml functies die in php zitten?

alleen is xslt verwerking lang niet zo kant en klaar als je zou willen...zoals bij sablotron dus.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inmiddels ook al geprobeerd, domxml van PHP is wel geïnstalleerd. Maar de extensie daarvan om XSLT te gebruiken weer niet...

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Als je host ASP geinstalleerd heeft zou je het als volgt kunnen doen: je jaagt de XML die door PHP gegenereerd is en de XSL door een ASP script dat wel XSLT aankan, en dat output je dan (naar keuze via PHP of ASP).

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad de mogelijke oplossing. Probleem is echter dat ik vrijwel geen verstand heb van ASP.

Ik heb wel een soort scriptje gevonden dat de XML via XSLT naar HTML transformeert, maar elke keer krijg ik een "internal server error"...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 12:54 ]

Verwijderd

Als de server op windows draait en de COM module heeft geladen is er wellicht een XSLT COM module beschikbaar?

Anders is Sebastian Bergmann's "XML_Transformer" (Zie pear.php.net) misschien interessant.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 12:56:

Anders is Sebastian Bergmann's "XML_Transformer" (Zie pear.php.net) misschien interessant.
Ik zal d'r eens naar kijken. Ik begrijp dat dit dan als een soort vervanger van de Sablotron extensie is?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 13:06:
[...]

Ik zal d'r eens naar kijken. Ik begrijp dat dit dan als een soort vervanger van de Sablotron extensie is?
Nee deze class koppelt, voor zover ik kan lezen, functies aan XML tags, om XSL te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 13-11-2003 17:56 ]

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
/me Genoil mompelt iets over de XSLT support van PHP5 B)

Ik neem aan dat je een CMS hebt om de XML files te genereren. De XML output van je CMS cache je op je filesystem. Da's sowieso wel lekker voor de vlotheid van je systeem. Vervolgens kun je 2 dingen doen:

1. of je bouwt je hele frontend in ASP, wat in principe niet veel meer voorstelt dan het zetten van wat parameters voor je XSLT engine en het processen van je XML file(s).

2. of je kletst via PHP met je ASP script (f[sock]open), dat ofwel het XHTML resultaat teruggeeft, ofwel de XHTML ook weer via je filesystem beschikbaar maakt. Dat laatste zorgt overigens weer voor een extra cache-level, ook mooi.

Met PHP5 in het achterhoofd zou ik kiezen voor oplossing 2

Verwijderd

Topicstarter
Optie 2 is idd het beste. Maar nu nog de vraag welk ASP script ik ervoor kan gebruiken. De scriptjes die ik reeds via Google gevonden heb werken geen van allen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
kijk hier anders een naar. Een php class die geen gebruik maakt van sablotron om XSLT te parsen. :) Verder heeft hij ook ondersteuning voor XPath en XML :)

[ Voor 49% gewijzigd door PrisonerOfPain op 14-11-2003 18:52 ]

Pagina: 1