Toon posts:

[wifi] Asus wl-300g/wl-100g alleen ad-hoc ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb even rondgesnuffeld en nog 2 dergelijke gevallen gevonden, maar helaas bieden die geen oplossing - een was wl-300g omruilen bij MyCom (en ik hoop dat ze er daar geen gewoonte van maken om defecte AP's te verkopen - maar wie weet) en de ander was Win2k gebruiken ipv XP en ik heb beide geprobeerd ...

De AP hangt aan een switch, heeft een vast IP-nr (192.168.1.1) en is te configureren vanaf de server (ook aan de switch), heb alles even op default laten staan (nog geen WEP e.d. aangezet), SSID wordt gebroadcast ...
De kaart zit in een Dell Latitude C-640 (XP Pro SP1 en 2000 Pro SP4), beide pcmcia slots geprobeerd, laatste drivers van ASUS geinstalleerd en ook voorzien van een vast IP.
Er wordt geen AP gezien, alleen als ik 'm op ad-hoc zet, is er opeens wel een goed signaal ?!?

rara ??

Verwijderd

Topicstarter
schopje ..

heb ten einde raad en na bellen met Helpdesk van MyCom de PCMCIA omgeruild, maar nog steeds geen verbinding ... :-(

de ASUS site monitor en Netstumbler 'zien' de AP (alhoewel het signaal regelmatig wegvalt), maar connecten, ho maar !!

ik heb een vast IP aan de kaart gegeven (in de range van m'n LAN), maar die is vreemd genoeg niet te zien met 'ipconfig /all' en in de ASUS config, is dat normaal ??

de AP hangt gewoon aan een switch waar nog 2 PC's aanhangen, geen Internet via ADSL , kabel etc. ; dus wat vul ik dan in bij gateway, dns en wins in de kaart-config ??

alle hulp is welkom !! en morgen ga ik de AP ook maar omruilen, die kan het tenslotte ook nog zijn.

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
ik heb dezelfde configuratie (nou ja. bijna) ik heb een WL300G en wl100g kaartje in mijn lap...

Nooit problemen, werkt perfect..

Ik heb in een vaste pc een SMC pci kaartje geinstalleerd (ook 54Mb) maar die heeft grote problemen. Uitval en signaalzwakte zijn gewoonlijk...

Enige tip die ik kan geven. Reset naar factory defaults. en probeer meteen dan met je kaartje op in te loggen..... Dat moet lukken !!!!!

Ik hoor het anders wel..
Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
heb je nog iets byzonders ingevuld bij de settings van de wl-100g ?? of werkte het meteen na installeren drivers + ASUS utils ??

• mornstar160
ik heb draaien:

Winxp pro... Ik gooide het kaartje erin.. Deed de cd erin en ik verwijsde de cd. Ik heb niet het tooltje geinstalleerd.... Windows managed de wireless gebeuren...

Een vraagje... Welk merk computer heb je ??? toevallig hp ??

• mornstar160
stomme vraag van het merk....

maaruh, haal bij de processes in windows even alle aparte weg... dus alleen de windows standard processen... Want hp heeft leuke software..

Als je alle hp progjes uit de process. haalt werkt het 100% goed. Want meestal zit er een progje (util) op je hd die probeerd de wireless te regelen, en dan krijg je een conflict...

waar woon je ? Ik doe regelmatig aan Wardriven en zoals Hilvserum en Utrecht heb ik al bijna ales in kaart gebracht... Jij hebt een nieuwe dus ik heb jou nog niet in mijn database waarschijnlijk :-)

Verwijderd

hmm, ik heb precies dezelfde configuratie hier. Eerst had ik precies dezelfde problemen als jij omschrijft. Toen ben ik gebruik gaan maken van de wireless tool van winxp en toen werkte het perfect. Ook kan imo wep moeilijk doen. Wat mij betreft zou ik als enige beveiliging een mac filter instellen.

Ik heb trouwens ook dat zo'n 54Mbps SMC kaartje het stukken slechter doet dan mijn asus ding...

Conclusie: gebruik winxp wireless tool :-)

• mornstar160
die SMC tool is echt bagger... Als oik een ping test doet valt 2 op de 10 packets weg en als ik een filetransfer doe of een print opdracht naar mijn server.. loopt alles vast.. vaag hoor..

Ga denk ik het SMC kaartje omruilen met een WL100g en een PCcard2PCI adapter

Verwijderd

Topicstarter
mornstar schreef op 20 november 2003 @ 21:07:
ik heb draaien: Winxp pro...
ik heb Windows 2000 Pro, dus moer de utils wel installeren ...
Welk merk computer heb je ??? toevallig hp ??
nee, een Dell Latitude laptop, een C640 ...
Pagina: 1