Toon posts:

3.5" drive herkend als 5.25?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Het volgende vage probleem is opgetreden op een van mijn PC's. De standaard diskette drive wordt sinds een paar dagen alleen nog maar herkend als 5.25 drive, met als gevolg dat er dus geen diskettes meer gelezen of geschreven kunen worden.

COnfiguratie : celeron 2.0 Ghz, 40Ghz Harddisk, standaard intel mobo met 845G chipset, DVD drive en de diskette drive die niet meer herkend wordt.

Besturingssysteem windows 98 (nodig omdat bepaalde software alleen maar op win98 draait en ik geen update wil betalen om op win XP te draaien).

heeft iemand ervaringen met dit probleem?? Heb al geprobeerd om de drive te verwijderen en opnieuw te installeren, echter zonder resultaat

alvast dank

Mart

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe staat de FDD ingesteld in de BIOS :?

Verwijderd

is het niet zo dat win98 je diskette station als 5.25 herkent wanneer deze niet of zeer slecht werkt?

zou zeggen probeer even of je power-/floppykabel nog goed zit. Anders even een ander diskette station proberen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De BIOS kan helemaal niet zien wat het is, dat geef je als gebruiker aan.

Bij een BIOS update of een falende BIOS kan je andere resultaten krijgen, maar daar ga ik even niet vanuit.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat de drive aangegeven als 3.5 " 1.44 MB floppy, dus dat gaat allemaal goed

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
misschien heel even simpel de diskette verwijderen uit je apperaten lijst? en daarna (desnoods handmatig) toevoegen?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat mister_X voorsteld heeff bij mij gewerkt. Echter daarna kwam het nog regelmatig terug. Bleek een rotte kabel te zijn, dus daarna kijken wil wel eens helpen. Op een of andere manier negeert windows de informatie uit de bios.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35

Richard

Kuru Kuru Kururin

Cyberpope schreef op 13 november 2003 @ 14:48:
Wat mister_X voorsteld heeff bij mij gewerkt. Echter daarna kwam het nog regelmatig terug. Bleek een rotte kabel te zijn, dus daarna kijken wil wel eens helpen. Op een of andere manier negeert windows de informatie uit de bios.
Lijkt me inderdaad een rotte kabel te zijn. Een computer "kijkt" ook welke connector je dacht ik gebruikt om te bepalen of je A of B gebruikt of 3,5 of 5,25, maar weet niet meer precies hoe het zat. Als je HW-matig niets hebt gedaan lijkt het inderdaad op een kabel die kuren heeft. Ik ga nu even mijn COmputerbijbel erbij pakken hoe het ookweer zat.

20*350ZO45°

Pagina: 1