Toon posts:

<USB-key>Data encrypten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort willen we hier een aantal USB-keys aan gaan schaffen. De data die daar op komt te staan willen we gaan beveiliging d.m.v. encryptie. Het liefst maken we een encrypted disk aan op de key, deze disk moet dan alleen toegankelijk zijn met een password.

Ik heb al redelijk gegoogled op "usb key protection encryption pgp enz" maar echt veel kan ik er niet over vinden. Ik heb wel gezien dat het programma PGP mij kan bieden wat ik zoek. Alleen is dat zo uitgebreid dat ik niet weet welke versie, of welk pakket ik precies nodig heb en welke niet..

Mijn vraag aan jullie is met welke software ik dit kan realiseren, wat kost dit, en is mijn plan makkelik te realiseren?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Ik heb een iomega usb stick, daar zat een encryptie programma bij... niet geprobeerd helaas

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 13 november 2003 @ 10:10:
Ik heb een iomega usb stick, daar zat een encryptie programma bij... niet geprobeerd helaas
Ik weet dat die sticks er ook zijn, maar volgens mij zijn die over het algemeen duurder dan sticks zonder bijgeleverde encryptie software. Vraag me dus af wat goedkoper is.

Het kopen van 50 sticks voor 100 euro zonder die functie er standaard op, en dan koop ik nog voor 100 euri PGPdisk ofzo.

Of 50 sticks voor 120 euri met standaard encryptie programma erbij...

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Wat TS wil kan o.a. met het programma KeySafe, dit werkt alleen op sticks van het merk 'DiskOnKey'

http://www.diskonkey.com

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD