Toon posts:

[JS] Pop-up window,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site waarbij je delen van mijn protfolio kunt bekijken via pop-ups. Ik wil alleen er voor zorgen dat er altijd maar een pop-up open kan. Dus wanneer mensen het eerste schilderij klikken krijgen ze een pop up... vervolgens klikken ze op schilderij twee en er moet of:

- Een nieuwe pop up worden geopend en de oude afgesloten of,
- De bestaande pop-up wordt gerisez naar het nieuwe plaatje en uiteraard wordt het plaatje vervangen

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit realiseer?

Verwijderd

zoek maar eens op window.resizeTo()

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Er zijn verschillende methodes voor IE, Netscape en andere browsers..

Verdiep je eens in:

- createPopup method
- showModalDialog method
- window object

Dan kun je zelf zien welke methode het beste is..

Download my music on SoundCloud

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat je moet doen is zorgen dat met een window.open () call altijd naar dezelfde window verwezen wordt. Dit doe je door een naam te geven aan het window in het 2e argument van de window.open call. Zo weet de browser dat je altijd naar hetzelfde window verwijst (als popup) en zal, wanneer een nieuwe popup geopend moet worden, de inhoud in hetzelfde venster geladen worden als de oude popup. Als dat venster nog niet bestaat, wordt het aangemaakt met de overige parameters van window.open()

Verder zul je dan in de onload van je popup zorg moeten dragen voor het resizen, zoals mophor al aangaf, met window.resizeTo (). Je kunt in een onload eenvoudig de hoogte en breedte van het plaatje opvragen met behulp van document.images [ 'name attribute van image' ] of document.getElementById ( 'id attribute van image' ); De properties width en height zijn dan (als het goed is) beschikbaar. Zo niet, kun je gebruik maken van offsetHeight en offsetWidth.

suc6 :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dominic schreef op 13 november 2003 @ 11:02:
Er zijn verschillende methodes voor IE, Netscape en andere browsers..

Verdiep je eens in:

- createPopup method
- showModalDialog method
- window object

Dan kun je zelf zien welke methode het beste is..
createPopup? is dat ook een IE-uitvinding???

er is 1 methode die in alle browsers werkt en dat is de window.open() methode.
wb het sizen, dat kan ook vanuit de opener:

JavaScript:
1
2
3
4
var newwin = window.open('blaat.html', 'blaat', 'height=200,width=200');
// als het window eventueel al bestond, doe resizen
newwin.resizeTo(200,200);
newwin.focus();

Intentionally left blank

• dominic

dominic

will code for food

crisp schreef op 13 november 2003 @ 11:14:
[...]

createPopup? is dat ook een IE-uitvinding???

er is 1 methode die in alle browsers werkt en dat is de window.open() methode.
wb het sizen, dat kan ook vanuit de opener:

JavaScript:
1
2
3
var newwin = window.open('blaat.html', 'blaat', 'height=200,width=200');
// als het window eventueel al bestond, doe resizen
newwin.resizeTo(200,200);
Yep, de createPopup method is alleen voor IE, dus niet echt te gebruiken voor internet toepassingen.. Wel erg handig voor menusystemen in intranetomgevingen waar IE gebruikt wordt..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dominic schreef op 13 november 2003 @ 11:15:
[...]

Yep, de createPopup method is alleen voor IE, dus niet echt te gebruiken voor internet toepassingen.. Wel erg handig voor menusystemen in intranetomgevingen waar IE gebruikt wordt..
we hebben het hier over een website, een IE-only oplossing lijkt me dan niet echt op z'n plaats. Het weinig innoverende karakter van IE zou echter bij mij ook een overweging zijn om zelfs binnen intranet-toepassingen zo min mogelijk van dit soort technieken gebruik te maken als het doel met een standaard techniek ook bereikt kan worden ;)

Intentionally left blank

• dominic

dominic

will code for food

crisp schreef op 13 november 2003 @ 11:21:
[...]

we hebben het hier over een website, een IE-only oplossing lijkt me dan niet echt op z'n plaats. Het weinig innoverende karakter van IE zou echter bij mij ook een overweging zijn om zelfs binnen intranet-toepassingen zo min mogelijk van dit soort technieken gebruik te maken als het doel met een standaard techniek ook bereikt kan worden ;)
Ja daarom zei ik ook in mijn post dat hij zelf dan wel achter de juiste werkwijze kon komen (Gewoon het window object gebruiken), maar dan weet ie iig ook hoe de rest werkt :)

Ik maak zelf voor de intranet applicaties die we schrijven (Ben software engineer) veel gebruik van IE only functionaliteit, met name popups, msxml, htc's etc. Maar voor de rest heb je gelijk, if it ain't broke, don't try to fix it..

[ Voor 5% gewijzigd door dominic op 13-11-2003 11:47 ]

Pagina: 1