Toon posts:

Ati Radeon 9700 Laat computer crashen

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat mijn Ati radeon 9700 Pro mijn computer laat crashen als ik 3d games/ benchmark tests doe. Als ik bijvoorbeeld FS 2002 dan slaat de computer zelf (dus niet het OS) volledig vast, enige oplossing, power off/on.
Ook als ik 3dmark draai, voor performance tests, dan heb ik hetzelfde.
Het OS is XP pro , maar ik vermoed niet dat het daaraan ligt aangezien de computer het prima doet, zolang je maar geen 3d spellen doet.

Heeft iemand wel eens een dergelijk probleem gehad ? (oplossing ?)
Of zou mijn videokaart gewoonweg "kapot" zijn.

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Dat probleem heb ik ook al sinds dat ik mijn PC heb voorzien van een SApphire Radeon 9600pro (voorheen een Geforce2 GTS :Y) ).

Welke drivers heb je geinstalleerd :?
Je moet misschien fast writes uitzetten en mogelijk je AGP op 4x zetten.
Geen anders wat meer informatie over wat je al zelf hebt gedaan.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Dat, of je voeding wordt gewoonweg leeg getrokken. Ook moet je mischien eens kritisch naar je geheugen en CPU temps kijken. Bij het overschakelen van accelerated 2D naar 3D worden deze componenten namelijk in een keer veel meer belast. Eventueel een programma zoals 'motherboard monitor' op de achtergrond draaien en een log file laten maken. VGA kaart terugbrengen kan altijd nog :)

...Als het maar werkt

Verwijderd

Idd zet fast writes in het bios uit en install catalyst 3.7 als je die nog niet had en vergeet natuurlijk ook niet je chipset drivers te installen.

edit: run bijvoorbeeld ook ff een burn in progje om uit te sluiten of je cpu wel stabiel blijft

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 10:49 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
ja dat probleem heb ik ook eens gehad.

dit lag niet aan de video kaart dus je moet het niet alleen in de video kaart zoeken
je geheugen kan ook zeker de boosdoener zijn
is het plotseling gekomen? vertel eens wat meer over je systeem

ook kan warmte de oorzaak zijn zijn je fannetjes schoon? draai eens een spel met de kap eraf

succes

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal inderdaad eens even wat meer monitoring aanzetten, en mijn fast writes uitzetten. Misschien ligt het ook wel aan de processor, die staat op dit moment op hyperthreading, misschien is dat ook niet goed. Chipset drivers heb ik al geinstalleerd, moest er eerst achter komen welke chipset ik had, maar dat weet ik nu in ieder geval.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich nu niet meer voor! Bedankt voor alle reacties!.

Ik heb de drivers vernieuwd, fast writes uitgezet, en hyper threading uitgezet, en nu werkt het goed.

3dmark03 werkt nu ook goed. score was 4801.

Onwijs bedankt voor de reacties.

Gleverla
Pagina: 1