Mensen, aangezien mijn huidige moederbord een beetje problemen heeft zo nu en dan zit ik erover te denken een nieuw mobo te kopen binnenkort. Ik ben een beetje aan het rondneuzen geweest en kwam een interessant moederbord tegen, namelijk de Asus A7V600. Een niet te duur moederbord (€99,00 bij Paradigit Computers) en heeft Serial ATA ondersteuning (wat goed uitkomt, aangezien ik binnen niet al te lange termijn over wil gaan op Serial ATA). Mijn huidige moederbord (Asus A7V8X) heeft ook een VIA chipset. Ik hoor veel van mensen dat je beter een nForce moederbord kan nemen, omdat die beter is. Dus ik zoeken naar de redenen daarvoor, maar eigenlijk altijd is het enige wat ik hoor over het verschil tussen VIA en nForce dat de nForce op AMD CPU's de multiplier unlockt. Ik ben geen die-hard overclock persoon (ben veel te bang dat ik iets fout doe en daarmee alles door laat fikken), dus dat is voor mij niet een reden om nu perse een nForce mobo te kopen.
Ik heb een stuk of 3 reviews gelezen over het moederbord (Asus A7V600 dus) en daarover zijn de meningen verdeeld. Een van de reviews was erg lovend over het moederbord omdat het eindelijk een bord is dat weer competitie biedt tegen nForce moederborden. De ander was minder te spreken, omdat ze bevonden dat de chipset hier en daar problemen gaf met sommige hardware (hoewel ze wel dachten dat het door de BIOS kwam).
Het is dus de bedoeling dat ik al mijn huidige hardware gewoon houdt, hieronder een lijstje (voor de mensen die het willen weten):
• AMD Athlon 2500+
• 1024MB PC2700 Samsung geheugen
• ATI RadeOn 9700 non pro
• Creative Sound Blaster Audigy 2
• WD 120GB 7200rpm 8mb cache
• Maxtor 40GB 7200rpm 2mb cache
• Toshiba 16x40 DVD speler
• Lite-On 52x32x52 CD-RW speler
Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit moederbord en zijn zij problemen tegen gekomen met een ATI videokaart of eventuele andere problemen?
Ik heb een stuk of 3 reviews gelezen over het moederbord (Asus A7V600 dus) en daarover zijn de meningen verdeeld. Een van de reviews was erg lovend over het moederbord omdat het eindelijk een bord is dat weer competitie biedt tegen nForce moederborden. De ander was minder te spreken, omdat ze bevonden dat de chipset hier en daar problemen gaf met sommige hardware (hoewel ze wel dachten dat het door de BIOS kwam).
Het is dus de bedoeling dat ik al mijn huidige hardware gewoon houdt, hieronder een lijstje (voor de mensen die het willen weten):
• AMD Athlon 2500+
• 1024MB PC2700 Samsung geheugen
• ATI RadeOn 9700 non pro
• Creative Sound Blaster Audigy 2
• WD 120GB 7200rpm 8mb cache
• Maxtor 40GB 7200rpm 2mb cache
• Toshiba 16x40 DVD speler
• Lite-On 52x32x52 CD-RW speler
Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit moederbord en zijn zij problemen tegen gekomen met een ATI videokaart of eventuele andere problemen?
[ Voor 3% gewijzigd door Godjira op 13-11-2003 10:55 ]