Hallo,
op het moment ben ik bezig om projecten te gaan plannen dmv. Access.
Deze tabellen heb ik nu:
PROJECTEN, |projectnr(pk)|status|startdatum|einddatum|Urenbudgettotaal|enz.
NAMEN, |HRNNR (soort pers.nr.)|Naam(pk)|Skills
TEAMS, |t_id|Projectnr|Naam|Uren_project--->daarin komt te staan hoeveel uur men per pers. aan een project mag besteden per week!
Nu zit ik met het volgende probleem. Ik zal een tabel moeten maken van hoeveel uur per week iemand beschikbaar is (bv 40uur standaard)
Nu moeten alle uren die men aan een project besteed per week, van het aantal standaard aantal uren beschikbaar worden gehaald.(die ±40uur)
Als uitkomst heb je dat het werkelijk aantal uur nog beschikbaar.
Nu zijn er meerdere personen aan 1 project bezig, en werkt elk persoon aan verschillende projecten.
De bescikbare tijd kan een week zijn, en ong. 20 uur in beslag nemen, maar bv ook een paar maanden en totaal 1000uur in beslag nemen.
Wie zou mij een opzetje kunnen geven of dit mogelijk is, en zo ja hoe ongeveer?
op het moment ben ik bezig om projecten te gaan plannen dmv. Access.
Deze tabellen heb ik nu:
PROJECTEN, |projectnr(pk)|status|startdatum|einddatum|Urenbudgettotaal|enz.
NAMEN, |HRNNR (soort pers.nr.)|Naam(pk)|Skills
TEAMS, |t_id|Projectnr|Naam|Uren_project--->daarin komt te staan hoeveel uur men per pers. aan een project mag besteden per week!
Nu zit ik met het volgende probleem. Ik zal een tabel moeten maken van hoeveel uur per week iemand beschikbaar is (bv 40uur standaard)
Nu moeten alle uren die men aan een project besteed per week, van het aantal standaard aantal uren beschikbaar worden gehaald.(die ±40uur)
Als uitkomst heb je dat het werkelijk aantal uur nog beschikbaar.
Nu zijn er meerdere personen aan 1 project bezig, en werkt elk persoon aan verschillende projecten.
De bescikbare tijd kan een week zijn, en ong. 20 uur in beslag nemen, maar bv ook een paar maanden en totaal 1000uur in beslag nemen.
Wie zou mij een opzetje kunnen geven of dit mogelijk is, en zo ja hoe ongeveer?